HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Kisebb adagok, magasabb profit - downsizing

2015.09.24. 09:00 Csomag Olga

Több termékkategóriában csökkentették tudatosan az elmúlt években a termékcsomagolások méretét (egységcsomagokat). A megérzéseinkkel ellentétes módon az eladások nőnek annak ellenére, hogy a kisebb csomagolások még magasabb egységáron is kerülnek piacra. Miért lehetséges ez?

Nemrég Magyarországon a Coca Cola jött ki kisebb palackokkal és üvegekkel, amit támogatott komunikációs reklámkampánnyal is. De nemzetközi szinten nem ő az első szódagyár, aki kisebb, vagy mini csomagolásokat vezet be. A Pepsi már korábban meglépte ezt, de a sörgyártók is ezzel kísérleteznek (Miller High Life, heineken, Redd’s Wicked Apple, Coors Light Summer Brew). Nem beszélve a tejalapú termékekről, mosószerekről és még sorolhatnánk azokat a kategóriákat, akik az erős árverseny miatt csöndben piciket csökkentettek a méreten, vagyis downsizeoltak. És a legtöbbjük sikerrel jár, mert sokszor nőtt az eladás és magasabb lett a profit még a kannibalizáció mellett is.

A gyakoribb az szokott lenni, hogy a fogyasztók nem veszik észre a méret csökkenését, mert kevéssel csökkentik csak, és csak a szemfüleseknek tűnik fel, hogy kevesebb van a csomagban. Ez egyértelműen több eladáshoz vezethet. Persze ez rizikós az esetleges elégedetlenség miatt.

Azonban amikor tudatos marketingstratégia eredményeként kisebb kiszreléssel jönnek ki, ami vagy leváltja az előzőt és amit be is jelentenek (lásd Coca-Cola), vagy bővítik a termékpalettát egy kisebb kiszereléssel (szintén szénsavas italok kategóriában a mini can-ek) szintén profitnövekedést eredményezhet és a magyarázat több okra vezethető vissza.

Ha egy nem túlzottan egészséges, de emócionális termékkategóriáról van szó (lásd csoki, üdítő), melyet az emberek szívesen fogyasztanak, de közben lelkiimeretfurdalásuk van a fogyasztástól, a kisebb csomagolás segíteni látszik az ellentmondáson és feloldja a belső konfliktust. Ráadásul kutatások bizonyítják, hogy a kisebb csomagolásokból a végén még többet is fogyasztunk. Főleg például ha két kisebb terméket csomagolnak össze úgy, hogy a kettő együtt nagyobb, mint az eredeti.

A piszkos anyagiak a másik ok, a kisebb termék olcsóbbnak látszik, és kevesen számolnak utána az egységcsomagg árának, ami amúgy így drágábbra jön ki.

Végül a harmadok ok a felesleg elkerülése a kisebb adaggal, kevesebb veszik kárba, ha kisebb a csomag. Nem szeretünk kidobni se ételt, se italt, ha valamit nem tudunk elfogyasztani és megromlik, azt a márka is megsínyli.

Évekig a családi csomagolás volt a bevett trend, de ennek vége, a downsized termékcsomagolások korát éljük. Várható még több termékkategóriában, hogy a méretcsökkentéssel kezelik a növekedő versenyt, dráguló alapanyagárakat, fogyasztói trendek okozta fogyasztáscsökkenést.

Forrás: Fortune, Beveragedaily, BI, Reuters, mouseprint

nathansmp.jpg

bostonmarket16-14.jpg

bounty3mp.jpg

charmin165-154mp.jpg

dawncanadamp.jpg

folgerscolumbianmp.jpg

frostedflakesmallmp.jpg

headshomp.jpg

ivorybodymp.jpg

pullupsmp.jpg

snydersmp.jpg

miracle2mp.jpg

purinaonemp.jpg

coke-pepsi-mini-cans.jpgcoke-pepsi-mini-cans2.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: méret csomagolás downsizing

A bejegyzés trackback címe:

http://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr867751782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.