HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Csomagolásszemle - fűszerek papírcsomagolásban

2010.01.02. 16:21 Csomag Olga

 

Az ünnepek végére való tekintettel, most a fűszerek vannak terítéken a csomagolásszemlén. Hogy miért érdekes marketing szempontból? Mert egy alaptermékről van szó, nem lehet főzni nélkülük. A fogyasztók nem árérzékenyek. Nehezen lehet márkázni, kevéssé márkahűek a fogyasztók. Tehát a legtöbb esetben az eladóhelyen dönt a vásárló, hogy melyik terméket viszi haza. Ebben az esetben pedig a polckihelyezés vagy a csomagolás dönt.

Kotányi

Talán a legunalmazabb csomagolással a Kotányi rendelkezik. Mindegyik termék hasonlóan néz ki, zöld alapon Kotányi felirat. A márka ismertsége miatt azonban ez nem meglepő, megszokott név, már nyúlunk is érte a a polcon. De azért egy kicsit megeröltethették volna magukat a csomagolás tervezői., nem? Hátoldalon recept össezetevők és tárolási javaslat. Mégis, ki főz ez alapján? Veszek egy mézes sütemény fűszerkeveréket, csak űgy, majd oh, a hátoldalon van egy recept, akkor inkább azt sütöm meg, nem azt, amiért megvettem a fűszert... Vagy valahogy így képzelték el a Kotányiék a recept felhasználását?

Horváth Rozi

Két fajta csomagolás-designnal vannak jelen a piacon. A régebbiről nem beszéljünk, mert nem érdemli meg, talán a középkorből maradhatott itt a design. Erős márázás, Horvát Rozi arcával a közepén, aki boldogan kanalazgatja a valamit az arcocskájába. Csak hogy ne maradjatok tudatlanok, Horváth Roziról annyit kell tudni, hogy Magyarország 100 legsikeresebb nője között van, és a nevét viselő fűszerek miatt vált ismertté. És a nevét viselő fűszerek 100%-a import.

Az újabb design viszont már annál izgalmasabb. Felhasználnak képi elemeket, szöveget és magyarázatot olyan módon, hogy közben modern és gusztusos hatást érnek el. Nem túlzsúfolt vagy nyomasztó. Gratula hozzá. Nem kellett nagy ötlet vagy sok kreativitás, csak a többi csomagoláson megtalálható elemet rakták össze olyan módon, hogy végre egy tetszetős képet látunk. Itt én egy citromborsot hoztam példaként, amihez egy citrom is jár természetesen a cosmagoláson. Valamint kiemelném a következő szöveget: "Ez a Horváth Rozi borsa. Mert nem minden bors egyfomra". Na jó, ehhez nincs komment, mert nem akarom...

Lucullus

A fűszer messzi-messzi vidékről jön. Legalábbis erre lehet asszociálni a szépia hajó motívumról illetve a hátoldalon a világtérképről. Habár az asszociáció helyénvaló, de a megvalósítás szgényes, az összkép zavaros. Egyébként is miért kellene fűszereket, amit a saját ablakpárkányomban is nevelhetnék messzi vidékről hozatni? A keretes kép régimódminak tűnik, a gyász-szalag alatta kevés. A zöld szín használata pedig ismétlése a Kotányinak. Még az árnyalat is majdnem ugyan az. Javaslatom: új szín, a keleti motívumok kiemelése, de egy konzisztensebb formában!

Házi Arany

A hazai fűszer. Vagy legalábbi erre gondolhat az ember, ha meglátja a Házi Arany termékeket. A pirospaprika - ha nem chilei vagy máshonnan van - a legeredetibb ajándék ugyebár, akármikor külföldi vendégeknek kell adni valami kis "magyar"-t. A csomagoláson ezt a termékelőnyt meglovagolva a hazai motívumok dominálnak, és így a magyaros ízek jutnak azonnal eszembe, ami a csomagolás kialakításakor az elsődleges cél lehetett. Üde színfolt a jellemzően zöld csomagolások között és megfelelően pozícionált.

Fűszerkert

Habár a gyártó és forgalmazó beazonosíthatatlan a honlapja alapján,  legeredetibb csomagolásötlettel ez a termék rendelkezik. Ugyanis visszazárható. Ezt a legtetején nagy betűkkel jelzi is. Miért kellett ennyi időt várni a visszazárható csomagolásra?  Miért kellett úgy felnőnöm, hogy állandóan befőttesgumit kellett a fűszerek csomagolására tenni. Emellett a design játékos és finom, kicsit rajzos fűszermotívumok a főzés közben az ételben avargó fűszereket juttatják eszembe, ami lehet kicsit elvont, de illik hozzá.

 

6 komment · 1 trackback

Címkék: design papír fűszerek összehasonlítás csomagolásszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr91639725

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit tanít a fűszermester? 2010.02.19. 11:43:37

Szerintem rosszat, nagyon rosszat! A vörös húsok grillezésének egyik titka, hogy néhány ritka kivételt leszámítva sütés közben, vagy utána sózunk, mert ha a pácba só kerül, akkor a hús elveszti a levé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyíkhúsos szendvics 2010.01.04. 11:14:20

Nekem minden fűszer ugyanolyannak tűnik, de már látom hogy nem. ;) A kedvencem a visszazárható, mert így nem veszti el az aromákat.

Januri hó 2010.01.04. 11:19:37

Jah, én sem gondolkodtam megkülönböztetésen eddig. De a visszazárható tényleg jó

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.04. 15:04:33

hát én a kotányi fűszereket erősen felülárazottnak tartom,de be kell valljam, eddig semmivel se fürödtem be, amit zacsi hátoldaláról főztem.

a mézeskalács receptjük nagyon fini, és az almássüti is.

Én egyébként azt a titkos módszert használom, hogy 'leszamárfülezem' a fűszereszacskó szélét. visszahajtom.így nem potyog:)ennyi a magic:D amúgy a visszazárható nemrossz.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.01.04. 23:15:24

@Kontárblog: Igen, a szamárfüles megoldás sem rossz, de miért kellett eddig várni, hogy eszükbe jusson a visszazárható megoldás... Még az üveg szórófejeseket is előbb piacra dobták :-)

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2010.01.07. 12:40:44

Az első két versenyző közötti hasonlóság, illetve a mindekettőben meglévő, de azért erősen megkülönböztetett, piacvezetőkhöz illő konzervatív design valószínűleg azért van, mert közös a tulajdonos. A Kotányi, ha jól tudom, 6-8 éve vásárolta fel a Rozit, amibe akkortájt ipari hulladékot csomagoltak fűszer helyett és emiatt bukóban volt a márka. Azóta igazi fűszer van bene és a Kotányi marketingesei szépen összefésülték a két brand szortimentjét is. Lehet, hogy unalmas, de minőségében (pl. a zacsik anyaga, nyomás minősége, stb.) jó és ettől megbízható, ami talán a legfontosabb. A szófosásom mellett jó, hogy végre van csomagolásblog, sik sikert!!!!