HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Egyedi címkék a befőttre vagy borra

2018.02.16. 12:44 Csomag Olga

Miért ne készítenéd el a saját címkéidet a befőttjeidre, házi pálinkádra vagy éppen az ajándékba szánt üveg borra? Ez az ötlet alapja a mostanában rekordsebességgel terjedő őrületnek, a személyre szabott címkéknek. Legyen vicces vagy éppen szívhez szóló az üzenet a csomagoláson, biztosan feldobja a hangulatát mindenkinek aki kapva és aki adja.

A befőzés utolsó lépése a megfelelő címkézés. De mi lenne, ha idén nem a megszokott 'ápiszos' fehér címkére filccel felírt 'Barack 2018' kerülne, hanem valami sokkal menőbb designcímke? Már könnyedén megoldható, számtalan cég specializálódott egyedi címkék gyártására. Kínálatukban megtalálhatóak a tömegesen testre szabott (általuk tervezett) címkék, de akár a vásárló maga is összeállíthatja a saját ízlése szerint (itt, itt és itt például). Az ajándék vagy céges borokkal sincs ez másképp. Egy egyszerű bor is különlegessé válhat egy személyre szóló címkével. Hangulatkeltésnek néhány példa a megrendelhető őszinte és vicces címkék kínálatából.

custom_label_2.png

custom_label_3.png

custom_label_4.png

custom_label_5.png

custom_label_6.png

custom_label_7.png

custom_label_8.png

custom_label_9.png

Szólj hozzá!

Címkék: címke bor csomagolás perszonalizál

És még annyi trükk van a megtévesztésre...

2018.02.08. 09:00 Csomag Olga

A fogyasztók egyszerűen megtéveszthetők az eladóhelyen, mert sietnek és nincs kapacitásuk gondolkodni minden egyes vásárlás előtt. A csomagolástervezők nem csak a vélt méretet tudják befolyásolni, a grafika, színhasználat és tipográfia is nyújt lehetőséget a megtévesztésre. A lenti csomagolásokat látva jogos a felháborodás.

1. Megtévesztő kép és grafika. A bonyolult vásárlási környezetben a képeket használják a fogyasztók a döntés leghatékonyabb egyszerűsítéséért. A képek helyettesítik az olvasást, a termékfelismerést és a gyors eligazodást az eladóhelyen. Éppen ezért nem szabad vagy veszélyes olyan grafikát alkotni, mely nagyon hasonlatos egy megszokott termékhez. A hűtőfolyadek (nem radiátorfolyadėk, ahogy korábban volt) nem nézhet ki Tuborg sörnek.

2. Rosszul alkalmazott színkódok. A szín az első inger, amit a vásárló észrevesz, így a csomagolás színe szűrőként funkcionál. Sokan ezt kategorizáló hatásnak is hívják, a szín termékkategóriánként csoportosítja valamilyen jellemző szerint a termékeket. Ha barna cukrot keresünk, barna zsákban várjuk, míg a fehéret fehérben, ennek felcserélése könnyedén összetéveszti a fogyasztókat.

3. Félrevezető tipográfia. A betűk használatának művészete alkalmas arra, hogy bizonyos szavakat kiemeljen és bizonyosokról elterelje a figyelmet. A '(nem) glutén mentes'-ről joggal gondolhatják a fogyasztók, hogy nem tartalmaz glutént, mert a nem nem látszik.

4. Downsizing. Habár a downsizing jelenségről korábban volt szó, nem lehet a titkos méretcsökkentésről megfeledkezni, mint megtévesztő gyakorlatról. Ha az van a csomagolásra írva, hogy nagyobb, akkor az eredeti termék mellé téve a fogyasztó jogosan várná, hogy nagyobb is legyen.

+1 Egyszerű hazugságok. Habár szinte hihetetlen, de még mindig vannak olyan csomagolások, melyeken (máshogy nem lehet fogalmazni) hazugságok állnak. Ha a amerikaiak kedvenc italán, aminek Arizona a márkaneve 'made in Canada' szerepel, akkor jogosan háborodnak fel a fogyasztók s érzik becsapva magukat.

Illusztráló képek forrása: BP

megteveszto_1.jpg

megteveszto_10.jpg

megteveszto_11.jpg

megteveszto_12.jpg

megteveszto_13.jpg

megteveszto_14.jpg

megteveszto_15.jpg

megteveszto_16.jpg

megteveszto_17.jpg

megteveszto_18.jpg

megteveszto_19.jpg

megteveszto_2.jpg

megteveszto_3.jpg

megteveszto_4.jpg

megteveszto_6.jpg

megteveszto_7.jpg

megteveszto_8.jpg

megteveszto_9.jpg

49 komment

Címkék: csomagolás megtévesztés downsizing

Miért tűnik nagyobbnak egy csomagolás?

2018.01.28. 09:00 Csomag Olga

Több magyarázat van arra, hogy miért látunk bizonyos tárgyakat nagyobbnak, mint amilyenek. Vagyis a valós és vélt méret közötti különbségre. A legfontosabb három magyarázat a magasság illúzió, a bonyolult formák és az egyediség, de a környezet is befolyásolja a méret észlelést

1. Magasság. Minden forma három kiterjedéssel rendelkezik (szélesség, magasság, mélység), melyek közül a volumen becslésekor a magasság a legfontosabb (hight-size illusion). Mint sok más komplex döntés során, a volumen becslésekor is egyszerűsítő megoldási stratégiát próbálnak alkalmazni a fogyasztók, így amikor egy csomagolás méretét becslik, a magasságra támaszkodnak elsősorban. Tekintve a volumen számításának komplexitását, általában fejben egyszerűsíteni próbál mindenki és a magasságot használja a volumen indikátoraként, így ha a magasság nő, a vélt méret is nő.

2. Komplexitás. A bonyolult formák szintén torzítják a vélt méretet. Komplex formák becslésekor a fogyasztók nem a teljes formát becsülik, hanem részekre szedik és részenként hasonlítják egyszerűbb formákhoz, így becsülve meg a teljes méretet (recognition-by-components theory). Habár teljes egyetértés nincs a kutatók között és ellentmondó eredmények is születtek, általában a komplexebb formák nagyobbnak tűnnek mind 2- mind 3-dimenziós térben is.

3. Egyediség. Az egyediség, vagyis a szokásostól eltérő design is okozhat a vélt méretben különbséget. Általában – hasonlóan a komplex formákhoz – a különleges designnal rendelkező csomagolások nagyobbnak tűnnek, mint a megszokottak.

+1 Végül nem szabad elhanyagolni a csomagolás környezetét és versenytársakat, melyek szintén befolyásolják a méret észlelését. Nagyobb vagy magasabb termék mellett a polcon a másik termék kevesebbnek tűnik, mint valójában, még ha a töltőtömeg azonos is, így érdemes a kisebb termék vélt méretet legalább a másik magasságáig növelni.

Azt azért érdemes hozzátenni, hogy a méret látszatával veszélyes játszani. Abban az esetben, ha a vélt mennyiség nagyban eltér és felülmúlja a valós mennyiséget, a fogyasztók csalódottak és elégedetlenek lesznek. Ez gyakran és nagy mennyiségben használt termékeknél különösen problémát okozhat (fogkrém, tejszín), ritkán kis mennyiségben fogyó termékek esetében (pl szószok, eset, stb) a különbség nem olyan látványos, mert sokára fogy ki a csomagolás. Például a következő esetekben már a fogyasztók is felháborodtak a megtévesztésen.

Képek forrása: BP

ass_pack_1.jpg

ass_pack_10.jpg

ass_pack_11.jpg

ass_pack_12.jpg

ass_pack_13.jpg

ass_pack_14.jpg

ass_pack_15.jpg

ass_pack_16.jpg

ass_pack_17.jpg

ass_pack_18.jpg

ass_pack_19.jpg

ass_pack_2.jpg

ass_pack_20.jpg

ass_pack_3.jpg

ass_pack_4.jpg

ass_pack_5.jpg

ass_pack_6.jpg

ass_pack_7.jpg

ass_pack_8.jpg

ass_pack_9.jpg

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: méret csomagolás

Becsapós csomagolás méret

2018.01.18. 15:09 Csomag Olga

A csomagolás méretének nem csak objektív, hanem szubjektív (vélt) mérete is van. A fogyasztók egy termék megvásárlása előtt sokszor csak ránézésre becsülik meg a termék méretét, konkrét számadatok helyett megérzés alapján döntenek, mely a választást, majd később a fogyasztás mennyiségét is befolyásolja. Éppen ezért amellett, hogy valóban mennyi, az sem mindegy, hogy mennyinek tűnik a termék.

Az emberekről általánosságban elmondható, hogy nem tudnak jól becsülni. És ez még inkább igaz, ha a feladat komplex, mint egy eladóhelyi választás. Sok gyártó tisztában van a becslési nehézségekkel és ki is használják a tervezés során. Ezért van sok levegő a chipses zacskóban, vagy terveznek keskenyebb, magasabb üvegeket. Azonban van, amikor a gyártók csomagolástervezési gyakorlata már inkább megtévesztésnek számít.  Néhány ilyen csomagolás példa következik.

(Hogy a becslést mi teszi még nehezebbé, vagyis milyen vélt méretet befolyásoló illúziók vannak, arról később lesz szó.)

Képek forrása: BP

asshole_pack1.jpg

asshole_pack10.jpg

asshole_pack11.jpg

asshole_pack12.jpg

asshole_pack13.jpg

asshole_pack14.jpg

asshole_pack15.jpg

asshole_pack16.jpg

asshole_pack17.jpg

asshole_pack3.jpg

asshole_pack4.jpg

asshole_pack5.jpg

asshole_pack6.jpg

asshole_pack7.jpg

asshole_pack8.jpg

asshole_pack9.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: méret csomagolás megtévesztés szubjektív méret

Barna háztartási csomagolópapír karácsonyra

2017.12.21. 09:00 Csomag Olga

A háztartási csomagolópapír egy kis kreativitással sokféleképpen felhasználható a karácsonyi ajándékok becsomagolásához is. A végeredmény pedig lehet olyan szép, mintha színes csomagolópapírt használtunk volna.

A legolcsóbb alapanyagból is készülhetnek az ajándékok, egyszerűen, mégis lenyűgöző végeredménnyel! 

kari_csom_1.jpg

kari_csom_10.jpg

kari_csom_11.jpg

kari_csom_12.jpg

kari_csom_2.jpg

kari_csom_3.jpg

kari_csom_4.jpg

kari_csom_5.jpg

kari_csom_6.jpg

kari_csom_7.jpg

kari_csom_8.jpg

kari_csom_9.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony csomagolás ünnepi