HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Palack a borítón
    Palack a borítónA csomagolás a mindennapi életünk részévé vált, elválaszthatatlan lett a társadalomtól, művészettől, tudománytól és a kultúrától. Mindezt mi sem mutatja jobban, mint ha - akár átvitt értelemben -...
  • Ikonikus csomagolások: Tiffany kék doboza
    Ikonikus csomagolások: Tiffany kék dobozaHa kapsz egy babakék dobozt a kedvesedtől, tudod mi fog következni. És azt is tudod, hogy mindenki a te gyűrűdet fogja irigyelni, mert az egy Tiffany eljegyzési gyűrű lesz. És ehhez nem kell mást...
  • Miért jó a bioműanyag (PLA) csomagolás?
    Miért jó a bioműanyag (PLA) csomagolás?A bioműanyag (bioplastic) széleskörűen alkalmazott alapanyag  a csomagolóiparban is. Többek között a Procter and Gamble (sampon), Nestle/Danone (joghurtos pohár), Heinz és Coca Cola (növényi palack-...
  • 14+ gyerekjáték PET palackból gyereknapra
    14+ gyerekjáték PET palackból gyereknapraNem mindig a legdrágább játék az, mely a legkedvesebb lesz a gyereknek. Itt van néhány ötlet - szinte fillérekből - melyet akár együtt a gyerekekkel is elkészíthetünk PET palackból gyereknapra. Nem...
  • Magyar startup, mely felforgatná az újrahasznosítási piacot
    Magyar startup, mely felforgatná az újrahasznosítási piacotEgy magyar vállalkozás, az ALUbaba alapjaiban változtatná meg a újrahasznosítási ágazatot a közeljövőben. Ugyanis nem újrahasznosítják az alupalackokat, mint mindenki más, hanem újrahasználják azokat....

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Bevezető

2009.12.07. 17:21 Csomag Olga

Társadalmunk számára a csomagolás alapvető és pótolhatatlan: évente 430 új termék lát napvilágot, aminek szüksége van rá.
 
A csomagolás az előállítás folyamatától kezdve, a kereskedelmi folyamatokon és tároláson keresztül a végfogyasztóig elengedhetetlen része az értékesítésnek. Hiszen enélkül a logisztika nehézkes feladat lenne, az áru maga megviselt, szennyezett, esetleg használhatatlanul és drágábban kerülne a végfelhasználóhoz. Ezen kívül a vállalati marketingtevékenység nagy – ha nem is a legnagyobb – része érvényét vesztené, tekintve, hogy a vásárlási döntés 73%-ban az eladóhelyen születik. Emellett ha lehet hinni becslésnek, hogy a termékek megítélésében 15-30%-ban játszik szerepet maga a csomagolás, akkor igen sarkalatos pontja a vállalati marketingnek.
 
A vállalatoknak a csomagolás kialakításakor több szempontnak kell megfelelni: a jól tervezett csomagolás nemcsak promóciós értékkel bír az eladó számára, hanem megnyerő a fogyasztónak is. A csomagolás feladata a figyelemfelkeltés, a tájékoztatás, vásárlási hajlandóság felkeltése és a fogyasztói bizalom kiváltása. Talán éppen ezért a csomagolást az ötödik P-nek is tekintik az ár, a termék, a hely és a promóció mellett.
 
A csomagolást amellett, hogy nagyon fontos szerepet játszik, szükséges rossz is. Számos fogyasztó tartja a csomagolást feleslegesnek és a nyersanyagok komoly pocsékolásának környezetvédelmi szempontból. Ennek magyarázata, hogy a csomagolás szerepét nem értik vagy nem nézik teljességében és elfeledkeznek a különböző funkciókról, ami nélkül az áru megfelelő formában nem juthatna el a végső helyére.

Szólj hozzá!

Címkék: bevezetés csomagolás

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr191580860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.