HTML

Facebook

Címkék

2in1 (2) 4711 kölni (1) 7 dolog (3) ablak (2) Absolut (1) absolut (2) ajándék (2) aktuális (1) alapanyag (7) album (1) aldi (1) alkohol (27) állat (3) állatbarát (1) álló zacskó (1) Altoid (1) alu (2) alupalack (10) alu palack (1) amazon (1) Amazon (1) ambient (21) ananász (1) andy warhol (1) antrepo (1) Apple (1) apple (1) ásványvíz (7) átlátszó (1) Auchan (1) auchan (1) autó (5) Ballantines (1) banán (1) barbie (1) bar code (1) befőttes üveg (1) betű (2) bevásárló szatyor (1) bevezetés (1) bicaj (1) bigmac (1) bio (4) biztonság (1) bonaqua (1) bor (20) bőráplás (1) bőrápolás (1) boxer (1) Breaking Bad (1) brise (1) Bud (1) budapest (1) budapesti corvinus egyetem (1) campbell (1) cat-in-box (1) ccsomagolás (1) CD (1) cd (3) cellux (1) cement (1) ceruza (1) che (1) Chio (1) chips (5) chipsadó (1) churchkey (1) cica (1) ciga (1) cigaretta (9) címke (36) cipő (1) cipősdoboz (1) cipős doboz (4) clearasil (1) Co-creation (1) Coca-Cola (7) coca cola (11) Coke (1) colgate (1) copycat (1) co creation (1) csaosz (3) csíkos (1) csillár (1) csípős szósz (2) csokoládé (23) csomagküldő (2) csomagolás (593) Csomagolás (1) csomagolásszemle (47) csomagolás folyamata (1) csomagolás funkciói (3) csomagolás trend (4) csomagolóipar (4) csomag olga (2) csöpp (1) csótány (1) cuki (1) cukor (2) cumisüveg (1) DDB (1) design (128) designshop (1) Diesel (1) Diet Coke (1) digitális (1) díjnyertes (7) diktátor (1) dinnye (1) Disney (1) disney (1) divat (2) DIY (2) dm levél (1) doboz (4) dornyei krisztina (1) downsizing (2) dream ball (1) duff (1) dugó (1) duropack (1) ecset (1) egyszerű (1) ékszer (7) élelmiszer (8) életciklus elemzés (1) El Anatsui (1) ember (1) energiaital (2) eneriga (1) épület (2) érdekes (1) érdekesség (17) érettségi (1) erős pista (1) eset (4) esettanulmány (1) esküvő (2) étterem (1) evian (1) fa (2) facebook (1) fagyasztott zöldségkeverék (1) fagylalt (1) fal (1) fanta (1) farmer (1) felhívás (1) fém (1) fenntartható (4) férfi (2) Ferrero (1) festina (1) film (1) foci (2) fogas (1) fogkefe (1) fogkrém (3) fogyasztó (1) fogyasztók (6) folyadék (1) fonal (1) Ford (1) forma (1) fotel (1) fotó (1) fraktál (1) franta ági (1) friss (1) fülhallgató (2) fürdősó (1) fűszer (1) fűszerek (1) gémkapocs (1) gender marketing (1) gene simmons (1) gerilla (2) gin (1) gomba (1) grammy (1) greenbox (1) greenpeace (1) gucci (1) guinness (2) gumicsizma (1) gumicukor (1) gyár (1) gyárlátogatás (1) gyerek (17) gyertya (1) gyógyszer (4) gyufásdoboz (1) gyűjtemény (1) gyűjtők (1) gyümölcs (4) gyűrű (1) hajó (1) hajzselé (1) halloween (2) Halloween (1) halls (1) harmónika (1) hazai (5) házilag (1) háztartás (1) head & shoulders (1) Heineken (3) heineken (4) heinz (1) hellodesign (1) hellókarácsony (1) hema (1) henger (1) henkel (1) hhamburger (1) hiba (2) hintőpor (1) hír (1) hitler (1) hivatkozások (1) hotel (1) hulladék (5) hullámpapír (3) Hungaropack (1) hungaropack (2) húsvét (5) iceberg (1) ikonikus (2) IKSZ (1) illegális árufeltöltő (1) illúzió (1) INCPEN (1) információ (11) innováció (11) instant kávé (1) interaktív (1) iPhone (1) Ipod nano (1) iroda (1) italos karton (1) izzó (1) jack daniels (1) japán (1) jásztej (2) játék (6) jegyzet (1) jelmez (1) jelölés (24) jenga (1) joghurt (1) jogszabály (3) johnson&johnson (1) jones (1) jones soda (1) jótanács (1) jövő (1) kalinka (1) kampány (8) kapcsolat (1) kapcsoló (1) karácsony (9) karakter (2) karton (1) kávé (6) kenyér (3) kép (1) kerékpár (1) készétel (2) ketchup (5) kézműves (1) kiállítás (3) kinder (1) Kiscelli Múzeum (1) kiss rozalia (1) kitkat (1) kockás (1) kocsma (1) kolbász (1) koncepció (24) koncept (1) kondom (2) konferencia (4) könyv (3) könyv borító (1) konzerv (5) koporsó (1) környezetbarát (51) környezetvédelem (1) körömlakk (3) körte (1) Kozel (1) kozmetika (1) kozmetikum (5) kraft (1) kreatív (2) krém (1) kritika (3) különleges (34) kupak (12) kutatás (10) kutya (1) kvíz (3) label (19) lámpa (4) láva (1) lazac (1) lca (1) lédig (2) led kijelző (1) lee (1) légfrissítő (1) lego (1) leves (1) likőr (1) limitált (6) limited (3) limited edition (10) LMBKT (1) logisztikai (2) logó (1) london (1) Ludwig Múzeum (1) luxus (2) macska (3) Macskanyelv (1) magyar (5) magyar termék (1) márkajelzés nélkül (1) marketing funkció (1) másodlagos csomagolás (1) mcdonalds (8) meghívó (1) mém (1) menedzseri funkciók (1) méret (2) mexikó (2) Mexikó (5) méz (3) mezcal (1) meztelen nő (1) mikrohullámú sütő (1) Mikulás (1) milka (2) miminimalista (1) minimalizmus (1) mirelit (1) modern (3) módosított atmoszférájú csomagolás (2) mogyoró (1) Mondrian (1) mosószer (1) motívum (1) Mountain Dew (1) műanyag (7) multivitamin (1) mustár (1) művészet (23) múzeum (2) narancslé (1) NASA (1) nemzeti (2) nestea (1) nestlé (1) neuromarketing (1) név (1) Nissan (1) nivea (3) nokia (1) notesz (1) not made in china (1) növény (1) Nutella (1) nyár (2) obama (2) óceán (2) odalopás (1) öko (4) ökocímke (6) ököl (1) olasz (1) olimpia (1) olimpia 2012 (1) olivaolaj (1) olvashatóság (1) önéletrajz (3) óra (2) origami (1) őrület (16) osama (1) összehasonlítás (25) öv (1) óvszer (8) Pakk (3) palackbugyi (1) palackposta (1) palack kabát (1) palette (1) pálinka (3) pályázat (2) panasonic (1) panda (1) papír (18) papírdoboz (1) paradicsom (1) parfüm (11) pattanás (1) pentawards (2) pénteki könnyed (1) pepsi (4) Pepsi (4) per (1) perszonalizál (1) pet (1) PETA (1) pet palack (3) photoshop (1) pin up girls (1) pizza (6) pizzás doboz (1) pizza hut (2) plain (2) Pleterska Hruska (1) polc (1) politika (2) póló (1) popcorn (1) pop art (3) portré (2) pos (1) postai küldemény (1) potencianövelő (1) pöttyös (1) prémium (1) pringles (2) promóció (2) pucér (7) qr kód (3) ragasztó (1) ragasztószalag (1) rágó (5) rajzfilm (1) rátkai nikolett (3) recycle (2) Recycle hétfő (9) Recycle Hétfő (1) Redd Bull (1) redesign (17) Red Bull (1) reggelizőpehely (1) régi vs. új (13) rekesz (3) reklám (8) reklámszatyor (5) répa (1) repülő (1) retro (9) rézangyal (1) rom (1) románia (1) Rossbacher (1) ruha (2) saját kézzel (1) saját márkás (2) sajt (2) sampon (1) samsung (1) Selfridges (1) shopdropping (1) simpsons (1) single (1) sk (1) smarties (1) sör (37) sörhab (1) spar (1) splenda (1) sport (1) starbucks (2) stratégia (2) sümegi éva (1) sun chips (1) szabadalom (1) szabályozás (1) szaloncukor (1) szappan (1) szatyor (8) szék (1) szemeteszsák (1) szemüveg tok (1) szendvics (3) szerelem (1) szex (3) szexista (1) szimbólum (1) színek (3) szivacs (1) szivar (1) szivárvány (1) szívószál (1) szög (1) szörp (1) sztár (1) taco bell (1) tálalás (2) tanácsadás (1) társadalmi (10) tartó (1) táska (2) tea (7) Tecate (1) technika (51) tehén (1) tej (13) tejesdoboz (2) tejtermék (1) telefon (1) tequila (1) termékdíj (1) termékkapcsolás (2) természet (1) természetes (1) TerraCycle (2) terracycle (1) tesco (1) testápolás (3) tipográfia (1) tisztítószer (5) tízórai (1) toblerone (5) tojás (5) tökmagolaj (1) tömeges testreszabás (1) tom wesselmann (1) torta (1) történelem (21) törvény (1) transpack (1) traubisoda (1) trend (1) tropicana (1) trükk (1) tubus (1) türelem (1) túró rudi (1) tusfürdő (1) twinings (1) üdítő (2) újdonság (57) újrahasznosítás (47) újság (1) unboxing (1) unicum (1) Unilever (1) univer (1) ünnep (3) ünnepi (33) unpackit (1) űr (1) usb (1) USP (1) utálat (3) utóélet (1) üveg (42) üvegnyitó (1) üzenet (2) üzlet (1) uzsonnás doboz (1) vaj (2) választás (1) valentin nap (1) Vans (1) várandós anyukák (1) vb2010 (2) VB2014 (3) vendégposzt (3) vér (1) verseny (25) vicces (67) vinkler zsuzsa (1) vintage (1) virágtartó (1) víz (3) vodka (10) voks10 (1) volkswagen (1) vonalkód (4) vörös csillag (1) wc papír (4) wd 40 (1) whiskey (1) whisky (3) wrap rage (1) zacskó (9) zene (7) zippo (1) zöldség (2) zöld fogyasztás (3) zsebkendő (1) Címkefelhő

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Csomagolás Blog

Ez Dörnyei Krisztina csomagolás témájú blogja. Habár a vásárló a terméket veszi meg, a csomagolás egy eszköz, amin keresztül azt látja. Ezért érdemes írni róla.

Szexista csomagolásból jobban ízlik az étel

2017.04.04. 16:42 Csomag Olga

Vajon szexistának számít az a csomagolás, amire az van írva, hogy "Rendes asszony gondja, a szép tiszta konyha"? Az Univer szexista csomagolásának (gendered packaging) apropóján utánanéztünk, vajon a szexista csomagolások hogyan befolyásolja a vásárlást. Továbbá összegyűjtöttük, milyen nagyszerű genderista és szexista  csomagolások vannak még a nemzetközi piacon.

A gendermarketing nem új jelenség, gyártók amióta a világ a világ, hozzáigazítják a célcsoportjukhoz a marketingüzenetet. Ebbe a csomagolás színe és az azon található üzenet is beletartozik. Vagyis például a női a célcsoporthoz pasztel színeket, lágyabb betűtípust, és kerekebb formákat választanak a csomagoláson. Kutatások szerint a termékek így jobban eladhatóak, a nők tényleg nagyobb arányban veszik ezen csomagolásokat. (Itt egy saját kutatás arról, hogy például a formaválasztás tényleg genderspecifikus.) A probléma a megkülönböztetéssel akkor van, vagyis akkortól hívjuk már szexistának, ha az üzenet az egyik nemet (többnyire a nőit) a másikkal szemben hátrányosan különbözteti meg.

Egy 2014-es kutatás azt mutatta, hogy a kulturális sztereotípiák megjelenítése az élelmiszer csomagoláson a fogyasztókat erősen befolyásolja, nagyban kihat a termékválasztásukra is. Az eredmények szerint egy férfias csomagolású terméket jobb ízűnek gondolnak a fogyasztók (férfiak és nők is egyaránt) és magasabb árat is hajlandóak érte kifizetni..

Biztos ezt a kutatást olvasta az Univer csapata is, amikor a legújabb falvédős kampányukkal előjöttek, ugyanis a kampányt kísérő csomagolásukon konkrétan szexista üzeneteket helyeztek el. A majonézen azt hirdetik, hogy "Rendes asszony gondja, a szép tiszta konyha" vagy hogy "Férjemuram ne jöjjön a konyhába. Várja meg az ebédet a szobában." Ez mi más, mint szexizmus? És vajon ezzel próbálnak meg eladásnövekedést elérni? Vagy csak a kétes hírnévre pályáztak?

Sajnos az Univernél lusták voltak az idézett kutatást végigolvasni. Ha elolvasták volna, tudnák, hogy a csomagoláson a szexizmus csak egy bizonyos mértékig kifizetődő. Ha ugyanis túlzásba viszik a szexizmust, akkor az eladások visszaesnek és kevesebbet hajlandóak a fogyasztók a termékért kifizetni.

Továbbá az is tény, hogy a ténylegesen szexista csomagolásokat a legtöbb országban betiltják, fogyasztók bojkottot hirdetnek és ennek következtében a gyártók csöndben kivonják az érintett csomagolást a piacról. Kíváncsi vagyok, az Univer majonéze milyen hatással lesz a magyar társadalomra.

Persze nem ez az első genderista-szexista csomagolás, számos hasonló volt már a világon. A legismertebb szexista csomagolás talán a Yorkie csokoládé, de számos más példával is lehet találkozni a piacon, főleg a gyerekeknek szánt termékek között.

.

sexist_genderist_packaging_0_1.jpg

sexist_genderist_packaging_1.jpg

sexist_genderist_packaging_10.jpg

sexist_genderist_packaging_11.jpg

sexist_genderist_packaging_12.jpg

sexist_genderist_packaging_13.jpg

sexist_genderist_packaging_2.jpg

sexist_genderist_packaging_3.jpg

sexist_genderist_packaging_4.jpg

sexist_genderist_packaging_5.jpg

sexist_genderist_packaging_6.jpg

sexist_genderist_packaging_7.jpg

sexist_genderist_packaging_71.jpg

sexist_genderist_packaging_8.jpg

sexist_genderist_packaging_9.jpg

7 komment

Címkék: szexista csomagolás Unilever gender marketing

A bejegyzés trackback címe:

http://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr4812400495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

kekesuti 2017.04.05. 14:44:53

Soha nem értem, hogy mi azzal a baj, ha egy kereskedő olyan formában kínál egy terméket, kifejezetten egy férfiaknak, vagy nőknek szánt, amin ezt hangsúlyozza is. Jobb lenne, ha minden egy színű lenne megkülönböztetés nélkül és egy kaptafára készülne? NEM. Hülyeség mindenbe belelátni a szexizmust. És igen, van olyan termék, ami így jobban eladható.

mpl 2017.04.05. 14:55:38

Mert ha figyelmesen elolvasod, rajössz, hogy mindegyik "versike" arról szól, hogy a nő kiszolgálója a férfiaknak,na konyhában a helye, szóval olyan kövér-ákososan megszabja, hogy alsóbbrendű, mint a férfi.

Nekem, mint reklámban dolgozónak jut eszembe egy versike az univer pr-es eszének címezve:

"Lóf@sz a s*ggedbe,
azon szállj a mennyekbe"

Hímezze falvédőre

scuynat 2017.04.05. 15:17:22

na most komolyan szexizmus, hogy a férfi meg a női borotvának, illetve a fiú meg a lány pelenkának (alsónak) nem uniszex a csomagolása?

Lángharcos 2017.04.05. 15:54:41

@scuynat: Igen szexizmus, de a borotva, meg pelenka még elfogadható mértékben volt az. Ellentétben a versikével, amely szerint a férj attól válik rendessé, ha a felesége kedves. Ergo ha a férj nem rendes, akkor a feleség a hibás, hiszen nem volt elég kedves - és máris eljutottunk arra a gondolatra, hogy szülj négyet és akkor nem fog verni az urad, és amúgy is a te hibád, hogy vernek.

mpl 2017.04.05. 16:20:47

@scuynat: megnézted azt is, hogy ugyanaz a borotva drágább rózsaszínben?

kekesuti 2017.04.06. 13:44:22

Ezek alapján a férfias szakmáknál sem lehet olyan megjegyzés, hogy egy gondos családfő ezzel dolgozik (pl. benzines fűrész, fűkasza, balta, stb.). Végül is, a világ nagy részén azok sem a férfiak munkaeszközei, dolgozik egy-két nő is ott. Vicc. És az is, hogy ezen felháborodsz. Én is elboldogulok a konyhában, de az asszony van ott leginkább, és őhozzá tartozik a főzés-sütés. Ez nem alsóbbrendűségről szól, hanem általános munkaleosztásról. Én szerelek, fűtök, vágok, kertben dolgozok. Ha az van a szerszámok reklámján, amit fentebb írtam nem sértődöm meg.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2017.04.11. 13:58:02

Szexizmust ne keverjuk ossze a gender marketinggel!