HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Dagadt vagy? Vegyél dagadt palackot!

2017.05.12. 15:50 Csomag Olga

A Dove új kampányában a műanyag palackoknak különböző formát adtak. Van duci, vékony, körte és alma alakú, utalva a női alak sokféleségére. De miért utálják ezt a fogyasztók?

A Dove márka különleges, mivel a 2000-es évek elejétől újfajta megközelítéssel árulja a termékeit: minden megnyilvánulásával kiáll a női szépségért és sokszínűségért. Erre épült a legújabb kampányötlet is a limitált csomagolásokkal.

A szakma egyértelműen úgy vélte, hogy egy nagyon egyedi kampány készült, mely tökéletesen kapcsolódik a márka fő üzenetéhez ("A message about our body conveyed by Dove bottles themselves, it brings brand essence and product design seamlessly together." - Andre Laurentino, Ogilvy). Vagyis kommunikációs szempontból egy elég jól sikerült, integrált kampányról beszélhetünk, mely tökéletesen érzékelteti, amiért a Dove már évek óta küzd, a tökéletlenséget és a különbözőséget. Ezt a kampány bevezetősében le is nyilatkozták ("Just like women, we wanted to show that our iconic bottle can come in all shapes and sizes, too"). 

Azonban az internet népe, főleg a nők felháborodtak a kampányon. Nem akarják, hogy emlékeztessék őket arra, hogy körte-alakjuk van ("Like, I just want to [use] my body wash, not be reminded that I'm pear shaped"), vagy testképük alapján kategorizálják őket ("Women don't need to be categorized all the time"). Meg is születtek a megfelelő válaszok és mémek a kampányra.

Láthatóan az ötlet jónak tűnt, de a fogyasztók érzékeny lelkével nem számolt. A csomagolások bevonása ezúttal túlzó volt, ugyanis más kérdés azt üzenni, hogy szép a tested, fogadd el így, és más azt mondani, hogy ha dagadt vagy, vegyél dagadt palackot. Amúgy meg kinek van arra energiája az eladóhelyen, hogy felismerje az új formájú palackot és még azon is lamentáljon, hogy vajon melyik az ő alakjához leginkább illő? Vagy megveheted egyáltalán azt, aki nem vagy, csak szeretnél lenni?

Ennek ellenére érdekes kísérlet volt a csomagolással. Lehet más, játékosabb imázsú gyártónak össze is jött volna. De a konzisztens Dove-nak ez már nem illet bele a márkaimázsába. Eddig ugyanis a sokszínűségért álltak ki, most meg bebetonozták (szó szerint műanyagba öntötték) a testtípusokat.

Forrás Chicago Tribune, Divany, WP

dove_bottles.jpg

2 komment

Címkék: forma csomagolás limited edition Dove

A bejegyzés trackback címe:

http://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr712501093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Pamacs1 2017.05.13. 23:42:32

Nekem nem az jon le a fotorol hogy ha dagadt vagy vegyel dagadt palackot. Ezek kulonbozo alaku palackok es kesz. Szerintem azert nem vettek mert elsore olyan mintha mindben mas lenne, valami termeksorozat. A fene olvasgatja mindig. Veszem a legutobbihoz hasonlo formajut es kesz. Nem mellesleg a "dagadt" formaju nem tul kezhezallo alaku flakon, nem veletlenul maradt meg a polcokon...

Zephyrous 2017.05.14. 09:50:28

Nem kell mindig a fogyasztó seggét nyalni, mert a feminizmus és a PC tombolásának hála, hamar visszaüthet.