HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Palack a borítón
    Palack a borítónA csomagolás a mindennapi életünk részévé vált, elválaszthatatlan lett a társadalomtól, művészettől, tudománytól és a kultúrától. Mindezt mi sem mutatja jobban, mint ha - akár átvitt értelemben -...
  • Megoldás a 17 millió tonnás hulladék problémára
    Megoldás a 17 millió tonnás hulladék problémáraA 6-pack-okat összetartó műanyag gyűrű régóta a környezetvédők célkeresztjében van nem ok nélkül. Nem csoda, hogy egyre több, innovatív megoldás születik a kiváltására (korábbi itt és itt). A Corona...
  • IKEA-hackerek
    IKEA-hackerekKi ne ismerné az IKEA kék szatyrát, hivatalos nevén a FRAKTA-t? A zacskó, amibe minden belefér és nagyon tartós? Szinte biztosan minden olyan háztartásban megtalálható egy, ahol IKEA-ba járnak a...
  • Csomagolj levélbe, ne plasztikba
    Csomagolj levélbe, ne plasztikbaElőző heti népszerű 'pucérüzletes' poszt után itt egy másik példa, hogyan lehet a plasztikot mellőzni az eladóhelyen: az eladóhely lecserélte a zöldség-gyümölcsök (egy részének) csomagolását igazi...
  • Érthetetlen e számok magyarázata a csomagoláson
    Érthetetlen e számok magyarázata a csomagolásonA csomagoláson annyi felesleges(nek) látszó szöveg van. Persze fontosak, csak sokszor nem tudjuk, mit jelentenek. Ez a gyártó (P&G) megoldotta a problémát: mindegyik "e" és fura összetevő mellé...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Színváltó műanyag csomagolás a frissesség indikátora

2010.01.10. 13:11 Csomag Olga

A csomagoláson található információtartalmak közül a legtöbbet a minőségmegőrzési dátumot, vagy magyarul a lejáratot nézzük. Már ahol lehet. Mert példásul egy hipermarketben, egy előre csomagolt élelmiszernél ez viszonylag egyszerű, de mi van egyéb termékekkel, amit elvileg frissen készítenek és adnak el a vásárlóknak?

Vegyük például a McDonald's-ot. A már 2 órája ott álló hambi vagy sült krumpli nem a legjobb. Ezért a Meki a frissességet úgy biztosítja, hogy van egy titkos óra minden étteremben, amit csak a dolgozók látnak. Minden elkészült étel kap egy számot a titkos óra szerint, amit a fogyasztók is láthatnak a pult mögül. Csak azt nem tudják, hogy mennyi éppen az idő a titkos óra szerint. Amennyiben nem veszik meg az adott terméket az adott időn belül, a terméket kidobják. Így a frissesség problémája megoldva.

De mi van más, nem leszabályozott környezetben? Például a csapolt söröknél. Ahol sokszor előre lecsapolják a felét (vagy kicsöpögtetik a maradékot, leöntik a habot) és utána azt tálalják, mint frissen csapolt sört. Vagy a menzákon a több óráig a kirakatban lévő étel felszolgálása is elképzelhetőnek tűnik számomra, amit jó lenne elkerülni.

Erre a problémára nyújtana megoldást a színváltó csomagolás. Amennyiben a termék már régóta elkészült, a műanyag elszíneződik és a fogyasztók láthatják ezt.

Nagyon sok helyen fel lehetne használni. Nem kellene az egész csomagolást ilyen műanyaggal borítani, csak egy kis részét, egy kis alapterületű folt elég lenne a csomagoláson. Joghurtok, tejek, kenyerek vagy akármilyen élelmiszer vásárlását megkönnyítené. De mint tudjuk, nincs új a nap alatt, ez is forgalomban van már. Tökéletes megoldás arra a problémára, hogy a forgalmazók, értékesítők a termék elosztása során mindig a megfelelő hőmérsékleten és körülmények között tartsák az árut.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: technika címke újdonság érdekesség label műanyag csomagolás

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr731660989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.