HTML

Facebook

Címkék

2in1 (2) 4711 kölni (1) 7 dolog (3) ablak (2) absolut (2) Absolut (1) ajándék (2) alapanyag (7) album (1) aldi (1) alkohol (27) állat (3) állatbarát (1) álló zacskó (1) alu (2) alupalack (10) alu palack (1) Amazon (1) amazon (1) ambient (21) ananász (1) andy warhol (1) antrepo (1) apple (1) Apple (1) ásványvíz (7) átlátszó (1) auchan (1) Auchan (1) autó (5) Ballantines (1) banán (1) barbie (1) bar code (1) befőttes üveg (1) betű (2) bevásárló szatyor (1) bevezetés (1) bicaj (1) bigmac (1) bio (4) biztonság (1) bonaqua (1) bor (20) bőráplás (1) bőrápolás (1) boxer (1) Breaking Bad (1) brise (1) Bud (1) budapest (1) budapesti corvinus egyetem (1) campbell (1) cat-in-box (1) ccsomagolás (1) CD (1) cd (3) cellux (1) cement (1) ceruza (1) che (1) Chio (1) chips (5) chipsadó (1) churchkey (1) cica (1) ciga (1) cigaretta (9) címke (36) cipő (1) cipősdoboz (1) cipős doboz (4) clearasil (1) Co-creation (1) Coca-Cola (7) coca cola (11) Coke (1) colgate (1) copycat (1) co creation (1) csaosz (3) csíkos (1) csillár (1) csípős szósz (2) csokoládé (23) csomagküldő (2) csomagolás (585) Csomagolás (1) csomagolásszemle (47) csomagolás folyamata (1) csomagolás funkciói (3) csomagolás trend (4) csomagolóipar (4) csomag olga (2) csöpp (1) csótány (1) cuki (1) cukor (2) cumisüveg (1) DDB (1) design (128) designshop (1) Diesel (1) Diet Coke (1) digitális (1) díjnyertes (7) diktátor (1) dinnye (1) Disney (1) disney (1) divat (2) DIY (2) dm levél (1) doboz (4) dornyei krisztina (1) downsizing (1) dream ball (1) duff (1) dugó (1) duropack (1) ecset (1) egyszerű (1) ékszer (7) élelmiszer (8) életciklus elemzés (1) El Anatsui (1) ember (1) energiaital (2) eneriga (1) épület (2) érdekes (1) érdekesség (17) érettségi (1) erős pista (1) eset (4) esettanulmány (1) esküvő (2) étterem (1) evian (1) fa (2) facebook (1) fagyasztott zöldségkeverék (1) fagylalt (1) fal (1) fanta (1) farmer (1) felhívás (1) fém (1) fenntartható (4) férfi (2) Ferrero (1) festina (1) film (1) foci (2) fogas (1) fogkefe (1) fogkrém (3) fogyasztó (1) fogyasztók (6) folyadék (1) fonal (1) Ford (1) forma (1) fotel (1) fotó (1) fraktál (1) franta ági (1) friss (1) fülhallgató (2) fürdősó (1) fűszer (1) fűszerek (1) gémkapocs (1) gene simmons (1) gerilla (2) gin (1) gomba (1) grammy (1) greenbox (1) greenpeace (1) gucci (1) guinness (2) gumicsizma (1) gumicukor (1) gyár (1) gyárlátogatás (1) gyerek (17) gyertya (1) gyógyszer (4) gyufásdoboz (1) gyümölcs (4) gyűrű (1) hajó (1) hajzselé (1) Halloween (1) halloween (2) halls (1) harmónika (1) hazai (5) házilag (1) háztartás (1) head & shoulders (1) heineken (4) Heineken (2) heinz (1) hellodesign (1) hellókarácsony (1) hema (1) henger (1) henkel (1) hhamburger (1) hiba (2) hintőpor (1) hír (1) hitler (1) hivatkozások (1) hotel (1) hulladék (5) hullámpapír (3) hungaropack (2) Hungaropack (1) húsvét (4) iceberg (1) ikonikus (2) IKSZ (1) illegális árufeltöltő (1) illúzió (1) INCPEN (1) információ (11) innováció (11) instant kávé (1) interaktív (1) iPhone (1) Ipod nano (1) iroda (1) italos karton (1) izzó (1) jack daniels (1) japán (1) jásztej (2) játék (6) jegyzet (1) jelmez (1) jelölés (24) jenga (1) joghurt (1) jogszabály (3) johnson&johnson (1) jones (1) jones soda (1) jótanács (1) jövő (1) kalinka (1) kampány (8) kapcsolat (1) kapcsoló (1) karácsony (9) karakter (2) karton (1) kávé (6) kenyér (3) kép (1) kerékpár (1) készétel (2) ketchup (5) kézműves (1) kiállítás (3) kinder (1) Kiscelli Múzeum (1) kiss rozalia (1) kitkat (1) kockás (1) kocsma (1) kolbász (1) koncepció (24) koncept (1) kondom (2) konferencia (3) könyv (3) könyv borító (1) konzerv (5) koporsó (1) környezetbarát (50) környezetvédelem (1) körömlakk (3) körte (1) Kozel (1) kozmetika (1) kozmetikum (5) kraft (1) kreatív (2) krém (1) kritika (3) különleges (34) kupak (12) kutatás (10) kutya (1) kvíz (3) label (19) lámpa (4) láva (1) lazac (1) lca (1) lédig (2) led kijelző (1) lee (1) légfrissítő (1) lego (1) leves (1) likőr (1) limitált (6) limited (3) limited edition (10) logisztikai (1) logó (1) london (1) Ludwig Múzeum (1) luxus (2) macska (3) Macskanyelv (1) magyar (5) magyar termék (1) márkajelzés nélkül (1) marketing funkció (1) mcdonalds (8) meghívó (1) mém (1) menedzseri funkciók (1) méret (2) mexikó (2) Mexikó (5) méz (3) mezcal (1) meztelen nő (1) mikrohullámú sütő (1) milka (2) miminimalista (1) minimalizmus (1) mirelit (1) modern (3) módosított atmoszférájú csomagolás (2) mogyoró (1) Mondrian (1) mosószer (1) motívum (1) Mountain Dew (1) műanyag (7) multivitamin (1) mustár (1) művészet (23) múzeum (2) narancslé (1) NASA (1) nemzeti (2) nestea (1) nestlé (1) neuromarketing (1) név (1) Nissan (1) nivea (3) nokia (1) notesz (1) not made in china (1) növény (1) Nutella (1) nyár (2) obama (2) óceán (2) odalopás (1) öko (4) ökocímke (6) ököl (1) olasz (1) olimpia (1) olimpia 2012 (1) olivaolaj (1) olvashatóság (1) önéletrajz (3) óra (2) origami (1) őrület (16) osama (1) összehasonlítás (25) öv (1) óvszer (8) Pakk (3) palackbugyi (1) palackposta (1) palack kabát (1) palette (1) pálinka (3) pályázat (2) panasonic (1) panda (1) papír (18) papírdoboz (1) paradicsom (1) parfüm (10) pattanás (1) pentawards (2) pénteki könnyed (1) Pepsi (4) pepsi (4) per (1) perszonalizál (1) pet (1) PETA (1) pet palack (3) photoshop (1) pin up girls (1) pizza (6) pizzás doboz (1) pizza hut (2) plain (2) Pleterska Hruska (1) polc (1) politika (2) póló (1) popcorn (1) pop art (3) portré (2) pos (1) postai küldemény (1) potencianövelő (1) pöttyös (1) prémium (1) pringles (2) promóció (2) pucér (7) qr kód (3) ragasztó (1) ragasztószalag (1) rágó (5) rajzfilm (1) rátkai nikolett (3) recycle (1) Recycle hétfő (9) Recycle Hétfő (1) Redd Bull (1) redesign (17) Red Bull (1) reggelizőpehely (1) régi vs. új (13) rekesz (3) reklám (8) reklámszatyor (5) répa (1) repülő (1) retro (9) rézangyal (1) rom (1) románia (1) Rossbacher (1) ruha (2) saját kézzel (1) saját márkás (2) sajt (2) sampon (1) samsung (1) Selfridges (1) shopdropping (1) simpsons (1) single (1) sk (1) smarties (1) sör (37) sörhab (1) spar (1) splenda (1) sport (1) starbucks (2) stratégia (2) sümegi éva (1) sun chips (1) szabadalom (1) szabályozás (1) szaloncukor (1) szappan (1) szatyor (8) szék (1) szemeteszsák (1) szemüveg tok (1) szendvics (3) szerelem (1) szex (3) színek (3) szivacs (1) szivar (1) szivárvány (1) szívószál (1) szög (1) szörp (1) sztár (1) taco bell (1) tálalás (2) tanácsadás (1) társadalmi (10) tartó (1) táska (2) tea (7) Tecate (1) technika (51) tehén (1) tej (13) tejesdoboz (2) tejtermék (1) telefon (1) tequila (1) termékdíj (1) termékkapcsolás (2) természet (1) természetes (1) TerraCycle (2) terracycle (1) tesco (1) testápolás (3) tipográfia (1) tisztítószer (5) tízórai (1) toblerone (5) tojás (4) tökmagolaj (1) tömeges testreszabás (1) tom wesselmann (1) torta (1) történelem (21) törvény (1) transpack (1) traubisoda (1) trend (1) tropicana (1) trükk (1) tubus (1) türelem (1) túró rudi (1) tusfürdő (1) twinings (1) üdítő (2) újdonság (57) újrahasznosítás (47) újság (1) unboxing (1) unicum (1) univer (1) ünnep (3) ünnepi (32) unpackit (1) űr (1) usb (1) USP (1) utálat (3) utóélet (1) üveg (42) üvegnyitó (1) üzenet (2) üzlet (1) uzsonnás doboz (1) vaj (2) választás (1) valentin nap (1) Vans (1) várandós anyukák (1) vb2010 (2) VB2014 (3) vendégposzt (3) vér (1) verseny (25) vicces (66) vinkler zsuzsa (1) vintage (1) virágtartó (1) víz (3) vodka (10) voks10 (1) volkswagen (1) vonalkód (4) wc papír (4) wd 40 (1) whiskey (1) whisky (3) wrap rage (1) zacskó (9) zene (7) zippo (1) zöldség (2) zöld fogyasztás (3) zsebkendő (1) Címkefelhő

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Csomagolás Blog

Ez Dörnyei Krisztina csomagolás témájú blogja. Habár a vásárló a terméket veszi meg, a csomagolás egy eszköz, amin keresztül azt látja. Ezért érdemes írni róla.

Egyesével csomagolt termékek: az idióta single csomagolások

2016.09.26. 12:41 Csomag Olga

A csomagolás meghatározza, hogy mennyi terméket veszünk egyszerre. A fogyasztók pedig a kereslettel azt határozzák meg, hogy hány termék legyen összecsomagolva. Ha egy szelet párizsit vesz az átlagfogyasztó egyszerre, akkor egyenként lesz a párizsi becsomagolva. És egyre gyakoribb lesz a single csomagolás, bármilyen idiótának is tűnik ez a boltokban.

A csomagolás lehetőséget biztosít arra is, hogy a vállalat meghatározza a mennyiséget, amennyit a fogyasztók egy vásárlás alkalmával megvesznek (ez az egységképző funkciója). Hányszor van az, hogy igazából egy joghurtot szeretnénk, de mivel kettő van összecsomagolva, kettőt veszünk. Vagyis az összecsomagolás lehetőséget biztosít arra, hogy a vállalatok többet adjanak el egyszerre. Ezt a mennyiséget jól meghatározva a vállalat az értékesített mennyiséget növelni is tudja. Például ha az átlagfogyasztó 3 sört vesz egyszerre, és 4 van összecsomagolva, akkor vélhetően azt fogja megvenni, mert könnyebb hazavinni és csak kicsivel több, mint amennyit szokott venni. Otthon meg csak elfogy az az egy plusz. Ha azonban hatot csomagol össze, azt már nem biztos, hogy megveszik, mert az sokkal több, mint amennyit venni akarnának és maradnak inkább a három különálló termék megvásárlásánál.

Azonban a nagy demográfiai trendek - mint például öregedő társadalom, kisebb háztartások, kevesebb gyerek - az egyszerre vásárolt termékek csökkenését eredményezik általánosságban a nyugati világban, amire a vállalatoknak is reagálniuk kellett. Ezért lettek egyre népszerűbbek az egyszemélyes adagok (single csomagolások) a polcokon. Egy egyszemélyes háztartás ugyanis nem tud egyszerre 6 banánt megenni. Csak például egyet. De elvárja, hogy az egyszemélyes adag is ugyan úgy be legyen csomagolva, mint a négyszemélyes. És ebből adódnak a boltban a meghökkentő és idióta  single csomagolások. 

A csomagolásnak ugyanis az egységképző funkciója mellett védelmet is kell biztosítania. Egyfelől védelmet nyújt a többi vásárló ellen, akik így nem tudnak hozzáérni, megrongálni, beszennyezni, megfogni a terméket (ami sok vásárlót zavar). De védelmet nyújt a külső környezet (például rothadást okozó oxigén) ellen is. Például egy becsomagolt uborka 14 nappal tovább friss marad, így a felhasznált csomagolóanyag - habár hulladék lesz - de 14 nappal kitolja az uborka élettartamát, megspórolva ezzel lényeges erőforrást. Igaz ez az egyenként becsomagolt almára és krumplira is. A hűtőbe is lefóliázva rakjuk be a maradékot, mert az akkor tovább friss marad, nem?

Persze a csomagolást is lehet túlzásba vinni, sőt, teszi ezt sok vállalat, azonban nem szabad összekeverni a plusz szolgáltatást (védelmet)  nyújtó csomagolást az egyszerűen túlcsomagolt termékektől. Vagyis lehet háborogni, és felháborodni a single csomagolásokon, de alapvetően egy költségtényezőt jelent a cégeknek, amit csak akkor alkalmaznak, ha arra tényleg szükség van. Vagyis amíg a a fogyasztók hosszan friss, érintetlen termékeket várnak el egyszemélyes adagokban, amit hajlandóak is megfizetni, addig maradhatnak a polcokon a single adagok, bármilyen környezetszennyezőnek is tűnnek. 

A képen szereplő példák többsége amúgy Japánból való, ahol az egyedülállók aránya kiemelkedően magas és ahol a magány mára már népbetegségnek számít.

(A kereskedők folyamatosan próbálkoznak bulk (lédig, ömlesztett) termékeket árulni (lásd lédig mirelit Romániából), de Magyarországon ez a tapasztalatok szerint nem igazából működik.)

single_csomagolas_1.jpg

single_csomagolas_10.jpg

single_csomagolas_11.jpg

 

single_csomagolas_13.jpg

single_csomagolas_14.jpg

single_csomagolas_2.jpg

 

single_csomagolas_4.jpg

single_csomagolas_5.jpg

single_csomagolas_6.jpg

single_csomagolas_7.jpg

 

single_csomagolas_9.jpg

11 komment

Címkék: vicces méret csomagolás single

Egy csomagolásváltás története

2016.09.14. 14:06 Csomag Olga

A tejesdoboz, ami Németországba ment, hogy megoperálják. A műtét sikeres volt, mindenki boldog.

A csomagolásváltások egyik utolsó lépése a piac tájékoztatása a változásról. A tájékoztatás történhet egy kommunikációs kampány kíséretében, ahol a fogyasztók figyelmét (játékosan) fel lehet hívni az új csomagolás funkcionális előnyeire (ha van).

Ezt tette a Juhajna márka is, amikor bevezették a megújult dobozt. A bevezetést egy közösségi média kampány is  kísérte, aminek központi ötlete az volt, hogy a doboz Németországba ment, hogy egy apróbb szépészeti beavatkozáson essen keresztül.

A végkifejlet és a kampány többi részlete a videóban. Mindenesetre az eset jól mutatja, hogy lehet kreativitással buzzt generálni a csomagolásváltás kapcsán.

Szólj hozzá!

Címkék: kampány redesign tej tejesdoboz csomagolás

A kicsomagolás bizarr gyönyörűsége, az unboxing jelenség

2016.09.09. 08:00 Csomag Olga

A csomagolásnak vannak unalomig ismételt funkciói (logisztikai, marketinges, stb), azonban egy előnyéről, a kicsomagolás izgalmáról, vagyis az unboxingról sokan megfeledkeztek. Eddig. 

Habár a blog (és a csomagolási szakma) főleg a (be)csomagolással foglalkozik, a termékeket nyilvánvalóan ki is kell csomagolni. A kicsomagolás kapcsán legtöbben a frusztrációt, az idegesítően hosszú időt, és a kényelmetlenségeket (hulladék) szokták felsorolni, és sajnos elfeledkeznek a kicsomagolás gyönyörűségéről. Ezt pedig nagy hiba, mert a kicsomagolás fontosságát és gyönyörűségét egy 769 milliós nézettséggel rendelkező videó is bizonyítja. Ennyi néző volt eddig kiváncsi arra, ahogy egy ismeretlen kicsomagol kindertojásokat. De nem ez az egyetlen, a csatorna nézettsége 3 milliárd körül alakul.

Az unboxing videók napjainkban az egyik legnépszerűbb tartalmak a YouTubon. Habár bizonyos nézetek szerint ezek csak a gyerekeknek lehet izgalmas, szerintem a felnőttek is szeretik a meglepetést és az izgalmat, amit egy csomag kibontása jelent. És habár a kindertojás unboxing egy extrém példa a jelenségre, számtalan felnőttnek szóló unboxing videót lehet találni, például mobiltelefonokkal és egyéb hitech termékekkel, melyeknek szintén szép nézettsége van

A magyarázat a meglepetés erejével magyarázható, mert egy szép csomagolás kibontása akár izgalmas is lehet és tartogat magában meglepetést. A jelenségre a piac is megadta már a választ, főleg online térben forgalmazott termékek esetén. Egyre gyakoribb, hogy online cégek nem csak a termék képét mutatják be oldalaikon, hanem 3 dimenziós pdf-ek, augmented reality alkalmazások vagy egyszerű videoklipek segítségével megmutatják azt is, milyen lesz a terméket kicsomagolni. A virtuális kicsomagolás bármely online áruháznál alkalmazható már, növelheti az elégedettséget és a kézzelfoghatóság hiányát.

Miért ne legyen a kicsomagolás is ugyanolyan szórakoztató a virtuális világban is?

2 komment

Címkék: csomagolás unboxing

Nem a bor a lényeg, hanem a borozgatás és a boroscímke

2016.08.31. 08:00 Csomag Olga

Csáter Apó borai üde színfolt a magyar borpiacon, főleg ha a különleges megnevezéseket és címkéket nézzük. A pince bevállalós borai között kiemelkedő a Kurvák Vére, Bugyiszaggató és Anyós Szelidítő palackok.

Sokat nem tudok hozzátenni, a címkék magukért beszélnek.

csater_bor.jpg

 

csater_bugyileszaggato.jpg

csater_anyosszelidito.jpg

csater_bogacsibanyaver.jpg

csater_bogacsivitaindito.jpg

csater_kurvakvere.jpg

csater_szokekgyongye.jpg

csater_vorosbegy.jpg

8 komment

Címkék: alkohol bor vicces csomagolás

Márkázatlan csomagolások a cigi példájára

2016.08.22. 08:00 Csomag Olga

Melyik legyen a következő márkázatlan, egyencsomagolásban forgalmazott termék?

A márkázatlan cigaretta csomagolás nemzetközi szinten (is) elindított több beszélgetést arról, hogy ha dohányszektort térdre kényszeríthette a dohányellenes lobbi pár tízév alatt, akkor lesz-e megállás. Vagyis melyik egészségtelen(nek mondott) szektor búcsúzhat el a márkák erejétől és kerülnek jelöletlen csomagolásba a termékeik. Mert sokan ezt vizionalizálják. Sőt, már most megjelentek azok a szószólók, akik például a gyorséttermi csomagolásokat egységesítenék. De javaslatként persze felmerül mindig az alkohol, zsíros ételek, édességek, cukros italok márkátlanítása is, hiszen azok mind elhízáshoz vezetnek.

Itt van pár példa arra, hogyan néznének ki más termékkategóriában a termékek jelöletlen csomagolásban. A kérdés már csak az, melyik legyen a következő...

plain_packaging.jpg

plain_packaging2.jpg

plain_packaging3.jpg

plain_packaging4.jpg

plain_packaging5.jpg

plain_packaging7.jpg

20 komment

Címkék: csomagolás plain