HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Gomba az új műanyag
    Gomba az új műanyagManapság sok környezetbarát, lebomló csomagolás fejlesztéséről lehet olvasni. Következik egy újabb, melyet többek között állítólag az IKEA is alkalmazni szándékozik a jövőben: a gomba alapanyagú...
  • Ikonikus csomagolások: Tiffany kék doboza
    Ikonikus csomagolások: Tiffany kék dobozaHa kapsz egy babakék dobozt a kedvesedtől, tudod mi fog következni. És azt is tudod, hogy mindenki a te gyűrűdet fogja irigyelni, mert az egy Tiffany eljegyzési gyűrű lesz. És ehhez nem kell mást...
  • Magyar startup, mely felforgatná az újrahasznosítási piacot
    Magyar startup, mely felforgatná az újrahasznosítási piacotEgy magyar vállalkozás, az ALUbaba alapjaiban változtatná meg a újrahasznosítási ágazatot a közeljövőben. Ugyanis nem újrahasznosítják az alupalackokat, mint mindenki más, hanem újrahasználják azokat....
  • Óceán hulladék újra a polcokon
    Óceán hulladék újra a polcokonLényegében összeszedik a szemetet a strandokon, majd újra csomagolást készítettek belőle és eladják. A termékek palackja körülbelül 25%-ban tartalmaz újrahasznált csomagolóanyagokat eldobált és...
  • Hogy ne edd le magadat a pizzával
    Hogy ne edd le magadat a pizzávalSok magyarázat nem kell a képhez. Ha nem tudsz rendesen enni, jobb, ha a nyakadba kötöd a dobozt és nem lesz semmi baj. Egy újabb gyöngyszem, a kimeríthetetlenül kreatív pizzás dobozok...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Jelölések, címkék, jelek a csomagoláson - Energia

2010.02.01. 20:20 Csomag Olga

A csomagolás feladata az informálás a termékről. Ennek a csomagoláson található jelek, jelölések, címkék tesznek eleget. Mivel a vásárlási döntés 73%-ban a vásárlás helyén születik meg, a csomagolásnak egyre nagyobb szerepe van a tájékoztatásban. Mivel a felület behatárolt, ábrákat, logókat, piktogrammokat szoktak alkalmazni, aminek ismerete néha igencsak hiányos fogyasztói oldalon.

A számtalan jelölés közül következzenek az energiafelhasználásra vonatkozók. Forrás itt, itt, itt, itt.

Energia Csillag

Még akkor is, ha a berendezések készenléti állapotban vannak, jelentős mennyiségű áramot fogyasztanak, ezért azok a termékek, amik képesek pihenő üzemmódra, ezt a jelzést kapják. Magyarországon számítógépeken, monitorokon láthatjuk leggyakrabban. Az „energia csillag",  jelöléssel rendelkező monitorok lehetővé teszik, hogy 30 perc után a számítógép a 15 W-os vagy annál is kisebb fogyasztású módba lépjen. Az energiatakarékos mód 60%-al kevesebb elektromos energiát fogyaszt. Amin ez a címke található az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal (Environment Protection Agency) előírásainak megfelelő a terméket jelöl.

TCO

A TCO1992, TCO'95 és TCO'99 címkék a számítógépek monitorain láthatóak, azt igazolva, hogy a számítógép megfelel a szigorú munkaegészségügyi és környezetvédelmi követelményeknek, valamint hogy annak energia fogyasztása alacsonyabb, mint más hasonló termékeké. A TCO1992, TCO'95 és TCO'99 címkék tanúsító szervezete a Svéd Értelmiségiek Szövetsége, a TCO. A TCO'99 tanúsításánál alkalmazott módszerek valamelyest szigorúbbak, mint a korábbi TCO1992 és TCO'95 kritériumai.

Az Európai Unió energia-címkéje

A 92/75/EEC számú EU direktíva kötelezi a háztartási gépek gyártóit, hogy tüntessék fel termékeiken azok energia és anyagfelhasználását, az Európai Unió energiafelhasználásra vonatkozó emblémájának segítségével. Az energia címke hűtőszekrényekre, fagyasztóládákra, ezek kombinációjára, mosógépekre, szárítókra és ezek kombinációjára, mosogatógépekre, sütőkre, vízmelegítőkre, világítóeszközökre és légkondicionáló berendezésekre vonatkozik. A címkén a következő adatok szerepelnek: márkanév, a modell típusa, energiafogyasztás összehasonlítva az azonos kategóriába tartozó termékekkel, valamint a termék zajkibocsátása. Az energia fogyasztást A-tól G-ig terjedő osztályozási skálán sorolják be, ahol az A kategória a leghatékonyabb, tehát legjobb, a G kategória pedig a legkevésbé hatékony termékeket jelöli.

Szólj hozzá!

Címkék: címke információ label jelölés ökocímke eneriga

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr411720982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.