HTML

Facebook

Címkék

2in1 (2) 4711 kölni (1) 7 dolog (3) ablak (2) absolut (2) Absolut (1) ajándék (2) alapanyag (7) album (1) aldi (1) alkohol (26) állat (3) állatbarát (1) álló zacskó (1) alu (2) alupalack (10) alu palack (1) Amazon (1) amazon (1) ambient (21) ananász (1) andy warhol (1) antrepo (1) apple (1) Apple (1) ásványvíz (7) átlátszó (1) auchan (1) Auchan (1) autó (5) Ballantines (1) banán (1) barbie (1) bar code (1) befőttes üveg (1) betű (2) bevásárló szatyor (1) bevezetés (1) bicaj (1) bigmac (1) bio (4) biztonság (1) bonaqua (1) bor (19) bőráplás (1) bőrápolás (1) boxer (1) Breaking Bad (1) brise (1) Bud (1) budapest (1) budapesti corvinus egyetem (1) campbell (1) cat-in-box (1) ccsomagolás (1) cd (3) CD (1) cellux (1) cement (1) ceruza (1) che (1) Chio (1) chips (5) chipsadó (1) churchkey (1) cica (1) ciga (1) cigaretta (9) címke (36) cipő (1) cipősdoboz (1) cipős doboz (4) clearasil (1) Co-creation (1) Coca-Cola (7) coca cola (11) Coke (1) colgate (1) copycat (1) co creation (1) csaosz (3) csíkos (1) csillár (1) csípős szósz (2) csokoládé (23) csomagküldő (2) Csomagolás (1) csomagolás (581) csomagolásszemle (47) csomagolás folyamata (1) csomagolás funkciói (3) csomagolás trend (4) csomagolóipar (4) csomag olga (2) csöpp (1) csótány (1) cuki (1) cukor (2) cumisüveg (1) DDB (1) design (128) designshop (1) Diesel (1) Diet Coke (1) digitális (1) díjnyertes (7) diktátor (1) dinnye (1) disney (1) Disney (1) divat (2) DIY (2) dm levél (1) doboz (4) dornyei krisztina (1) downsizing (1) dream ball (1) duff (1) dugó (1) duropack (1) ecset (1) egyszerű (1) ékszer (7) élelmiszer (8) életciklus elemzés (1) El Anatsui (1) ember (1) energiaital (2) eneriga (1) épület (2) érdekes (1) érdekesség (17) érettségi (1) erős pista (1) eset (4) esettanulmány (1) esküvő (2) étterem (1) evian (1) fa (2) facebook (1) fagyasztott zöldségkeverék (1) fagylalt (1) fal (1) fanta (1) farmer (1) felhívás (1) fém (1) fenntartható (4) férfi (2) Ferrero (1) festina (1) film (1) foci (2) fogas (1) fogkefe (1) fogkrém (3) fogyasztó (1) fogyasztók (6) folyadék (1) fonal (1) Ford (1) forma (1) fotel (1) fotó (1) fraktál (1) franta ági (1) friss (1) fülhallgató (2) fürdősó (1) fűszer (1) fűszerek (1) gémkapocs (1) gene simmons (1) gerilla (2) gin (1) gomba (1) grammy (1) greenbox (1) greenpeace (1) gucci (1) guinness (2) gumicsizma (1) gumicukor (1) gyár (1) gyárlátogatás (1) gyerek (17) gyertya (1) gyógyszer (4) gyufásdoboz (1) gyümölcs (4) gyűrű (1) hajó (1) hajzselé (1) halloween (2) Halloween (1) halls (1) harmónika (1) hazai (5) házilag (1) háztartás (1) head & shoulders (1) Heineken (2) heineken (4) heinz (1) hellodesign (1) hellókarácsony (1) hema (1) henger (1) henkel (1) hhamburger (1) hiba (2) hintőpor (1) hír (1) hitler (1) hivatkozások (1) hotel (1) hulladék (5) hullámpapír (3) hungaropack (2) Hungaropack (1) húsvét (4) iceberg (1) ikonikus (2) IKSZ (1) illegális árufeltöltő (1) illúzió (1) INCPEN (1) információ (11) innováció (11) instant kávé (1) interaktív (1) iPhone (1) Ipod nano (1) iroda (1) italos karton (1) izzó (1) jack daniels (1) japán (1) jásztej (2) játék (6) jegyzet (1) jelmez (1) jelölés (24) jenga (1) joghurt (1) jogszabály (3) johnson&johnson (1) jones (1) jones soda (1) jótanács (1) jövő (1) kalinka (1) kampány (7) kapcsolat (1) kapcsoló (1) karácsony (9) karakter (2) karton (1) kávé (6) kenyér (3) kép (1) kerékpár (1) készétel (2) ketchup (5) kézműves (1) kiállítás (3) kinder (1) Kiscelli Múzeum (1) kiss rozalia (1) kitkat (1) kockás (1) kocsma (1) kolbász (1) koncepció (24) koncept (1) kondom (2) konferencia (3) könyv (3) könyv borító (1) konzerv (5) koporsó (1) környezetbarát (50) környezetvédelem (1) körömlakk (3) körte (1) Kozel (1) kozmetika (1) kozmetikum (5) kraft (1) kreatív (2) krém (1) kritika (3) különleges (34) kupak (12) kutatás (10) kutya (1) kvíz (3) label (19) lámpa (4) láva (1) lazac (1) lca (1) lédig (2) led kijelző (1) lee (1) légfrissítő (1) lego (1) leves (1) likőr (1) limitált (6) limited (3) limited edition (10) logisztikai (1) logó (1) london (1) Ludwig Múzeum (1) luxus (2) macska (3) Macskanyelv (1) magyar (5) magyar termék (1) márkajelzés nélkül (1) marketing funkció (1) mcdonalds (8) meghívó (1) mém (1) menedzseri funkciók (1) méret (1) Mexikó (5) mexikó (2) méz (3) mezcal (1) meztelen nő (1) mikrohullámú sütő (1) milka (2) miminimalista (1) minimalizmus (1) mirelit (1) modern (3) módosított atmoszférájú csomagolás (2) mogyoró (1) Mondrian (1) mosószer (1) motívum (1) Mountain Dew (1) műanyag (7) multivitamin (1) mustár (1) művészet (23) múzeum (2) narancslé (1) NASA (1) nemzeti (2) nestea (1) nestlé (1) neuromarketing (1) név (1) Nissan (1) nivea (3) nokia (1) notesz (1) not made in china (1) növény (1) Nutella (1) nyár (2) obama (2) óceán (2) odalopás (1) öko (4) ökocímke (6) ököl (1) olasz (1) olimpia (1) olimpia 2012 (1) olivaolaj (1) olvashatóság (1) önéletrajz (3) óra (2) origami (1) őrület (16) osama (1) összehasonlítás (25) öv (1) óvszer (8) Pakk (3) palackbugyi (1) palackposta (1) palack kabát (1) palette (1) pálinka (3) pályázat (2) panasonic (1) panda (1) papír (18) papírdoboz (1) paradicsom (1) parfüm (10) pattanás (1) pentawards (2) pénteki könnyed (1) Pepsi (4) pepsi (4) per (1) perszonalizál (1) pet (1) PETA (1) pet palack (3) photoshop (1) pin up girls (1) pizza (6) pizzás doboz (1) pizza hut (2) plain (2) Pleterska Hruska (1) polc (1) politika (2) póló (1) popcorn (1) pop art (3) portré (2) pos (1) postai küldemény (1) potencianövelő (1) pöttyös (1) prémium (1) pringles (2) promóció (2) pucér (7) qr kód (3) ragasztó (1) ragasztószalag (1) rágó (5) rajzfilm (1) rátkai nikolett (3) recycle (1) Recycle hétfő (9) Recycle Hétfő (1) Redd Bull (1) redesign (16) Red Bull (1) reggelizőpehely (1) régi vs. új (13) rekesz (3) reklám (8) reklámszatyor (5) répa (1) repülő (1) retro (9) rézangyal (1) rom (1) románia (1) Rossbacher (1) ruha (2) saját kézzel (1) saját márkás (2) sajt (2) sampon (1) samsung (1) Selfridges (1) shopdropping (1) simpsons (1) sk (1) smarties (1) sör (37) sörhab (1) spar (1) splenda (1) sport (1) starbucks (2) stratégia (2) sümegi éva (1) sun chips (1) szabadalom (1) szabályozás (1) szaloncukor (1) szappan (1) szatyor (8) szék (1) szemeteszsák (1) szemüveg tok (1) szendvics (3) szerelem (1) szex (3) színek (3) szivacs (1) szivar (1) szivárvány (1) szívószál (1) szög (1) szörp (1) sztár (1) taco bell (1) tálalás (2) tanácsadás (1) társadalmi (10) tartó (1) táska (2) tea (7) Tecate (1) technika (51) tehén (1) tej (12) tejesdoboz (1) tejtermék (1) telefon (1) tequila (1) termékdíj (1) termékkapcsolás (2) természet (1) természetes (1) TerraCycle (2) terracycle (1) tesco (1) testápolás (3) tipográfia (1) tisztítószer (5) tízórai (1) toblerone (5) tojás (4) tökmagolaj (1) tömeges testreszabás (1) tom wesselmann (1) torta (1) történelem (21) törvény (1) transpack (1) traubisoda (1) trend (1) tropicana (1) trükk (1) tubus (1) türelem (1) túró rudi (1) tusfürdő (1) twinings (1) üdítő (2) újdonság (57) újrahasznosítás (47) újság (1) unicum (1) univer (1) ünnep (3) ünnepi (32) unpackit (1) űr (1) usb (1) USP (1) utálat (3) utóélet (1) üveg (42) üvegnyitó (1) üzenet (2) üzlet (1) uzsonnás doboz (1) vaj (2) választás (1) valentin nap (1) Vans (1) várandós anyukák (1) vb2010 (2) VB2014 (3) vendégposzt (3) vér (1) verseny (25) vicces (64) vinkler zsuzsa (1) vintage (1) virágtartó (1) víz (3) vodka (10) voks10 (1) volkswagen (1) vonalkód (4) wc papír (4) wd 40 (1) whiskey (1) whisky (3) wrap rage (1) zacskó (9) zene (7) zippo (1) zöldség (2) zöld fogyasztás (3) zsebkendő (1) Címkefelhő

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Csomagolás Blog

Ez Dörnyei Krisztina csomagolás témájú blogja. Habár a vásárló a terméket veszi meg, a csomagolás egy eszköz, amin keresztül azt látja. Ezért érdemes írni róla.

Márkázatlan csomagolások a cigi példájára

2016.08.22. 08:00 Csomag Olga

Melyik legyen a következő márkázatlan, egyencsomagolásban forgalmazott termék?

A márkázatlan cigaretta csomagolás nemzetközi szinten (is) elindított több beszélgetést arról, hogy ha dohányszektort térdre kényszeríthette a dohányellenes lobbi pár tízév alatt, akkor lesz-e megállás. Vagyis melyik egészségtelen(nek mondott) szektor búcsúzhat el a márkák erejétől és kerülnek jelöletlen csomagolásba a termékeik. Mert sokan ezt vizionalizálják. Sőt, már most megjelentek azok a szószólók, akik például a gyorséttermi csomagolásokat egységesítenék. De javaslatként persze felmerül mindig az alkohol, zsíros ételek, édességek, cukros italok márkátlanítása is, hiszen azok mind elhízáshoz vezetnek.

Itt van pár példa arra, hogyan néznének ki más termékkategóriában a termékek jelöletlen csomagolásban. A kérdés már csak az, melyik legyen a következő...

plain_packaging.jpg

plain_packaging2.jpg

plain_packaging3.jpg

plain_packaging4.jpg

plain_packaging5.jpg

plain_packaging7.jpg

20 komment

Címkék: csomagolás plain

Viszlát márkázott cigaretta!

2016.08.17. 09:36 Csomag Olga

Viszlát arany Marbi, viszlát Camel teve, helló csúnya, barna doboz! Magyarországon is jön a márnakév nélküli, egységesített cigaretta csomagolás.

cigaretta_plain5.jpg

Egy kedden megjelent kormányrendelet alapján augusztus 20-ától új (márkájú vagy típusú) cigarettát már csak jelzés, illetve védjegy nélküli, úgynevezett egységesített (plain, generic,standardised, homogeneous) csomagolásban lehet piacra dobni. A már piacon lévő márkákat és típusokat 2016. december 31-éig lehet gyártani, importálni, bejegyzett kereskedő által fogadni és 2017. május 20-áig lehet forgalomba hozni. Vagyis a logók lekerülnek a dobozról, az egyetlen különbséget az eltérő cigaretták között az egységesített formában feltüntethető név és a dohánytípus teszi ki majd. 

A csomagolások egységesítése egy régóta zajló háború lezárását jelentheti, mely során lépésekben szűntek meg a márkajelzések a csomagoláson. Biztos mindenki fel tudja ezt idézni, először írásos, majd képes figyelmeztetések jelentek meg a cigaretta csomagoláson.

cigaretta_plain6.jpg

Erre a szabályozásra a cigaretta gyártók bizonyos országokban csomagolási innovációkkal reagáltak és 2000-es évek elején környékén elterjedtek a vonzóbb slim csomagolások és megjelentek az oldalról nyitható (side-opening pack) és könyvszerűen nyitható (book pack) csomagolások, melyek időszakosan jelentősen megnövelték az eladásokat.

cigaretta_plain10.jpg

cigaretta_plain9.jpg

Azonban az új egységesített csomagolás bevezetése ezt is lehetetlenné teszi, mert a nyitási technológia is egységes kell legyen, amellett, hogy a dobozok egységes külsővel, ugyanolyan színnel, méretben egyforma betűtípussal készülhetnek és kerülhetnek forgalomba. A szín kiválasztásakor még arra is figyeltek, hogy a legkevésbé vonzó színt válasszák.

Kérdés, hogy mennyire segít ez az egységes csomagolás a leszokást és a dohányzás csökkentését. Ausztrália volt az első ország, ahol bevezették a márkajelzés nélküli egységesített csomagolásokat. Kutatások (habár elég ellentmondásosak) bebizonyították, hogy csak a csomagolás egységesítése miatt 0,55 százalékponttal esett vissza a fogyasztás 2012 és 2015 között Ausztráliában. Habár nem tűnik nagy számnak, mindenesetre az ausztrál cigi ellenes lobbi nagy sikerként értékelte az eredményeket. Az elrettentő figyelmeztetésekkel teli és egységesített csomagolás a kutatási eredmények alapján nem vonzó a fogyasztóknak és habár leszokni nem biztos, hogy ettől fognak, a rászokást valamennyire hátráltatja.  (Akit részletesen érdekel a téma, itt talál rengeteg összefoglaló cikket a dohánytermékek csomagolásának fogyasztókra gyakorolt hatásáról.)

A csomagolások szabályozása tekintetében Magyarország a középmezőnyben jár a szabályozás bevezetésével. A trendeket figyelve megállapítható, hogy szép lassan mindenhol bevezetnek valamilyen korlátozást és szép lassan el fognak tűnni a márkázott cigaretta csomagolások, hiszen míg 2001-ben mindössze 1-2 országban volt kötelező képes figyelmeztetéseket alkalmazni, 2014-ben már közel 80 országban. Hasonló növekedés figyelhető meg a figyelmeztetések csomagoláson való feltüntetésének arányára is, ugyanis ez is mindenhol növekszik a márkázott tartalom rovására.

cigaretta_plain4.png

cigaretta_plain1.png
cigaretta_plain2.png

cigaretta_plain3.png

cigaretta_plain7.jpg

cigaretta_plain8.gif

95 komment

Címkék: csomagolás plain ciga márkajelzés nélkül

Önéletrajzok a csomagoláson

2016.08.11. 08:00 Csomag Olga

Pár éve még nagy szám volt, amikor egy grafikus az önéletrajzát nem hagyományos papíron nyújtotta be egy cégnek, hanem csomagoláson. Mára már annyira egyedi az ötlet, éppen ezért jöjjön a csomagolás CV szemle.

Kíváncsi voltam, hogy ha rákeresek a csomagolás önéletrajzra, akkor hány találat van a neten. Végignézve a találatokat érdekes látni, hogy ebből az egyszerű ötletből mindenki mégis mennyire különlegeset tudott alkotni. Lehet most már az az unalmas, ha valaki csomagolásra nyomtatja az önéletrajzát? 

cv_csomagolas.jpg

cv_csomagolas_10.jpg

cv_csomagolas_11.jpg

cv_csomagolas_12.jpg

 

cv_csomagolas_14.jpg

cv_csomagolas_2.jpg

cv_csomagolas_3.jpg

cv_csomagolas_4.jpg

cv_csomagolas_5.jpg

cv_csomagolas_6.jpg

cv_csomagolas_7.jpg

cv_csomagolas_8.jpg

cv_csomagolas_9.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: vicces önéletrajz csomagolás

Világ legnagyobb mozaikja italos kartonból

2016.08.01. 10:00 Csomag Olga

A világ legnagyobb italos kartondobozokból álló mozaikképét készítette el az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés, több mint 3.500 tejes és gyümölcsleves doboz felhasználásával.

Az 58 négyzetméteres „hulladék műalkotás” megépítésével az IKSZ új Guinness Rekordot állíthat fel, amellyel az italos kartondobozok szelektív gyűjtését és újrahasznosítását kívánja népszerűsíteni. A mozaik képének alapjául szolgáló rajzot egy általános iskolások számára kiírt rajpályázaton, több mint 220 gyermekrajz közül választotta ki az IKSZ, így a Guinness rekordkísérlet alapját a 9 éves Kiss Bence, berettyóújfalui kisfiú „A kedvenc fám” c. alkotása adta. A Budapest VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata, a Fővárosi Közterület-Fenntartó Zrt., a Sió-Eckes Kft., a Naszálytej Zrt., a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt., valamint a Regency Suites Hotel Budapest szakmai támogatásával megépült mozaikot Budapesten, a Madách Imre téren rakta ki két nap alatt egy fiatal kreatív csapat, Zenovitz Zénó képzőművész irányításával.

Az italos kartondobozok visszagyűjtési aránya hazánkban jelenleg az EU-s átlag felét sem éri el, ezért az IKSZ kiemelten fontosnak tartja, hogy rendhagyó és látványos környezetvédelmi eseményekkel hívja fel a figyelmet arra, hogy a tejes és gyümölcsleves kartondobozok szelektíven gyűjthetőek és újrahasznosíthatóak.

Forrás: IKSZ

italoskarton_guinness_5.jpg

italoskarton_guinness_6.jpg

italoskarton_guinness_3.jpg

italoskarton_guinness_4.jpg

italoskarton_guinness_2.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: csomagolás IKSZ italos karton

Egy ötletre két megoldás

2016.07.25. 10:00 Csomag Olga

A gyógyszerek hátoldala és az a lehetőség, hogy a használattal (a gyógyszer kinyomásával) egy változó felülethez jutunk, nem sok designert ihletett meg. Akiket igen, azok igazán egyedi kontextusba helyezték a terméket.

Itt van két koncepció, mely ugyan azt az ötletet dolgozza fel: bemutatja a design segítségével, hogyan hat, mennyire hatékony az adott gyógyszer. A Nobilin egy emésztést segítő gyógyszer és bronzérmes csomagolási koncepció a Cannes Lions-on. Míg a Clearasil pattanások ellen van és a csomagolási koncepciója ugyan azt az ötletet dolgozta fel már korábban (2009 körül), bár talán némileg gusztustalanabb.

nobilin1.jpg

nobilin2.jpg

nobilin3.jpg

nobilin4.jpg

clearasil-squeeze-this2.jpg

clearasil-squeeze.jpg

clearasil2.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: design koncepció csomagolás különleges