HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

15 millió támogatás Mikulásra KKV-knak

2017.11.16. 16:34 Csomag Olga

Képtalálat a következőre: „pályázat”Nem csak a fogyasztóknak, a kis- és középvállalkozásoknak is karácsony van idén: december 6-án indul a GINOP pályázat, melyből csomagolásfejlesztés valósítható meg.

Jelenleg egy jó csomagolásfejlesztési ötletnél nem kell sokkal több, mivel a frissen kiírt „A KKV-k versenyképességének növelése adaptív technológiai innováció révén” című GINOP-2.1.8-17 pályázat lehetőséget nyújt arra, hogy KKV-k 5 és 15 millió forint közötti támogatást nyerjenek csomagolásfejlesztéseik megvalósításhoz. Olyan eszközök, immateriális javak beszerzését támogatja, amelyek a támogatást igénylő vállalkozásnál a támogatási kérelem benyújtásakor nem álltak rendelkezésre és beszerzésük révén a támogatást igénylő vállalkozásnál új vagy lényegesen módosított termék, szolgáltatás, eljárás jön létre. Vagyis a pályázat keretében célszerű olyan beruházást vagy fejlesztést megvalósítani, mely hosszú távon szolgálja a pályázó szervezet működését. És egy csomagolásfejlesztési pályázat megfelelő lehet erre. A pályázatról bővebb információ itt érhető el.

A támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 50%-a lehet, a saját forrás az elszámolható költségek minimum 10%-a kell legyen. 17 Mrd Ft áll rendelkezésre a projekt keretében és várhatóan 850-3400 db pályázatot támogatnak. A pályázatok folyamatos értékelés keretében kerülnek elbírálásra, így hajrá, ne késsetek le róla!

Forrás: SA pályázat

Szólj hozzá!

Címkék: pályázat csomagolás GINOP

Úszik a chipses zacskó a vízen?

2017.11.02. 09:12 Csomag Olga

A chipses zacskó nemcsak hogy úszik, de csónakázni is lehet rajta. Koreai diákok szerették volna felhívni a figyelmet arra, hogy a chipses zacskókban manapság talán kicsit sok a levegő. Az internet népe pedig imádta a kihívást.

Koreaiak - állítólag világviszonylatban - is több levegőt (nitrogént) találnak a zacskóban felnyitás után, elégedetlenségüknek pedig hangot adtak. A 'Nitrogen Snack' nevű művelet során 180 zacskóból összeragasztott tutajjal csónakáztak egyet. Megmutatták, hogy habár a levegő kell a zacskóba, talán túl sok a chips javára.

Kutatások szerint az átlagos gyártó 1,5-ször több levegőt, mint terméket tesz a zacskóba, de akadnak olyanok is, akik 6,5-ször többet. És habár a nitrogén azért van a zacskóban, hogy megvédje a töredezéstől a terméket, a több, mint hatszoros levegő térfogat túlzás bele.

Forrás: Buzz, Wall Street

korea_chips1.jpg

korea_chips2.jpg

korea_chips3.jpg

korea_chips4.jpg

korea_chips5.jpg

korea_chips6.jpg

1 komment

Címkék: csomagolás chips downsizing

Mini-kupak

2017.10.04. 08:00 Csomag Olga

A műanyag alapanyag árának emelkedése miatt, valamint mert az környezetbarát - de inkább az előbbi - a műanyag palackok és kupakok nagy változásokon mentek keresztül az utóbbi időkben. Itt egy újabb innováció, mely segítségével kevesebb műanyag kerül felhasználásra.

A felpattintós, lényegesen rövidebb kupak kevesebb anyagot használ és praktikus is, mert a palackon marad, nem kell lecsavarni. Minden esélye megvan rá, hogy elterjedjen. Persze nem lehet felakasztani, vagy belőle szuper kupak-képeket csinálni (például ilyet és ilyet), de a környezetért meg kell hozni az áldozatokat.

kupak_uj_1.JPG

 

kupak_uj_3.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: újdonság csomagolás kupak környezetbarát

Hogyan teheti jobbá az életünket a kisker ... csomagolások segítségével

2017.09.26. 08:00 Csomag Olga

A csomagolás hasznos segítség a vásárlás során. Nem csak a gyártó, de a kereskedő is tud innovatív csomagolási ötletekkel a vásárlóknak segíteni a vásárlás során. Felüdítő olyan kerekedői ötletekkel találkozni, melyek a vásárlást könnyebbé, élvezetesebbé teszik. Főleg ha ezek az ötletek a csomagoláshoz kapcsolódnak. 

A kedvencem a kék színű zacskó a hideg termékeknek, az összecsomagolt partira való alkoholos italok, a hot dogos standnak álcázott (és ezáltal biztonságos) gyémánt üzlet szatyra, az érettséget mutató mangó és avokádó címke, a meglepetés kézműves sörös zacskó és az adventi sörös doboz mind képes arra, hogy élvezetesebbé varázsolja a vásárlás élményét.

További nem csomagolásos kisker innovációk a BoredPandán.

kisker_csomagolas_1.jpg

kisker_csomagolas_2.jpg

kisker_csomagolas_3.jpg

kisker_csomagolas_4.jpg

kisker_csomagolas_6.jpg

kisker_csomagolas_7.jpg

kisker_csomagolas_5.jpg

Szólj hozzá!

Vallási szimbólumok a csomagoláson - a Lidl esete a kereszttel

2017.09.18. 14:49 Csomag Olga

Az elmúlt időszakban a csomagolásokon szereplő szimbólumok témája többször is címlapra került. Miután a politikai (önkényuralmi) szimbólumokat úgy tűnik, száműzni kell a csomagolásokról, a vallási szimbólumok is eltűnnek. Az elmúlt napokban a Lidl maga vette le a keresztet a görög termékei csomagolásáról. De mégis, jól tette?

A képi információ - a szöveges információval ellentétben - az érzékszervek által kényelmesen, könnyen, gyorsan, messziről és egyszerűen feldolgozható tartalmat jelent. Kutatások bizonyítják, hogy azon termékek, melyeken kép is van, kiemelkednek a tömegből. Ez főleg akkor érvényes, ha limitált idő áll rendelkezésre, hiszen ilyenkor gyorsítani próbálnak a döntési folyamaton és elsősorban a vizuális tartalmakat keresik és dolgozzák fel. Vagyis abban egyetértés van, hogy képet mindenképpen érdemes elhelyezni a csomagolásokon. 

De mit ábrázoljon az adott kép? Például a cicakaján macska legyen vagy inkább egy fürdőruhás nő?

A termék jelentésének megértetésére több lehetőség van. Legegyszerűbb formája, ha a csomagoláson ábrázolt tartalom megegyezik a valós tartalommal (csirkés szendvics csomagolásán egy csirkés szendvics látható). Azonban egy csomagoláson ennél összetettebb mondanivalót is meg kell, lehet jeleníteni képekkel. Például a tyúk a tojás csomagolásán egyértelmű kapcsolatban van a tojással, a termék eredetét hivatott jelölni. Vagy a saláta csomagoláson egy pillangó, azt jelenti hogy könnyű íze, hatása van a terméknek és nem azt, hogy pillangóból készült. Habár ez utóbbi dekódolása elvont gondolattársítást kíván a fogyasztótól, segítségével komplex mondanivaló is átadható egyszerűen és gyorsan.

Azonban nem mindegy, hogy a grafikus milyen szimbólumot kapcsol össze a termékkel. A képek fogyasztói dekódolása erős kapcsolatban van a szemiotikával, a jelek, jelrendszerek tudományával. A szemiotika a marketing értelmezésén belül annak a folyamata, hogy miként jutnak el a fogyasztók a jelentéshez, vagyis hogyan fogják fel és értik meg a vállalat által küldött üzenetet, jelen esetben a csomagolást. A vallási szimbólumok is ezért kerülnek a csomagolásra, a termék gyártója a terméket össze akarja kapcsolni valamivel, amit a vallás is jelképezhet. Azonban a vallási szimbólumok komplex jelentéssel bíró szimbólumok, a kapcsolat nagyon összetett lehet, jelentései egyének szintjén eltérő. Éppen ezért - habár nagyon hatékonyan lehet vele komplex jelentéstartalmakat átadni - semmi keresnivalójuk a csomagoláson. 

Vallási szimbólumok helytelen használatára nagyszerű példa, amikor egy IPA (India pale ale) sörön Ganésát (hinduizmus elefántfejű, embertestű istenségét) használták. Érthető módon a kereskedők sok panaszt kaptak hinduktól, akik felháborítónak találták marketing célokra használni a vallási jelképeiket. Főleg miután a sörnek semmi köze nincs a hindu valláshoz.

Ugyan ez igaz a Lidl görög ihletésű termékeire is, melyre szerencsétlenül éppen egy olyan görög épületeket ábrázoló képet választottak, melyen kereszt is volt. A felháborodást elkerülendő - vagy ki tudja miért - egyszer csak eltávolították a képet. A kereszt eltávolítása helyes döntés volt, azonban a kivitelezés hibás. Ugyanis a legolcsóbb megoldást választották, egyszerűen leradírozták a keresztet, amit a fogyasztók természetesen kiszúrtak és felháborodtak (95% nem értett egyet az eltávolítással). Helyesebb lett volna rajzoltatni egy hasonlót vagy eredetileg olyan fotót használni, melyen nincs vallási szimbólum. 

A csomagoláson nem szabad olyan szimbólumot elhelyezni, melyet a fogyasztók nem egységesen interpretálnak, vagy arra érzelmileg, világnézetileg nagyon eltérően reagálnak. Éppen ezért hiba vallási szimbólumokat elhelyezni a csomagoláson. A Lidl jól tette, hogy leszedte a keresztet, azonban ahogyan tette, ott hibázott.

 

vallas1.jpg

vallas3.jpg

50 komment

Címkék: csomagolás szimbólum Lidl