HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Úszó szemetes

2018.04.11. 08:00 Csomag Olga

A vizeinkben a csomagolási (és egyéb) hulladék nagy gondokat okoz, ezért nagyszerű ez az gyszerű úszó szemetes, mely megtisztítja a vizeket, összeszedi a hulladékot a vízből. A fejlesztő Seabin Project a 4 év tesztelés alatt egyetlen egyszer sem talált halat benne, így mondhatni elég biztonságos a természetre, de kegyetlen a hulladékkal.

A szemetes újrahasznosított műanyagból van és hozzávetőlegesen 2500 fontba kerül. A vizet keringetteti és így gyűjti a hulladékot. A szemetest - más szemetesekhez hasonlóan - bizonyos időközönként ki kell üríteni.

Minden kikötőbe, vízi klubba hasznos lenne egy ilyen. Rendeljetek elő egyet!

Forrás: cnet

seabin.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: technika hulladék csomagolás

Hasznos tippek csomagolástervezőknek

2018.04.04. 08:00 Csomag Olga

Néha egy apróbb ötlet elég ahhoz, hogy a fogyasztók elégedettek legyenek a termékkel. Néhány - fogyasztók által gyűjtött - ötlet következik, melyeket a csomagolástervezés során érdemes megfontolni.

Mivel fogyasztók gyűjtötték és küldték be mindet, egy jó kis szedet arra vonatkozóan is, hogy mit értékelnek igazán és mire lenne szükségük a csomagolások kapcsán. Összefoglalva: praktikum, praktikum, praktikum. Ha valakinek van még további ötlete, küldje be, és lesznek végre magyar példák is a blogon.

Forrás: BP

1. A fedélen mutatja, hogy mikor vették be az előző adag gyógyszert.

csomi_hasznos.jpg

2. Mutatja, hogy valaki belenyúlt-e a csomagba vagy hibásan kezelték-e a szállítás során (felbontotta, kiszedett belőle, stb.)

csomi_hasznos_10.jpg

3. A csomagolás mutatja, hogy mennyi van még benne (két példa is).

csomi_hasznos_11.jpgcsomi_hasznos_7.jpg

4. Ráírhatod a nevedet a csomagolásra.

csomi_hasznos_12.jpg

5. Külön csomagolt burger, hogy a zöldség ne áztassa el a zsömlét.

csomi_hasznos_13.jpg

6. Sales promotion helyett ingyenes tömegközlekedés az alkoholhoz.

csomi_hasznos_2.jpg

7. Nem kell egyszerre megenni, friss marad a maradék a zacskóban, mert külön bontható.

csomi_hasznos_3.jpg

8. A süteményen jelölve, hogy a tálca melyik részéről van (széle, vagy közepe).

csomi_hasznos_5.jpg

9. A csomagolás segítségével be lehet állítani, hogy milyen erős legyen a szósz.

csomi_hasznos_6.jpg

10. A csomagoláson a kalória mellett az is fel van tüntetve, hogy mit kell ahhoz tenni, hogy ledolgozza az ember.

csomi_hasznos_8.jpg

11. Mekkora marék egy adag tészta.

csomi_hasznos_9.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: trükk csomagolás

Műanyag részecskék a palackozott vízben

2018.03.28. 08:00 Csomag Olga

Hosszú múltra tekint vissza a palackozott vs. csapvíz vita. A mai napig nem született kielégítő válasz, melyik a jobb. Egy új kutatás, a Plus Plastic Project szintén nem akarja eldönteni, csak megszámolták, mennyi apró műanyag részecske található egy átlagos palackozott vízben. A 259 vásárolt palack közül 17-ben nem volt műanyag. 

Vagyis 93%-uk tartalmazott műanyagot, átlagosan 325 darab mikroplasztikot. Volt olyan, melyben több mint 10000 darab kis mikroplasztikot mutattak ki. És habár nincs tudományosan bizonyított következménye a szervezetbe került műanyagnak, az emberek többsége mégse szeretne műanyagot inni a vízzel és pont azért választják a palackozott vizeket, mert azt tisztábbnak gondolják.

A csomagolás általában kényelmet és egyszerűséget jelent a fogyasztónak, de bizonyos esetekben érdemes lehet a kényelmetlen megoldást választani. Sajnos a palackozott vizek a nagy környezetterhelésük mellett (lásd itt és itt) az egészségre is hatással lehetnek. Biztos vagyok benne, hogy a következő években az egészségre való hatásukra is nagyobb figyelem fordul majd, miután többször is bizonyítják, hogy a műanyag nem csak a csomagolásban, de a termékben is jelen van.

Forrás és a vizsgálat további részletei: Orb Media

2017_microplastics_bottledwater_1.jpg

2017_microplastics_bottledwater_2.jpg

2017_microplastics_bottledwater_3.jpg

2017_microplastics_bottledwater_4.jpg

2017_microplastics_bottledwater_5.jpg

2017_microplastics_bottledwater_6.jpg

2017_microplastics_bottledwater_7.jpg

2017_microplastics_bottledwater_8.jpg

2017_microplastics_bottledwater_11.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: egészség környezetvédelem hulladék műanyag csomagolás pet palack

Tömegtermeléstől a perszonalizáció felé

2018.03.19. 15:34 Csomag Olga

A Termékmix magazin 2018 márciusi számában csomagolás(blog) cikk jelent meg. Szó van benne a tömegtermelésről, márkákról, csomagolásfejlesztésről, limitált csomagolásokról és a megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvről.

Cikk elolvasásához katt a képre.

Forrás: Termékmix (p 58-60)

termekmix.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: csomagolás csomag olga Termékmix Csomagolásmenedzsment Csomagolásmenedzsment könyv

Hozzávalók, eredetük és a céljuk a csomagoláson

2018.03.15. 08:00 Csomag Olga

Ha már a hozzávalókról volt szó korábban, itt van egy nagyszerű másik példa a hozzávalók trükkös feltüntetésére. Egy fogkrém csomagolása nemcsak azt mutatja, hogy milyen összetevői vannak, de azt is, hogy honnan van az anyag és az pontosan mire jó.

Elég hasznosnak tűnik, nem?

Forrás: BP

hozzavalok.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: csomagolás hozzávalók

Összetevők bullshitelés nélkül

2018.03.08. 09:59 Csomag Olga

A hozzávalólista sokszor inkább elcsúfítja a csomagolásdesignt. Az RXBar ebből próbált előnyt szerezni és az összetevőket a designba beépíteni. Ahelyett, hogy egy fancy névvel látták volna el a terméket a front oldalon, a hozzávalókat tüntették fel inkább nagy betűkkel. Így a fogyasztóknak könnyebb dolga van, nem kell megfordítani a csomagolást, látszik azonnal, mit tartalmaz. Ráadásul még azt is ráírták, hogy nincs bullshitelés benne.

A marhaságmentes felirat (No B.S.) az elülső oldalon ezt sugallja. A szlogenjük is azt erősíti, miszerint kívül elárulják, hogy mit tartalmaz a termék (“We tell you what’s on the inside on the outside.”). 

Azonban a média és fogyasztói oldalak nem az okos, vagy inkább merész marketing miatt kapták fel a terméket, hanem éppen az ellenkezője miatt. Megtévesztőnek tartják, hogy nem az összes összetevő szerepel elöl, hanem néhány kiemelt. például az összes összetevő között természetes aroma és só is szerepel (Dates, Peanuts, Egg Whites, Natural Flavor, Sea Salt). A vállalat a kritikusoknak azt mondta, hogy sosem mondták, hogy az elülső oldal minden hozzávalót tartalmaz (“We do not claim that the front of the packaging represents all ingredients in the product.”). Megtévesztő?

Tanulság? Mindenképpen meg kell fordítani azt a fránya csomagolást és elolvasni, hogy mi van benne, mert a hozzávalók lista számon kérhető, a front oldal tartalma nem.

Forrás MousePrint

rxbar_1.jpg

rxbar_2.jpg

rxbar_3.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: csomagolás hozzávalók megtévesztés

PET palack útja

2018.03.01. 08:00 Csomag Olga

Nem eredeti tartalom a poszt, de annyira jó az eredeti cikk, hogy meg kell osztanom itt is. Sajnos ritka, hogy a mainstream médiában a csomagolással foglalkozzanak, így mindig örülök, amikor egy ilyen cikket látok. Következik a PET palack körútja.

A teljes Index cikk így a következő, képekért katt az eredeti cikkre:

"Begyűjtőkör Csepelen. A szemét újrahasznosítása elég döcögősen megy még Magyarországon. Ahhoz, hogy megértsük, hogy működik, elkísértünk egy PET-palackot az újjászületés útján. Körutunkat egy csepeli lakótelepen kezdtük egy szelektív hulladékot begyűjtő szemeteskocsi fedélzetén. Budapesten évente 25 ezer tonna papírt, 10 ezer tonna műanyagot és fémet, valamint 5000 tonna üveget gyűjtünk össze szelektíven. Ez a teljes fővárosi összegyűjtött hulladék 10%-a. Hamar szembetalálkoztunk az első tévhittel, miszerint a háztartási szemét is mehet a szelektív kukába, hiszen úgyis összeöntik az egészet a végén. A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. adatai szerint a begyűjtött szelektív hulladéknak csak az 50%-a papír, műanyag és fém. A másik fele háztartási, vagy más, nem újrahasznosítható szemét, aminek nem ott lenne a helye, ahová dobták.

Rögtön a harmadik-negyedik kapualjnál beleütköztünk egy olyan szelektív kukába, aminek a tetejére jól láthatóan három zacskónyi háztartási hulladékot pakoltak. A kukások ezt a kukát érintetlenül ott hagyták, ahol van - ez a szabály. Vannak ravaszabbak, akik a háztartási szemetet berétegzik két réteg szelektív közé. Így nehezebb észrevenni, és ha már beöntötték a kocsiba, nem fogják kiszedni belőle. A trükközők ellenére lassan, de biztosan haladunk a tudatos szelektív gyűjtés felé. Hiába azonban a jó szándék, sokan így is hibáznak, mert azt hiszik, hogy a papírok közé mindenféle papír, a műanyagok közé mindenféle műanyag mehet. Ezzel szemben például hungarocellt, CD-lemezt, magnó- és videokazettát nem lehet bedobni a szelektív kukába. Ezekből bőven találtunk később a szemeteskocsikból az előválogató udvarára ürített szelektív hulladékban, de volt ott a félcipőtől kezdve a törött seprűig minden. Amit be lehet dobni, azt is ki kellene öblíteni: nincs helye a szelektívben zsíros, háztartási vagy vegyi anyaggal szennyezett, nem kimosott flakonnak, margarinos doboznak, élelmiszer-maradványt tartalmazó műanyagnak, kiöblítetlen tejes-üdítős papírdoboznak. Vagy alufóliát tartalmazó gyógyszeres levélnek. Egy kis ottmaradt alufóliacsík a feldolgozórendszer leállását okozhatja - mint azt később látjuk majd.

Légszállítás.. A fém- és papírdobozokat, műanyag PET-palackokat össze kell lapítani, különben kevésbé hatékony a begyűjtés. Ha az üres PET-palackok nincsenek összelapítva, és még a kupak is rajtuk marad, akkor gyorsan kitöltik a szemeteskocsi rakterét. Előfordul, hogy a szemetesautóval 80 százalékban levegőt szállítanak. A raktérbe ugyan 3-4 tonnányi műanyag is beférne, de volt már, hogy csak 600 kilónyi fért be a kilapítatlan palackokból.

Válogatni muszáj. Az időközben megtelt szemeteskocsi az előválogató felé vette az irányt. Elbúcsúztunk a szemetesektől, és követtük a PET-palackot a futószalag irányába.

Szeméthegyek. A kukásautó az udvari tárolóba üríti a begyűjtött szelektív hulladékot. Az FKF-nek több válogatóüzemmel is szerződése van, az egyik a volt Papírgyár területén álló csepeli válogató. Nyilvánvaló volt, hogy a csepeli kör végén itt kötünk ki. Az üzemet 4,5 millió euróból újították fel 2014-ban.

A tárolóból targonca viszi a PET-palackot a többi szeméttel együtt a felhordó szalagra. A szalagon a palack először a ballisztikus szeparátorba tart, ahol az automata rezgéssel elkülöníti a 2. és 3 dimenziós (lapos vagy domború) műanyagot egymástól, majd mágnessel a vas hulladékot is automatikusan kiválogatja.

A palack ezután tovább utazik a futószalagon a kézi válogató kabinokba. Itt szedik külön a munkások szín szerint a PET-palackokat. Más fakkba kerül az egyéb műanyagflakon és az etilén fólia is. A válogatók egymás mellett állnak, specializálódva egy-egy fajta hulladékra. Kezük gyorsan jár. A szalag nem állhat meg.

Szemetet válogatni nem mindenki tud. Magyarországon több válogatóüzem működik, de nehéz képzett válogatót találni, aki gyorsan és kevés hibával dolgozik. Pedig az átlagkeresethez képest tisztességes fizetség jut egy jó válogatónak. (Hogy mennyi, azt nem árulták el.)

A PET-palack itt már elit klubba kerül: csupa ugyanolyan színű palack közé, mint amilyen ő maga. A legjobb minőséget képviseli, bálájának eladási ára 135 Ft/kilogramm. A gyengébb minőségű palack-bálák ára akár 20 Ft/kilogrammig süllyedhet.

Az általunk követett palack most 250-280 kilós bálába szorítva várja társaival az újabb teherautót, ami majd a regranulátumgyárba szállítja.

A válogatás végére már pontosabb számokat kapunk az arányokról. A az utcai szelektív kukákból begyűjtött hulladék 35 százaléka PET-palack, 20 százaléka egyéb hasznosítható műanyag és fém (HDPE flakon, etilén fólia, aludoboz és konzervdoboz). 45 százalékot tesz ki a szemét szemete, vagyis az anyagában nem hasznosítható műanyag és egyéb hulladék. Ez utóbbiak mennek az égetőműbe vagy a kommunális hulladéklerakóba. Megérkezik a palackunkat is tartalmazó báláért a teherautó, ami Karcagnak veszi az irányt. Szorosan követjük.

Karcagon van az egyetlen magyar PET (Polietilén-tereftalát) regranulátum gyár, legalábbis olyan, ahol élelmiszeripari célra (pl ásványvizes palack gyártására) felhasználható regranulátumot állítanak elő. A kidobott PET-palackok jelentős részét ugyanis alacsonyabb feldolgozottságot igénylő termékek, mondjuk műanyag szőnyegek gyártására használják fel.

Az új építésű üzem Karcag déli külvárosának egykor mocsaras szélén fekszik. Itt ütközik ki a legjobban, hogy már lakossági szinten meglehetősen henyén különítjük el a szelektív hulladékot. Az üzembe sok helyről érkezik PET-bála, de nem mindenhonnan megfelelően leválogatva. Tévhit, hogy a feldolgozásnak simán haladnia kell, mert elvileg tisztán érkeznek a bálák. Valami mindig keveredik a palackokhoz. Egy kis darab gyógyszeres alufólia csík miatt már bejelez a fémdetektor, az egész anyagtovábbító rendszer megáll.

Különböző kis fémdarabkák miatt fél év alatt 136 ezer alkalommal állt le a rendszer az üzemben. Ezt már a helyi mérnöktől tudjuk meg, aki mutatja nekünk, merre jár éppen a követett palack. Először a válogatószalagon tisztára válogatják, majd ledarálják, amit a vegyszeres tisztítás követ. A legkellemetlenebb szennyeződés a címke, aminek a ragasztóját teljesen el kell tüntetni. A tiszta darálékot – közte palackunk darabkáival – megolvasztják, extrudálják (összesajtolják) és végül granulálják (szemcsézik). A kész termék a regranulátum: 3-4 mm átmérőjű golyócskák tömkelege.

A Magyarországon forgalomba kerülő PET-palackok 85-90 százaléka granulátumból készül, amit külföldről importálunk. A maradékot 10-15 százalék karcagi, újrahasznosított regranulátumból készítik. Ezek az újrahasznosítás arányai is. Palackunk 150-200 kis golyócskává szemcsésítve várja további sorsát az egyik tároló konténerben. Karcagra évente 10 ezer tonna bálázott PET-palack érkezik, ebből 8 ezer tonna regranulátum készül.

A képen az újjászületés 3 fázisa: granulátum, előforma (amit sokan fesztivál-hamutartóként ismernek), kész palack. 8 ezer tonna regranulátumból 320 millió új PET-palackot lehet gyártani. Ez 10-15 százaléka az országos PET-palack szükségletnek. A PET-palack ára az újrafeldolgozás során megtízszereződik: egy használt, üres palack ára a piacon még csak 2,5-3 forint, de a belőle készített új, üres PET-palack már 20-30 forintba kerül. A regranulátum-golyócskák konténeréért megérkezett a kamion. A félig már újjászületett palack darabkái Karcagról Albertirsára utaznak.

Regranulátum-golyócskákban rejtőző PET-palackunk konténere a kemence melletti rakodótérbe kerül. Itt, Albertirsán üzemel az egyik legnagyobb magyar ásványvízgyártó cég. Területe alatti forrásokból percenként 4000 liter ásványvíz buzog fel, amit csak palackoznia kell. Az üzem rendszerén 550-600 millió liter víz folyik át évente, ennyit csomagolnak palackokba, és adnak el.

A rakodótérből irány a 120 Celsius fokos kemence, ahol előmelegítik, majd megolvasztják a granulátumot, és előformákba öntik. A képen az előformákat ellenőrzik.

Az előformát aztán újramelegítik, és 30-40 bár nyomással megfújják. A különböző formázókban végső formáját újra elnyerő PET-palack kap még egy talphűtést, aztán megy tovább vele a szalag. Nyakát megragadja a töltősor automatája, és társaival együtt beáll a sorba, várni a beletöltendő tartalmat. Ez a tartalom lehet szénsavas vagy szénsavmentes ásványvíz, ízesített ásványvíz vagy többféle ízű üdítő. Nem mindegy, hogy melyik palackba milyen folyadék kerül.

Az üdítős és szénsavas vizes palackok fala vastagabb a belső nyomás miatt, mint a sima, szénsavmentes vízé. Ez a palack súlyában is megmutatkozik: amíg a két literes vizes palack súlya 30 gramm, a szénsavas üdítőé már több mint 10 százalékkal nehezebb: 34 gramm. Az sem mindegy, hogy mennyi regranulátumot lehet használni a gyártáshoz. A mi palackunk 24,6 grammos, másfél literes palackként születik újjá. Anyagának mindössze 20-25 százaléka regranulátum, a többi frissen vásárolt, első generációs, import granulátum - így stabil az anyagszerkezet. Egyelőre ennyit tud a technológia.

Az, hogy egy PET-palack 100 százalékban újrahasznosított palackokból (regranulátumból) készüljön, egyelőre még a sci-fi kategóriájába tartozik. Laboratóriumi körülmények között néhány alkalommal már sikerült létrehozni ilyet, de a reális, iparilag megvalósítható cél egyelőre még csak az 50 százalékos részarány lehet a szakemberek szerint. Háromnegyedében új, egynegyedében régi PET-palackunk tehát ismét ásványvízzel feltöltve indul a boltok felé, hogy kiürítése után ismét elkezdje újabb kanyarját az újrahasznosítás végtelen körében."

Forrás Index (Képek Huszti István / Index)

 index_pet_1.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: hulladék csomagolás pet palack

Pepsi a legfurcsább ízekben

2018.02.22. 15:31 Csomag Olga

Egy nagy márkának mindig meg kell újulnia, hogy fenn tudják tartani az eladásokat. Erre egy nagyszerű eszköz a limitált íz (és csomagolás egyben). A Pepsi se tesz másképp, hogy trendi maradjon, folyamatosan újabb ízeket dob piacra. Itt egy szedet a legfurcsább Pepsi ízekről és egyben csomagolásokról.

Persze azt hozzá kell tenni, hogy ezek legtöbbje óriási bukás volt a Pepsinek. Vajon meglepő ez a jégkrém kóla hallatán? Vagy a jeges uborkás ízt biztos befutónak gondolták? És a Pepsi kapucsínó jól hangzik? El ne felejtsük a sós dinnyéset se... A csomagolásaik ettől eltekintve szemet gyönyörködtetően sokfélék, szinte egyáltalán nem lehet semmilyen konzisztenciát felfedezni bennük a logón kívül. De ettől ilyen szépek így együtt.

pepsi_flavours.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: csomagolás összehasonlítás csomagolásszemle Pepsi

Egyedi címkék a befőttre vagy borra

2018.02.16. 12:44 Csomag Olga

Miért ne készítenéd el a saját címkéidet a befőttjeidre, házi pálinkádra vagy éppen az ajándékba szánt üveg borra? Ez az ötlet alapja a mostanában rekordsebességgel terjedő őrületnek, a személyre szabott címkéknek. Legyen vicces vagy éppen szívhez szóló az üzenet a csomagoláson, biztosan feldobja a hangulatát mindenkinek aki kapva és aki adja.

A befőzés utolsó lépése a megfelelő címkézés. De mi lenne, ha idén nem a megszokott 'ápiszos' fehér címkére filccel felírt 'Barack 2018' kerülne, hanem valami sokkal menőbb designcímke? Már könnyedén megoldható, számtalan cég specializálódott egyedi címkék gyártására. Kínálatukban megtalálhatóak a tömegesen testre szabott (általuk tervezett) címkék, de akár a vásárló maga is összeállíthatja a saját ízlése szerint (itt, itt és itt például). Az ajándék vagy céges borokkal sincs ez másképp. Egy egyszerű bor is különlegessé válhat egy személyre szóló címkével. Hangulatkeltésnek néhány példa a megrendelhető őszinte és vicces címkék kínálatából. Egy ráadás a végén.

custom_label_2.png

custom_label_3.png

custom_label_4.png

custom_label_5.png

custom_label_6.png

custom_label_7.png

custom_label_8.png

custom_label_9.pngt111.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: címke bor csomagolás perszonalizál

És még annyi trükk van a megtévesztésre...

2018.02.08. 09:00 Csomag Olga

A fogyasztók egyszerűen megtéveszthetők az eladóhelyen, mert sietnek és nincs kapacitásuk gondolkodni minden egyes vásárlás előtt. A csomagolástervezők nem csak a vélt méretet tudják befolyásolni, a grafika, színhasználat és tipográfia is nyújt lehetőséget a megtévesztésre. A lenti csomagolásokat látva jogos a felháborodás.

1. Megtévesztő kép és grafika. A bonyolult vásárlási környezetben a képeket használják a fogyasztók a döntés leghatékonyabb egyszerűsítéséért. A képek helyettesítik az olvasást, a termékfelismerést és a gyors eligazodást az eladóhelyen. Éppen ezért nem szabad vagy veszélyes olyan grafikát alkotni, mely nagyon hasonlatos egy megszokott termékhez. A hűtőfolyadek (nem radiátorfolyadėk, ahogy korábban volt) nem nézhet ki Tuborg sörnek.

2. Rosszul alkalmazott színkódok. A szín az első inger, amit a vásárló észrevesz, így a csomagolás színe szűrőként funkcionál. Sokan ezt kategorizáló hatásnak is hívják, a szín termékkategóriánként csoportosítja valamilyen jellemző szerint a termékeket. Ha barna cukrot keresünk, barna zsákban várjuk, míg a fehéret fehérben, ennek felcserélése könnyedén összetéveszti a fogyasztókat.

3. Félrevezető tipográfia. A betűk használatának művészete alkalmas arra, hogy bizonyos szavakat kiemeljen és bizonyosokról elterelje a figyelmet. A '(nem) glutén mentes'-ről joggal gondolhatják a fogyasztók, hogy nem tartalmaz glutént, mert a nem nem látszik.

4. Downsizing. Habár a downsizing jelenségről korábban volt szó, nem lehet a titkos méretcsökkentésről megfeledkezni, mint megtévesztő gyakorlatról. Ha az van a csomagolásra írva, hogy nagyobb, akkor az eredeti termék mellé téve a fogyasztó jogosan várná, hogy nagyobb is legyen.

+1 Egyszerű hazugságok. Habár szinte hihetetlen, de még mindig vannak olyan csomagolások, melyeken (máshogy nem lehet fogalmazni) hazugságok állnak. Ha a amerikaiak kedvenc italán, aminek Arizona a márkaneve 'made in Canada' szerepel, akkor jogosan háborodnak fel a fogyasztók s érzik becsapva magukat.

Illusztráló képek forrása: BP

megteveszto_1.jpg

megteveszto_10.jpg

megteveszto_11.jpg

megteveszto_12.jpg

megteveszto_13.jpg

megteveszto_14.jpg

megteveszto_15.jpg

megteveszto_16.jpg

megteveszto_17.jpg

megteveszto_18.jpg

megteveszto_19.jpg

megteveszto_2.jpg

megteveszto_3.jpg

megteveszto_4.jpg

megteveszto_6.jpg

megteveszto_7.jpg

megteveszto_8.jpg

megteveszto_9.jpg

49 komment

Címkék: csomagolás megtévesztés downsizing