HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Tej - élet, erő, igényletenség

2010.01.13. 09:51 Csomag Olga

Annyi szó esik a tejről pro és kontra, hogy nem lehet szó nélkül elmenni mellette. Most ne térjünk ki a tejek sokat vitatott előnyeire vagy hátrányaira, mert arra vannak más, más és más fórumok. Magyarországon a legnagyon forgalmú élelmiszer a tej. Évi átlagos fogyasztás tejkészítményekből 65 kg.

Mivel nincs nagy különbség közöttük, viszonylag alacsony vásárlói hűségről beszélhetünk, ismét fontos szerep jut a csomagolásnak. De hogy a csomagolás milyen? Nem akarom lelőni a poént, bizonyosodjatok meg magatok, hogy milyen a hazai felhozatal...

Bakony tej

Unalomig ismételt forma és szín. A felhasznált szimbólumok a következők: felkelő nap, zöld dombvidék, kék ég. Márka középen nagyban, hogy mindenki (aki esetleg éppen ezt a tejet keresné) megtalálja. Egy kis konzisztencia felfedezhető azonban a bakony logó felkelő napjában és a csomagolás alján elhelyezett felkelő napban, de a kettő nem ugyan az. De nem hiszem, hogy a bakonyi embereken kívül más is a csomagolás miatt keresné, vagy venné meg, mert megjegyezni nem lehet, annyira egyszerű.

Fino Tej

A nagy hasonlóságra való tekintettel könnyedén kiköthetünk ennél a  darabnál, hiszen majdnem ugyan úgy néz ki. Zöld domb, tehénkék és virágzó ágak. Ami újdonság az előzőhöz képest: az éppen ömlő tej a pohárba. Ez van középen elhelyezve, nehogy elfelejtsük, nem a dobozból, hanem pohárból illik inni. Újdonság, hogy bal oldalt nagy betűkkel jelölik a származási helyet: Somogy. És a kedvencem, az "új" felirat is rajta van. De emellett persze viszonylag központi helyen, a brandlabelnél jelölik a tradicionális gyökereket is: 1889. Most akkor új vagy sem?

Mizo Tej

Egy ismét unalomig ismételt téme: tehenek, zöld fű. Ah, de mit látnak szemink: egy paraszlány is belibbent a képbe. Megy a békésen kérődző tehénhez megjeni. Itt csak zárójelbe tenném hozzá, hogy ilyen nincs már, csak a termékdizájnerek fejében, akik soha nem voltak még kint farmon. A valóság sajnos ilyen kiábrándító a valóságban: mert nincs szabadon legelésző tehénke, sem boldog fejősmenyecske, csak gépesített etető és fejősor. Csomagolásra visszatérve még egy különleges motívum vonja magára a figyelmet: a tehénfolt. Köszönjük, igazán egyedivé teszi a csomagolást.

Tolle Tej

Végre nincsenek már tehenek a csomagoláson, csak a végtermék, a tej. A szokássos formában: éppen valaki kiönti egy egyszerű üvegpohárba. Azért ha ilyen vehemenciával ölteném ki, biztosan takaríthanék utána. Sajnos erről a csomagolásról sem tudok ódákat zengeni, mert nincs benne semmi eredeti. A szokásos piros szín (2,8%) fehérrel és kékkel megspékelve.

Parmalat Tej

Talán a felhozatal eddigi legmodernebb designjával rendelkezik. A márka van a középpontban, a parmalat maga a biztosíték a vásárlásra, de ezt a Parmalatnél is tudják. Nem kell csalogató ábrákkal és szimbólumokkal növelni az eladásokat, nem kell a tej eredetére felhívni a figyelmet. Az egyetlen ábra a csomagoláson a parmalat logója, a virág. Megfelelő design, bár semmi extra.

Alföldi Tej

Meg kell mondjam, nekem ez a kedvencem. Letisztult formavilág: nincs rajta felesleges kép vagy szöveg. Erös brandelés, messziről is felismerhető. Talán csak egy hibája van, hogy a Parmalathoz hasonlít feltünően, de azért nem annyira, hogy gyanűt fogjon az ember, mi ihlethette meg a tervezőket. Egyszerű, de nagyszerű, ilyen egy jó házi feladat, már nem dicséretes, de a hazai viszonylatban kiemelkedik.

Biotej

Még jöjjön itt a felhozatal kiegészítése végett egy biotej is a hazai piacról. Bár még nem volt szó sok bio témáról ezen a blogon (ami késik nem múlik), ez egy külön kaszt a termékek között. A magyar piac még gyerekcipőben jár, minden egyes biotermék óriási betűkkel hirdeti a bio jelleget. Ez külföldön már nem divat. Erről szól ez a design is: a bio terméktulajdonság van a középpontban. A zöld az alapszín, hiszen nagyon természetes hatást akar kelteni. Sajnos kissé túlzsűfolt. Miért kellett erre is tehén a bőrszínű alapon? Ráadásul ilyen gagyin megrajzolva háttérben a felhőkkel és elmaradhatatlan zöld réttel?

Tehét a dobozos tejek piacán igazán kellene egy igényes csomagolás. Ha tudtok egyet, küldjétek el. Ha nem, akkor következőleg külföldről hozok példák az ötletes tejcsomagolásra, addig várnotok kell.

 

5 komment

Címkék: tej papír utálat csomagolás élelmiszer összehasonlítás csomagolásszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr751659180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alice.psd 2010.01.17. 07:17:58

Kimaradt a milli, az szép csomagolású:
lifeplusz.milli.hu/termekek-UHT-tej
A 100 cián egyből kitűnik mindenhonnan, a csobbanás pedig arculati elem :) kaméleon tervezte, azt hiszem.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.01.17. 11:50:49

Csobbanás nélkül nincs jó csomagolás. Kár, a következő posztban összeszedtem pár külföldi nem csobbanásos tejet is, és szerintem azért nem annyira rosszak. De lehet a magyar fogyasztónak csobbanás és tehén kell...

A milli tényleg kimaradt, de még sokan mások is. Lehet lesz egy másik poszt majd a jövőben a kimaradó tejekről, akkor bekerül. De már remélem, hogy nem csak csobbanásosok lesznek :-)

chabba (törölt) 2010.01.17. 13:20:26

A design persze fontos, de van egy szempont, amit sokszor elfelejtenek a gyártók. Nem csak a tejnél, hanem minden folyadéknál: a kibontás során ne fröccsenjen ki. Általában azoknál szokott előfordulni, ahol műanyag záróelemet kell letépni és a letépés során az elem pattan, szétfröcskölve a rajta lévő cseppeket. A probléma nem jelentős, de egy kissé idegesítő (pl. amikor a legnagyobb óvatosság ellenére az ember nyakkendőjén köt ki az a két meggylé-csepp), főleg úgy, hogy van olyan csomagolási mód, ami ezt a problémát kiküszüböli.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.01.17. 21:28:03

Csomagolástechnikai szakemberek szerint ez alapfeltétel természetesen, hogy a termék használható legyen és praktikus.

Én a fröcskölő záróelemnél - mint fogyasztó - az árnyékolást szoktam alkalmazni. Odateszem a kezemet, és csak az lesz koszos:-) De tudom, hogy ez nem megoldás.

Oppala 2010.04.21. 20:51:17

Szerintem meg az Alföldi, és a Parmalat lemaradt a 90-es éveknél, ők a legcsúnyábbak.