HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • IKEA-hackerek
    IKEA-hackerekKi ne ismerné az IKEA kék szatyrát, hivatalos nevén a FRAKTA-t? A zacskó, amibe minden belefér és nagyon tartós? Szinte biztosan minden olyan háztartásban megtalálható egy, ahol IKEA-ba járnak a...
  • Három hibás csomagolás
    Három hibás csomagolásBecsHibás csomagolás-megoldások: a csomagolt pucolt (!!) tojás, az erőszakolós (grape)szőlőlé és a kivágás rossz elhelyezése a dobozon. Ezekhez a csomagolásokhoz több magyarázat nem is kell. Te...
  • Plasztikmentes sor a szupermarketben
    Plasztikmentes sor a szupermarketbenEz a harmadik példa (a pucérüzlet és a leveles ázsiai bolt után) arra, hogyan lehet plasztikmentessé tenni egy eladóhelyet. A dán szupermarket lánc egy innováció alapú megoldást tesztel a...
  • Óceán hulladék újra a polcokon
    Óceán hulladék újra a polcokonLényegében összeszedik a szemetet a strandokon, majd újra csomagolást készítettek belőle és eladják. A termékek palackja körülbelül 25%-ban tartalmaz újrahasznált csomagolóanyagokat eldobált és...
  • Csomagolásnak a legjobb beöltözni
    Csomagolásnak a legjobb beöltözniAz idei farsangnak hivatalosan vége van a mai nappal (március 6-ával). A farsang búcsúztatása alkalmából felidézzük a legjobb csomagolásos kosztümöket, mert csomagolásnak a legjobb beöltözni. A...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Honnan veszik a fogyasztók az infót élelmiszervásárláskor?

2010.01.08. 10:51 Csomag Olga

Amennyiben élelmiszereket vásárolunk, számtalan helyről informálódhatunk. És hát nehéz kiigazodni, azt be kell ismerni. A média, az ismerősök, a "szaktekintélyek" valamint maguk a gyártók is befolyásolni akarnak minket, fogyaztókat. Ezért kíváncsiak voltunk, hogy ténylegesen mi a helyzet. A fogyasztók saját bevallás szerint miilyen információforrást tartanak fontosnak az élelmiszerek vásárlásakor. A kutatás egy fogyasztói megkérdezés keretében zajlott 2009 májusában és 630 főt kérdeztünk meg. A mintavétel önkéntes volt. De az eredmények magukért beszélnek.

A fogyasztók szeretnek a saját fejük, vagy ismerőseik, rokonaik véleménye alapján vásárolni. Ha például a szomszéd szerint a bifidus essensis gyorsítja a perisztaltikát, akkor elhisszük neki, és megvesszük az adott terméket. A szívesen használt források sorában ezután következik a termék csomagolásán található információtartalom. A fogyasztók ezt megbízhatónak és fontosnak tartják - feltéve ha el tudják olvasni. És csak ez után következnek a reklámok, újságok és többi agyonbeszélt tartalom. Ugya a bifidusos kedvenc reklámunk...

Ugye arról már korábban volt szó, hogy milyen tartalmak kötelezőek élelmiszerek csomagolásán. Hát úgy látszik nem hiába van ott. De emellett természetesen önkéntes tartalmak is vannak (korábban említett biffidus essencis), ami a gyártók/formgalmazók viszonylagos szabadsága ráírni.

Azt gondolom, hogy ez alapján a kutatás alapján is látszik, hogy a csomagolás fontos eleme a marketingnek, és legalább akkora figyelmet kellene fordítani rá, mint a PR , reklám  és egyéb agyonbeszélt kérdéskörökre.

Természetesen ez egy önkitöltős kérdőív volt, tehát a nem tudatos folyamatokat nem mérte. De akkor is. A kutatás további eredményeiről később.

3 komment

Címkék: kutatás címke információ label fogyasztók élelmiszer jelölés

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr221656336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Portárs Művész 2010.01.15. 11:14:26

jó poszt, de mégjobb lenne, ha nagyítható lenne a grafikon és nem kellene ennyire mereszteni a szemem... :)

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.01.15. 14:55:03

Köszi szépen.

Ha rákatt és megnyitás, akkor látszik, de majd megpróbálom valahogy kitenni következőleg.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.01.15. 21:01:25

Most már lehet rákattintással nagyítani:-)