HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Büszke csomagolások a büszke hónapban
    Büszke csomagolások a büszke hónapbanJúnius hagyományosan a meleg büszkeség hónapja (Pride Month), melyről idén Trump is megemlékezett. Így tesz számtalan márka is, ünnepelnek a büszke, szivárványos csomagolásokkal (is). Nézzük, mely...
  • Ikonikus csomagolások: a maciméz
    Ikonikus csomagolások: a macimézHa vettél vagy ettél mézet, akkor biztosan ismered a macimézet, hiszen 60 éve a világ minden táján ott van a polcokon a mackó alakú csomagolásban a méz. Ez a méz típusától és a márkától független,...
  • Újrahasználat, újratervezés és innováció
    Újrahasználat, újratervezés és innovációMindennapos téma, hogy mit lehet tenni az egyre jobban elhatalmasodó műanyag-problémával a világon. Az érzelmes képek elrettentő alkalmazása mellett érdemes végiggondolni azt is, hogy a szakértők mit...
  • Csomagolj levélbe, ne plasztikba
    Csomagolj levélbe, ne plasztikbaElőző heti népszerű 'pucérüzletes' poszt után itt egy másik példa, hogyan lehet a plasztikot mellőzni az eladóhelyen: az eladóhely lecserélte a zöldség-gyümölcsök (egy részének) csomagolását igazi...
  • Hazugság a csomagolásmenteség és "pucérüzlet"?
    Hazugság a csomagolásmenteség és "pucérüzlet"?Nagyon népszerű a csomagolásmentesség mostanában. Persze látva a rengeteg képet a szennyezett óceánokról, partokról és erdőkről, a jóérzésű emberekben tényleg felmerül, hogy kell-e ennyi...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Ökocímke - a zöld címkék

2009.12.12. 18:02 Csomag Olga

 
A fenntartható fejlődés egyik feltétele, hogy a vállalatok progresszíven kevesebb környezetkárosítást okozzanak. Amit a fogyasztók is egyre nagyobb számban igényelnek. Az egyik megoldás a környezetbarát termékek kommunikálására a csomagolás megfelelő megtervezése. Lehet a szinekkel játszani, a környezetbarát anyagokat preferálni a csomagolás megtervezéséhez. Vagy környezeti címkéket alkalmazni.
 
A vásárlási döntések során a fogyasztóknak lehetőségük van „szavazni”, vagyis a környezetbarátabb terméket választani. A környezeti címkézés a világszerte erősödő környezettudatosság felismerésének eredménye vállalati oldalról, miszerint a környezetvédelmet piaci előnyként is lehet értelmezni.
 
A környezeti labeling gyakorlata olyan címkékkel, állításokkal kezdődött, mint „újrahasznosítható”, „környezetbarát”, „kis energiaszükségletű”, „újrahasznosított anyagokat felhasználva készült”, amit a vállalatok a „zöld” fogyasztóknak szánták, de aztán a "világoszöld" vásárlók is szívesen fogadták az egyre változatosabb címkefelhozatalt. 
 
A nagy népszerűségre való tekintettel a gyártók és kereskedők bővítették a zöld kifejezésekkel ellátott termékek kínálatát. Így egy idő után már nagy nehézséget okozott kiigazodni köztük: változtatásra volt szükség.
 
Szabályozás bevezetése és egy megbízható, harmadik fél általi ellenőrzés elkerülhetetlenné vált, ugyanis enélkül kezdték hitelességüket veszíteni az állítások. Kormányzatok civil kezdeményezések nyomására  szabályozásokat, tanúsító rendszereket vezettek be, standardokat állítottak fel, hogy biztosítsák a környezetbarát termék hitelességét. Napjainkban nem csak vállalatok által alkalmazott, hanem nemzetközileg elismert és használt tanúsítások, labelek vannak forgalomban. A szervezett zöld címkézés a 80-as években kezdett elterjedni, a legfontosabb tanúsításokat a következő ábra szemlélteti. Magysrországon 1993-ban vezették be a "Környezetbarát termék" védjegyet.

Szólj hozzá!

Címkék: label környezetbarát ökocímke zöld fogyasztás

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr81592842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.