HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Miért tűnik nagyobbnak egy csomagolás?

2018.01.28. 09:00 Csomag Olga

Több magyarázat van arra, hogy miért látunk bizonyos tárgyakat nagyobbnak, mint amilyenek. Vagyis a valós és vélt méret közötti különbségre. A legfontosabb három magyarázat a magasság illúzió, a bonyolult formák és az egyediség, de a környezet is befolyásolja a méret észlelést

1. Magasság. Minden forma három kiterjedéssel rendelkezik (szélesség, magasság, mélység), melyek közül a volumen becslésekor a magasság a legfontosabb (hight-size illusion). Mint sok más komplex döntés során, a volumen becslésekor is egyszerűsítő megoldási stratégiát próbálnak alkalmazni a fogyasztók, így amikor egy csomagolás méretét becslik, a magasságra támaszkodnak elsősorban. Tekintve a volumen számításának komplexitását, általában fejben egyszerűsíteni próbál mindenki és a magasságot használja a volumen indikátoraként, így ha a magasság nő, a vélt méret is nő.

2. Komplexitás. A bonyolult formák szintén torzítják a vélt méretet. Komplex formák becslésekor a fogyasztók nem a teljes formát becsülik, hanem részekre szedik és részenként hasonlítják egyszerűbb formákhoz, így becsülve meg a teljes méretet (recognition-by-components theory). Habár teljes egyetértés nincs a kutatók között és ellentmondó eredmények is születtek, általában a komplexebb formák nagyobbnak tűnnek mind 2- mind 3-dimenziós térben is.

3. Egyediség. Az egyediség, vagyis a szokásostól eltérő design is okozhat a vélt méretben különbséget. Általában – hasonlóan a komplex formákhoz – a különleges designnal rendelkező csomagolások nagyobbnak tűnnek, mint a megszokottak.

+1 Végül nem szabad elhanyagolni a csomagolás környezetét és versenytársakat, melyek szintén befolyásolják a méret észlelését. Nagyobb vagy magasabb termék mellett a polcon a másik termék kevesebbnek tűnik, mint valójában, még ha a töltőtömeg azonos is, így érdemes a kisebb termék vélt méretet legalább a másik magasságáig növelni.

Azt azért érdemes hozzátenni, hogy a méret látszatával veszélyes játszani. Abban az esetben, ha a vélt mennyiség nagyban eltér és felülmúlja a valós mennyiséget, a fogyasztók csalódottak és elégedetlenek lesznek. Ez gyakran és nagy mennyiségben használt termékeknél különösen problémát okozhat (fogkrém, tejszín), ritkán kis mennyiségben fogyó termékek esetében (pl szószok, eset, stb) a különbség nem olyan látványos, mert sokára fogy ki a csomagolás. Például a következő esetekben már a fogyasztók is felháborodtak a megtévesztésen.

Képek forrása: BP

ass_pack_1.jpg

ass_pack_10.jpg

ass_pack_11.jpg

ass_pack_12.jpg

ass_pack_13.jpg

ass_pack_14.jpg

ass_pack_15.jpg

ass_pack_16.jpg

ass_pack_17.jpg

ass_pack_18.jpg

ass_pack_19.jpg

ass_pack_2.jpg

ass_pack_20.jpg

ass_pack_3.jpg

ass_pack_4.jpg

ass_pack_5.jpg

ass_pack_6.jpg

ass_pack_7.jpg

ass_pack_8.jpg

ass_pack_9.jpg

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: méret csomagolás

A bejegyzés trackback címe:

http://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr8713586315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.