HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

100 év lenyomata a csomagolásokon

2015.01.29. 08:00 Csomag Olga

Új év, új fogadalmak, megújult remények és új csomagolásdesignok bevezetése. Mint ahogy a változás az élet velejárója, csomagolás sincs változás nélkül. Néhány ismert márka terméke következik, ahol láthatjuk, hogy mit változtatnak, és mi marad szinte örök akár 100 éven keresztül is.

Sokat lehet tanulni abból, hogy sikeres márkák hogyan változtatták az elmúlt években a csomagolásaikat, mely elemek maradtak állandóak és melyeket módosítottak. Nézzük őket egyenként:

- SZÍN az, ami a leginkább állandó. Ezt magyarázza az, hogy bizonyos kutatások szerint a szín a legelső azonosításra alkalmas attribútum, amit a fogyasztó észrevesz. Ráadásul a döntések 90%-ában a szín szerepet játszik. A terméket/márkát pedig ez alapján a legegyszerűbb és leggyorsabb megtalálni. Tehát ez állandó a legtöbb esetben.  Kivétel a Spearmint fehérről zöldre váltása, ami a mentolos íz színkódolása miatt, esetleg a portfólióba való illesztése miatt lehetett. Másik szembetűnő változás a színet illetően, hogy a technológiának köszönhetően színesedtek is a csomagolások, lásd Charmin.

- MÁRKANÉV/LOGÓ  hangsúlyosabb lett a legtöbb esetben, ami érthető is egy olyan multi FMCG termék esetében, ami régóta piacon van. A márkanév nagyon értékes tulajdonság, azt hangsúlyozni kell. Legjobb példa erre a Squirt.

- ÁBRA: érdekesség, hogy szinte mindegyik terméken megjelent/több lett/nagyobb lett az illusztráció és/vagy ábra. Míg 100 éve alig volt ábra a termékeken, most szinte mindegyiken van. Leglátványosabb a Dairy Milk, ahol a csokoládé megjelent, vagy a Nivean a pihe, de a 7UP-os citrom is új.

- SZÖVEG: sok terméken több információ van jelen a csomagoláson, törvényi, tájékoztatási kötelezettség miatt. Erre példa a Nivea, Crush ahol a nagyon egyszertű márkaneves design helyett már sok olvasgatnivaló jelent meg.

- STÍLUS: megfigyelhető az előbbivel némiképp ellentmondó trend is, miszerint letisztultabbak a front oldalak. A Budweiser, 7UP, Pepsi egyértelműen a letisztultabb design felé indult el, eltüntek a frint oldalról az üzenetek, szlogenek, maradt a szín, márka valamilyen kombinációja. Persze a hátoldalon megtalálható minden olvasgatnivaló, de az csak a kötelező kör. Ennek magyarázata, hogy a választás inkább érzelem által dominált lett, ahol nem kell a racionalitásra hatni különböző szövegekkel. Azért azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy az évtizedek design trendjei csomagolásokon egyértelműen nyomot hagytak: míg manapság a letisztult, egyszerű a trendi, a 80-as, 90-es években a túlzsúfolt, túldíszített design volt a domináns.

-TIPÓ: igen, ez egyértelműen mutatja a változást, szinte minden csomagolás redesignnal módosítanak, frissítenek rajta.

Forrás itt, itt

valtozas_cadburys.jpgvaltozas_charmin.png

valtozas_heintz.png

valtozas_nivea.jpg

valtozas_bud2.jpg
valtozas_7up.jpg

 


valtozas_coca.jpg

 

 

valtozas_crush.jpg

valtozas_drpepper.jpgvaltozas_pepsi.jpgvaltozas_squirt.jpgvaltozas_doublemint.jpg

valtozas_juicyfruit.jpg

valtozas_spearmint.jpg

1 komment

Címkék: történelem redesign csomagolás csomagolásszemle

A bejegyzés trackback címe:

http://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr307065183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Borzasztó Károly 2015.01.30. 10:17:43

Gyárthatnának néha igazán retro csomagolású limitált darabokat.