HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Honnan veszik a fogyasztók az infót élelmiszervásárláskor?

2010.01.08. 10:51 Csomag Olga

Amennyiben élelmiszereket vásárolunk, számtalan helyről informálódhatunk. És hát nehéz kiigazodni, azt be kell ismerni. A média, az ismerősök, a "szaktekintélyek" valamint maguk a gyártók is befolyásolni akarnak minket, fogyaztókat. Ezért kíváncsiak voltunk, hogy ténylegesen mi a helyzet. A fogyasztók saját bevallás szerint miilyen információforrást tartanak fontosnak az élelmiszerek vásárlásakor. A kutatás egy fogyasztói megkérdezés keretében zajlott 2009 májusában és 630 főt kérdeztünk meg. A mintavétel önkéntes volt. De az eredmények magukért beszélnek.

A fogyasztók szeretnek a saját fejük, vagy ismerőseik, rokonaik véleménye alapján vásárolni. Ha például a szomszéd szerint a bifidus essensis gyorsítja a perisztaltikát, akkor elhisszük neki, és megvesszük az adott terméket. A szívesen használt források sorában ezután következik a termék csomagolásán található információtartalom. A fogyasztók ezt megbízhatónak és fontosnak tartják - feltéve ha el tudják olvasni. És csak ez után következnek a reklámok, újságok és többi agyonbeszélt tartalom. Ugya a bifidusos kedvenc reklámunk...

Ugye arról már korábban volt szó, hogy milyen tartalmak kötelezőek élelmiszerek csomagolásán. Hát úgy látszik nem hiába van ott. De emellett természetesen önkéntes tartalmak is vannak (korábban említett biffidus essencis), ami a gyártók/formgalmazók viszonylagos szabadsága ráírni.

Azt gondolom, hogy ez alapján a kutatás alapján is látszik, hogy a csomagolás fontos eleme a marketingnek, és legalább akkora figyelmet kellene fordítani rá, mint a PR , reklám  és egyéb agyonbeszélt kérdéskörökre.

Természetesen ez egy önkitöltős kérdőív volt, tehát a nem tudatos folyamatokat nem mérte. De akkor is. A kutatás további eredményeiről később.

3 komment

Címkék: kutatás címke információ label fogyasztók élelmiszer jelölés

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr671656336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Portárs Művész 2010.01.15. 11:14:26

jó poszt, de mégjobb lenne, ha nagyítható lenne a grafikon és nem kellene ennyire mereszteni a szemem... :)

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.01.15. 14:55:03

Köszi szépen.

Ha rákatt és megnyitás, akkor látszik, de majd megpróbálom valahogy kitenni következőleg.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.01.15. 21:01:25

Most már lehet rákattintással nagyítani:-)