HTML

Csomagolás Blog

Ez Dörnyei Krisztina csomagolás témájú blogja. Habár a vásárló a terméket veszi meg, a csomagolás egy eszköz, amin keresztül azt látja. Ezért érdemes írni róla.

Facebook

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Dagadt vagy? Vegyél dagadt palackot!

2017.05.12. 15:50 Csomag Olga

A Dove új kampányában a műanyag palackoknak különböző formát adtak. Van duci, vékony, körte és alma alakú, utalva a női alak sokféleségére. De miért utálják ezt a fogyasztók?

A Dove márka különleges, mivel a 2000-es évek elejétől újfajta megközelítéssel árulja a termékeit: minden megnyilvánulásával kiáll a női szépségért és sokszínűségért. Erre épült a legújabb kampányötlet is a limitált csomagolásokkal.

A szakma egyértelműen úgy vélte, hogy egy nagyon egyedi kampány készült, mely tökéletesen kapcsolódik a márka fő üzenetéhez ("A message about our body conveyed by Dove bottles themselves, it brings brand essence and product design seamlessly together." - Andre Laurentino, Ogilvy). Vagyis kommunikációs szempontból egy elég jól sikerült, integrált kampányról beszélhetünk, mely tökéletesen érzékelteti, amiért a Dove már évek óta küzd, a tökéletlenséget és a különbözőséget. Ezt a kampány bevezetősében le is nyilatkozták ("Just like women, we wanted to show that our iconic bottle can come in all shapes and sizes, too"). 

Azonban az internet népe, főleg a nők felháborodtak a kampányon. Nem akarják, hogy emlékeztessék őket arra, hogy körte-alakjuk van ("Like, I just want to [use] my body wash, not be reminded that I'm pear shaped"), vagy testképük alapján kategorizálják őket ("Women don't need to be categorized all the time"). Meg is születtek a megfelelő válaszok és mémek a kampányra.

Láthatóan az ötlet jónak tűnt, de a fogyasztók érzékeny lelkével nem számolt. A csomagolások bevonása ezúttal túlzó volt, ugyanis más kérdés azt üzenni, hogy szép a tested, fogadd el így, és más azt mondani, hogy ha dagadt vagy, vegyél dagadt palackot. Amúgy meg kinek van arra energiája az eladóhelyen, hogy felismerje az új formájú palackot és még azon is lamentáljon, hogy vajon melyik az ő alakjához leginkább illő? Vagy megveheted egyáltalán azt, aki nem vagy, csak szeretnél lenni?

Ennek ellenére érdekes kísérlet volt a csomagolással. Lehet más, játékosabb imázsú gyártónak össze is jött volna. De a konzisztens Dove-nak ez már nem illet bele a márkaimázsába. Eddig ugyanis a sokszínűségért álltak ki, most meg bebetonozták (szó szerint műanyagba öntötték) a testtípusokat.

Forrás Chicago Tribune, Divany, WP

dove_bottles.jpg

2 komment

Címkék: forma csomagolás limited edition Dove

Csomagolás infografika

2017.05.09. 13:00 Csomag Olga

A csomagolás jelentősége, feladatai, szerepe és közösségi médiával való lehetséges kapcsolata egy infografikába sűrítve. Tömör, rajzos és lényeglátó.

Végülis minden benne van röviden, amiről ez a blog szól immáron 8 éve...

Forrás: Marketingprofs

product-packaging-infograhic.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: csomagolás infografika

Mi minden lehet egy mentolos cukorka doboza?

2017.04.24. 18:22 Csomag Olga

Akár túlélőkészletet, rádiót, mini lézert, társasjátékot, mini pénztársát, varrókészletet, plüssállat ágyat, sminkkészlet tartót, számítógépet, digitális órát, minihangszórót lehet készíteni belőle Az Altoids cukorka csomagolása mindössze egy apró fémdoboz, de némi kreativitással bármi lehet belőle!

Mára a Wrigley-hez tartozó Altoids mentolos cukorka története a 19. században kezdődött Nagy-Britanniában. Más hasonló cukorkáknál sokkal több borsmenta-olajat tartalmazott, ezzel tűnve ki a versenytársaktól. Azonban a mai napig igazából a csomagolása az, ami megkülönbözteti a versenytársaktól. És a csomagolások utóélete.

Az emberi kreativitás szinte határtalan, a lenti képek a bizonyíték erre. Kis fantáziával, ügyességgel egy mentolos cukorka dobozából szinte minden elkészíthető, a csomagolásnak örök életet adva ezáltal.

További ötletek a Pinteresten és a wikin.

 

altoid_minihangszoro.jpg

altoid_ora.png

altoid_plussalat_tarto.jpg

altoid_smink.jpg

altoid_szamitogep.jpg

altoid_taskak.jpg

altoid_telefontolto.jpg

altoid_varrokeszlet.jpg

altoid_vizfestek.jpg

altoids_jatek.jpg

altoids_lezer.jpg

altoids_radio.jpg

altoids_tulelokeszlet.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: recycle csomagolás környezetbarát Altoid

Ötletek és minták tojásfestéshez

2017.04.13. 12:31 Csomag Olga

A Húsvét nem az igazi tojásfestés, festett DIY tojások nélkül. Éppen ezért összegyűjtöttük néhány - viszonylag - egyszerű ötletet, hogyan tehetjük a tojásokat az ünnepi asztalon egyedivé. Ugyanis minden jobban eladható egy esztétikus csomagolásban.

Kellemes húsvétot!

husveti_tojas_1.jpg

husveti_tojas_10.jpg

husveti_tojas_11.jpg

husveti_tojas_13.jpg
husveti_tojas_14.jpg

husveti_tojas_15.jpg

husveti_tojas_16.jpg

husveti_tojas_17.jpg

husveti_tojas_2.jpg

husveti_tojas_3.jpg

husveti_tojas_4.jpg

husveti_tojas_5.jpg

husveti_tojas_6.jpg

husveti_tojas_7.jpg

husveti_tojas_8.jpg

husveti_tojas_9.jpg

husveti_tojas_18.jpg

husveti_tojas_19.jpg

husveti_tojas_20.jpg

husveti_tojas_21.jpghusveti_tojas_22.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: húsvét tojás ünnepi

Szexista csomagolásból jobban ízlik az étel

2017.04.04. 16:42 Csomag Olga

Vajon szexistának számít az a csomagolás, amire az van írva, hogy "Rendes asszony gondja, a szép tiszta konyha"? Az Univer szexista csomagolásának (gendered packaging) apropóján utánanéztünk, vajon a szexista csomagolások hogyan befolyásolja a vásárlást. Továbbá összegyűjtöttük, milyen nagyszerű genderista és szexista  csomagolások vannak még a nemzetközi piacon.

A gendermarketing nem új jelenség, gyártók amióta a világ a világ, hozzáigazítják a célcsoportjukhoz a marketingüzenetet. Ebbe a csomagolás színe és az azon található üzenet is beletartozik. Vagyis például a női a célcsoporthoz pasztel színeket, lágyabb betűtípust, és kerekebb formákat választanak a csomagoláson. Kutatások szerint a termékek így jobban eladhatóak, a nők tényleg nagyobb arányban veszik ezen csomagolásokat. (Itt egy saját kutatás arról, hogy például a formaválasztás tényleg genderspecifikus.) A probléma a megkülönböztetéssel akkor van, vagyis akkortól hívjuk már szexistának, ha az üzenet az egyik nemet (többnyire a nőit) a másikkal szemben hátrányosan különbözteti meg.

Egy 2014-es kutatás azt mutatta, hogy a kulturális sztereotípiák megjelenítése az élelmiszer csomagoláson a fogyasztókat erősen befolyásolja, nagyban kihat a termékválasztásukra is. Az eredmények szerint egy férfias csomagolású terméket jobb ízűnek gondolnak a fogyasztók (férfiak és nők is egyaránt) és magasabb árat is hajlandóak érte kifizetni..

Biztos ezt a kutatást olvasta az Univer csapata is, amikor a legújabb falvédős kampányukkal előjöttek, ugyanis a kampányt kísérő csomagolásukon konkrétan szexista üzeneteket helyeztek el. A majonézen azt hirdetik, hogy "Rendes asszony gondja, a szép tiszta konyha" vagy hogy "Férjemuram ne jöjjön a konyhába. Várja meg az ebédet a szobában." Ez mi más, mint szexizmus? És vajon ezzel próbálnak meg eladásnövekedést elérni? Vagy csak a kétes hírnévre pályáztak?

Sajnos az Univernél lusták voltak az idézett kutatást végigolvasni. Ha elolvasták volna, tudnák, hogy a csomagoláson a szexizmus csak egy bizonyos mértékig kifizetődő. Ha ugyanis túlzásba viszik a szexizmust, akkor az eladások visszaesnek és kevesebbet hajlandóak a fogyasztók a termékért kifizetni.

Továbbá az is tény, hogy a ténylegesen szexista csomagolásokat a legtöbb országban betiltják, fogyasztók bojkottot hirdetnek és ennek következtében a gyártók csöndben kivonják az érintett csomagolást a piacról. Kíváncsi vagyok, az Univer majonéze milyen hatással lesz a magyar társadalomra.

Persze nem ez az első genderista-szexista csomagolás, számos hasonló volt már a világon. A legismertebb szexista csomagolás talán a Yorkie csokoládé, de számos más példával is lehet találkozni a piacon, főleg a gyerekeknek szánt termékek között.

.

sexist_genderist_packaging_0_1.jpg

sexist_genderist_packaging_1.jpg

sexist_genderist_packaging_10.jpg

sexist_genderist_packaging_11.jpg

sexist_genderist_packaging_12.jpg

sexist_genderist_packaging_13.jpg

sexist_genderist_packaging_2.jpg

sexist_genderist_packaging_3.jpg

sexist_genderist_packaging_4.jpg

sexist_genderist_packaging_5.jpg

sexist_genderist_packaging_6.jpg

sexist_genderist_packaging_7.jpg

sexist_genderist_packaging_71.jpg

sexist_genderist_packaging_8.jpg

sexist_genderist_packaging_9.jpg

7 komment

Címkék: szexista csomagolás Unilever gender marketing