HTML

Facebook

Címkék

2in1 (2) 4711 kölni (1) 7 dolog (3) ablak (2) absolut (2) Absolut (1) ajándék (2) aktuális (1) alapanyag (7) album (1) aldi (1) alkohol (27) állat (3) állatbarát (1) álló zacskó (1) alu (2) alupalack (10) alu palack (1) amazon (1) Amazon (1) ambient (21) ananász (1) andy warhol (1) antrepo (1) apple (1) Apple (1) ásványvíz (7) átlátszó (1) Auchan (1) auchan (1) autó (5) Ballantines (1) banán (1) barbie (1) bar code (1) befőttes üveg (1) betű (2) bevásárló szatyor (1) bevezetés (1) bicaj (1) bigmac (1) bio (4) biztonság (1) bonaqua (1) bor (20) bőráplás (1) bőrápolás (1) boxer (1) Breaking Bad (1) brise (1) Bud (1) budapest (1) budapesti corvinus egyetem (1) campbell (1) cat-in-box (1) ccsomagolás (1) cd (3) CD (1) cellux (1) cement (1) ceruza (1) che (1) Chio (1) chips (5) chipsadó (1) churchkey (1) cica (1) ciga (1) cigaretta (9) címke (36) cipő (1) cipősdoboz (1) cipős doboz (4) clearasil (1) Co-creation (1) Coca-Cola (7) coca cola (11) Coke (1) colgate (1) copycat (1) co creation (1) csaosz (3) csíkos (1) csillár (1) csípős szósz (2) csokoládé (23) csomagküldő (2) csomagolás (591) Csomagolás (1) csomagolásszemle (47) csomagolás folyamata (1) csomagolás funkciói (3) csomagolás trend (4) csomagolóipar (4) csomag olga (2) csöpp (1) csótány (1) cuki (1) cukor (2) cumisüveg (1) DDB (1) design (128) designshop (1) Diesel (1) Diet Coke (1) digitális (1) díjnyertes (7) diktátor (1) dinnye (1) disney (1) Disney (1) divat (2) DIY (2) dm levél (1) doboz (4) dornyei krisztina (1) downsizing (2) dream ball (1) duff (1) dugó (1) duropack (1) ecset (1) egyszerű (1) ékszer (7) élelmiszer (8) életciklus elemzés (1) El Anatsui (1) ember (1) energiaital (2) eneriga (1) épület (2) érdekes (1) érdekesség (17) érettségi (1) erős pista (1) eset (4) esettanulmány (1) esküvő (2) étterem (1) evian (1) fa (2) facebook (1) fagyasztott zöldségkeverék (1) fagylalt (1) fal (1) fanta (1) farmer (1) felhívás (1) fém (1) fenntartható (4) férfi (2) Ferrero (1) festina (1) film (1) foci (2) fogas (1) fogkefe (1) fogkrém (3) fogyasztó (1) fogyasztók (6) folyadék (1) fonal (1) Ford (1) forma (1) fotel (1) fotó (1) fraktál (1) franta ági (1) friss (1) fülhallgató (2) fürdősó (1) fűszer (1) fűszerek (1) gémkapocs (1) gene simmons (1) gerilla (2) gin (1) gomba (1) grammy (1) greenbox (1) greenpeace (1) gucci (1) guinness (2) gumicsizma (1) gumicukor (1) gyár (1) gyárlátogatás (1) gyerek (17) gyertya (1) gyógyszer (4) gyufásdoboz (1) gyűjtemény (1) gyűjtők (1) gyümölcs (4) gyűrű (1) hajó (1) hajzselé (1) Halloween (1) halloween (2) halls (1) harmónika (1) hazai (5) házilag (1) háztartás (1) head & shoulders (1) Heineken (3) heineken (4) heinz (1) hellodesign (1) hellókarácsony (1) hema (1) henger (1) henkel (1) hhamburger (1) hiba (2) hintőpor (1) hír (1) hitler (1) hivatkozások (1) hotel (1) hulladék (5) hullámpapír (3) hungaropack (2) Hungaropack (1) húsvét (4) iceberg (1) ikonikus (2) IKSZ (1) illegális árufeltöltő (1) illúzió (1) INCPEN (1) információ (11) innováció (11) instant kávé (1) interaktív (1) iPhone (1) Ipod nano (1) iroda (1) italos karton (1) izzó (1) jack daniels (1) japán (1) jásztej (2) játék (6) jegyzet (1) jelmez (1) jelölés (24) jenga (1) joghurt (1) jogszabály (3) johnson&johnson (1) jones (1) jones soda (1) jótanács (1) jövő (1) kalinka (1) kampány (8) kapcsolat (1) kapcsoló (1) karácsony (9) karakter (2) karton (1) kávé (6) kenyér (3) kép (1) kerékpár (1) készétel (2) ketchup (5) kézműves (1) kiállítás (3) kinder (1) Kiscelli Múzeum (1) kiss rozalia (1) kitkat (1) kockás (1) kocsma (1) kolbász (1) koncepció (24) koncept (1) kondom (2) konferencia (4) könyv (3) könyv borító (1) konzerv (5) koporsó (1) környezetbarát (50) környezetvédelem (1) körömlakk (3) körte (1) Kozel (1) kozmetika (1) kozmetikum (5) kraft (1) kreatív (2) krém (1) kritika (3) különleges (34) kupak (12) kutatás (10) kutya (1) kvíz (3) label (19) lámpa (4) láva (1) lazac (1) lca (1) lédig (2) led kijelző (1) lee (1) légfrissítő (1) lego (1) leves (1) likőr (1) limitált (6) limited (3) limited edition (10) LMBKT (1) logisztikai (2) logó (1) london (1) Ludwig Múzeum (1) luxus (2) macska (3) Macskanyelv (1) magyar (5) magyar termék (1) márkajelzés nélkül (1) marketing funkció (1) másodlagos csomagolás (1) mcdonalds (8) meghívó (1) mém (1) menedzseri funkciók (1) méret (2) mexikó (2) Mexikó (5) méz (3) mezcal (1) meztelen nő (1) mikrohullámú sütő (1) Mikulás (1) milka (2) miminimalista (1) minimalizmus (1) mirelit (1) modern (3) módosított atmoszférájú csomagolás (2) mogyoró (1) Mondrian (1) mosószer (1) motívum (1) Mountain Dew (1) műanyag (7) multivitamin (1) mustár (1) művészet (23) múzeum (2) narancslé (1) NASA (1) nemzeti (2) nestea (1) nestlé (1) neuromarketing (1) név (1) Nissan (1) nivea (3) nokia (1) notesz (1) not made in china (1) növény (1) Nutella (1) nyár (2) obama (2) óceán (2) odalopás (1) öko (4) ökocímke (6) ököl (1) olasz (1) olimpia (1) olimpia 2012 (1) olivaolaj (1) olvashatóság (1) önéletrajz (3) óra (2) origami (1) őrület (16) osama (1) összehasonlítás (25) öv (1) óvszer (8) Pakk (3) palackbugyi (1) palackposta (1) palack kabát (1) palette (1) pálinka (3) pályázat (2) panasonic (1) panda (1) papír (18) papírdoboz (1) paradicsom (1) parfüm (11) pattanás (1) pentawards (2) pénteki könnyed (1) pepsi (4) Pepsi (4) per (1) perszonalizál (1) pet (1) PETA (1) pet palack (3) photoshop (1) pin up girls (1) pizza (6) pizzás doboz (1) pizza hut (2) plain (2) Pleterska Hruska (1) polc (1) politika (2) póló (1) popcorn (1) pop art (3) portré (2) pos (1) postai küldemény (1) potencianövelő (1) pöttyös (1) prémium (1) pringles (2) promóció (2) pucér (7) qr kód (3) ragasztó (1) ragasztószalag (1) rágó (5) rajzfilm (1) rátkai nikolett (3) recycle (1) Recycle hétfő (9) Recycle Hétfő (1) Redd Bull (1) redesign (17) Red Bull (1) reggelizőpehely (1) régi vs. új (13) rekesz (3) reklám (8) reklámszatyor (5) répa (1) repülő (1) retro (9) rézangyal (1) rom (1) románia (1) Rossbacher (1) ruha (2) saját kézzel (1) saját márkás (2) sajt (2) sampon (1) samsung (1) Selfridges (1) shopdropping (1) simpsons (1) single (1) sk (1) smarties (1) sör (37) sörhab (1) spar (1) splenda (1) sport (1) starbucks (2) stratégia (2) sümegi éva (1) sun chips (1) szabadalom (1) szabályozás (1) szaloncukor (1) szappan (1) szatyor (8) szék (1) szemeteszsák (1) szemüveg tok (1) szendvics (3) szerelem (1) szex (3) szimbólum (1) színek (3) szivacs (1) szivar (1) szivárvány (1) szívószál (1) szög (1) szörp (1) sztár (1) taco bell (1) tálalás (2) tanácsadás (1) társadalmi (10) tartó (1) táska (2) tea (7) Tecate (1) technika (51) tehén (1) tej (13) tejesdoboz (2) tejtermék (1) telefon (1) tequila (1) termékdíj (1) termékkapcsolás (2) természet (1) természetes (1) TerraCycle (2) terracycle (1) tesco (1) testápolás (3) tipográfia (1) tisztítószer (5) tízórai (1) toblerone (5) tojás (4) tökmagolaj (1) tömeges testreszabás (1) tom wesselmann (1) torta (1) történelem (21) törvény (1) transpack (1) traubisoda (1) trend (1) tropicana (1) trükk (1) tubus (1) türelem (1) túró rudi (1) tusfürdő (1) twinings (1) üdítő (2) újdonság (57) újrahasznosítás (47) újság (1) unboxing (1) unicum (1) univer (1) ünnep (3) ünnepi (32) unpackit (1) űr (1) usb (1) USP (1) utálat (3) utóélet (1) üveg (42) üvegnyitó (1) üzenet (2) üzlet (1) uzsonnás doboz (1) vaj (2) választás (1) valentin nap (1) Vans (1) várandós anyukák (1) vb2010 (2) VB2014 (3) vendégposzt (3) vér (1) verseny (25) vicces (67) vinkler zsuzsa (1) vintage (1) virágtartó (1) víz (3) vodka (10) voks10 (1) volkswagen (1) vonalkód (4) vörös csillag (1) wc papír (4) wd 40 (1) whiskey (1) whisky (3) wrap rage (1) zacskó (9) zene (7) zippo (1) zöldség (2) zöld fogyasztás (3) zsebkendő (1) Címkefelhő

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Csomagolás Blog

Ez Dörnyei Krisztina csomagolás témájú blogja. Habár a vásárló a terméket veszi meg, a csomagolás egy eszköz, amin keresztül azt látja. Ezért érdemes írni róla.

Önkényuralmi jelképek a csomagoláson

2017.03.22. 10:57 Csomag Olga

Kíváncsiak voltunk mely termékeket érinti a közvéleményt is intenzíven foglalkoztató új törvényjavaslat, mely megtiltaná az önkényuralmi jelképeket a termékek csomagolásán. A törvény elfogadását követően Magyarországon többek között a Heineken, S.Pellegrino, Converse, Milky Way kéne, hogy csomagolásukat módosítsa.

Az ötágú vörös csillag - a szvasztika (卍  卐) vagyis horogkereszt, SS jelvények (sig rúna), sarló-kalapács mellett - sok országban önkényuralmi jelképnek számít, hiszen az az 1917-es oroszországi forradalom győzelme után vált a kommunista mozgalmainak politikai jelképévé. (A dolog érdekessége, hogy 2008-ban az Európai Emberi Jogok Bírósága egy konkrét ügyben kimondta, hogy a vörös csillag használatának büntetőjogi szankcionálása sérti a szabad véleménynyilvánításhoz fűződő egyetemes alapjogot).

Ennek ellenére a vörös csillag sok vállalat logójában és csomagolásán szerepel. A legismertebb vörös csillag a Heineken csomagolásain található. A Heineken csomagolásán a vörös csillag 1889 óta rajta van, vagyis a márka csomagolásán már azt megelőzően is ott volt a csillag, hogy a Trockijnak ez eszébe jutott volna. A Milky Way csokoládékon is régóta ott van vörös csillag, használatát a márkanév akár még jogossá is teheti, főleg, miután függetlenül használják a kommunizmus jelképétől. A S.Pellegrino ásványvizen is található vörös csillag 1899 óta. Végül nem szabad a Converse (All Star) cipők dobozait se elfelejteni, melyen szintén ott a jelkép, de a márkanév is utal rá. Emellett vörös csillag szerepelhet még a Macy's, Texaco, Martinazzi, Caltex, Cinco és számtalan sportklub logóján is, akik a kommunizmustól szintén függetlenül, sokszor régebb óta használják már.

Vagyis sok céget nem érintene a törvényjavaslat a jelenlegi formájában, de akiket érintene, azokat az identitásában késztetne változásra. És nem hiszem, hogy egy több tízéves (esetekben több, mint százéves) identitáselemet nagy cégek beáldoznák. A szimbólumok ugyanis a csomagoláson olyan gyorsírások, melyekkel hatékonyan és gyorsan lehet komplex gondolatokat, üzeneteket átadni, nem beszélve arról, hogy a felismerést és termékbeazonosítást könnyebbé teszi az eladóhelyen. Jelentős módosításuk sok költséget vonna maga után és a márkaértéket is rongálná.

Van még olyan vörös csillagos termék, ami lemaradt a listáról? Kommentben írjátok meg!

red_star_2.jpg

6 komment

Címkék: aktuális vörös csillag csomagolás szimbólum Heineken

Az osztrákok ezt is jobban tudjak? Gyűjtők az eladóhelyen

2017.03.16. 18:00 Csomag Olga

A kereskedelmi láncokra vonatkozó tervezett változtatások a csomagolasokat is érintenék, meghozzá negatívan sajnos. Gyűjtők nélül se a gyartók, se a fogyasztók, se a kereskedők nem járnának jól. Itt az osztrák példa, hogy mit kellene inkább tenni a gyűjtőkkel.

Betiltani a gyűjtőcsomagolasokat egy akármilyen eladóhelyen eleg nagy butság szakmai szempontból. A másodlagos csomagolásnak is nevezett tartók ugyanis nem csak a fogyasztói csomagolásokat tartják egyben, de a fogyasztoknak is segítenek a szállításban. De persze a kereskedők se járnának jól, mert egy jobb gyűjtő a kínálót, polcot, sőt az áruházi berendezést is helyettesíti néha.

Vagyis a gyűjtők maradjanak, már ha ez lehetséges, mindenki érdeke ezt kívánja.

Sőt, ha már mindenképpen jót akarnak a fogyasztóknak, akár követhetjük az egyik osztrák kisker példját és kihelyezhetőek lehetnének a kiürült gyűjtök a kasszazónához, hogy a megadóztatott zacskók helyett a fogyasztók ebben vihessék haza a vásárlást. Ugyanis az újrahasználat mindig meg kellelőzze az újrahasznosítást. 

img_20170314_163109.jpg

 

2 komment

Címkék: csomagolás gyűjtők másodlagos csomagolás

Honnan jön a Mikulás zacskója?

2016.11.29. 10:13 Csomag Olga

Mikulás napja talán az az ünnep, amit a legtöbbféleképpen ülünk meg világszerte – egy viszont közös benne: az ajándék! Télapó mindig hoz valami ajándékot, és általában csizmába vagy Mikulás-zacskóba gyűjti össze azt. Itthon legelterjedtebb Mikulás-zacskó egy helyről, a Sipospacktól érkezik.

A mai napig nem egyértelmű, hogy a Miklós napi ajándékozás mióta divat: széles körben a 16. században terjedt el a szokás, és a jóságos Szent Miklóstól az évszázadok alatt eljutottunk a fogyasztóiparhoz. Nem mintha érkezne bármilyen panasz: a gyerekek biztosan jobban élvezik ezt a mai, ajándékcsomagokat szállító Mikulást, mint a régi magyar hagyomány szerinti lánccsörgetős, krampuszokkal járkáló verziót. A középkorban ugyanis Miklós napján egy, a gyerekeket megfélemlítő rémalak járkált. Persze nem volt mindig ilyen gazdag sem a Mikulás – az 1800-as években még csak az igen jómódú gyerekek kaptak ajándékokat.

De milyen a magyar Mikulás? Érdekes, hogy még ma is a magyar Mikulás sajátossága, hogy nem repül, és nem a kéményen át érkezik (ahogy az angolszász országokban karácsonykor teszi). Magyarországon alapvetően kétfelé oszlik a hagyomány: a kisebbség angolszász mintára kifényesített cipőjét teszi ki az ablakba. A többség azonban inkább szereti Mikulás-zacskóba, az ablakba tenni a gyerekek ajándékait. És minél szebb és kedvesebb a csomagolás, annál jobban mutat az ablakban.

És ezek a zacskók szinte mind, kivétel nélkül a Sipospacknál készülnek, akik már évtizedek óta gyártják itthon a Mikulás-zacskókat. Weboldaluk szerint még maga a Mikulás is rendszeres vásárlójuk – ezt azért nem sokan mondhatják el magukról. J

Tehát ha valaki esetleg elgondolkodott volna, hogy a milliónyi zacskó honnan jön, és hogyan készül, itt a videó, ami bemutatja, hogy készülnek és honnan jönnek a Mikulás zacskói.

Szólj hozzá!

Címkék: csomagolás Mikulás

LMBKT kongresszus novemberben

2016.11.14. 11:59 Csomag Olga

Egy konferenciára hívnám fel a figyelmet. November 9-11. között Siófokon kerül megrendezésre Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság éves kongresszusa, mely a csomagoláshoz igen sok szálon kapcsolódik.

A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság nonprofit szakmai szervezetként 24. éve szervez csúcstalálkozót logisztikai, beszerzési és termelési szakembereknek. Az elmúlt években 500-600 fő között alakult a résztvevők száma. Szakkiállítás, társasági események, díjátadók színesítik a programot. A kongresszus elsődleges célcsoportja a gyártó, termelő vállalatok ellátási láncért felelős vezetői, logisztikai, beszerzési, termelési vezető, lean szakemberek. 

Az idei témák többek között a következők:

  • Hogyan teremthet egyensúlyt egy tapasztalt logisztikai vezető az ember és a technológia viszonyrendszerében?
  • Hogyan tudjuk kezelni az egyre növekvő geopolitikai és üzleti kockázatokat?
  • Hogyan kerülnek be az ipar 4.0-ás innovációk a vállalatok mindennapjaiba?
  • Mihez kezdenek a vállalatokat működtető emberek a mindent felforgató technológiákkal?
  • Valóban átveszik a logisztikusok és beszerzők feladatait a robotok és a mesterséges intelligencia?
  • Milyen generációs kivívásokkal kell szembenézniük az ellátási lánc menedzsmentben dolgozó vezetőknek?

További információ a honlapon.

1 komment

Címkék: konferencia logisztikai LMBKT

Gyűjtés szenvedélye

2016.10.24. 08:00 Csomag Olga

Emberi alapszükséglet a gyűjtögetés. A gyűjtemény pedig sokat elárul a gyűjtőről magáról: a kitartásáról, preferenciájáról, érdeklődéséről, rendszeretetéről és lehetőségeiről. Néhány kép fürdőszobai parfüm kollekciókról.

A csomagolásokat nagyon gyakran gyűjtenek emberek: gyufásdobozt, kupakokat, üvegeket. És nem csak azért, mert kell a betétdíj, hanem mert különlegesek, esztétikusak, változatosak. A gyűjtött csomagolások között esztétikailag az egyik legkiemelkedőbb termékkategória, a parfümös üvegek, melyek néha talán értékesebbek (és drágábbak), mint maga a beltartalom. Ezért nem csoda, hogy még akár használat után is megtartják a fogyasztók.

Amikor - főleg női - fürdőszobákban - meglátok egy-egy ilyen kiemelkedő gyűjteményt, sokszor elgondolkodom rajta, hogy vajon ha az üvegek egyszerűek és praktikusak lennének, akkor lenne-e belőle tíz kirakva a polcra. De a csomagolás a fogyasztói önkifejezés egyik eszköze is, így teljesen érthető, hogy a szükséges mennyiségnél jóval több van belőle (kirakva).

parfum_kollekcio_1.jpg

parfum_kollekcio_2.jpg

parfum_kollekcio_3.jpg

parfum_kollekcio_4.jpg

parfum_kollekcio_5.jpg

parfum_kollekcio_6.jpg

parfum_kollekcio_7.jpg

parfum_kollekcio_8.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: gyűjtemény parfüm csomagolás