HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Elmebeteg feliratok a csomagoláson
    Elmebeteg feliratok a csomagolásonA megszokott, előírt felirat a csomagoláson nemcsak a fogyasztónak, de néha a marketingesnek, grafikusnak is unalmasnak tűnhet. Talán éppen ezért néha kreatívak és viccesek az apróbetűs részek.  Ha...
  • Megoldás a 17 millió tonnás hulladék problémára
    Megoldás a 17 millió tonnás hulladék problémáraA 6-pack-okat összetartó műanyag gyűrű régóta a környezetvédők célkeresztjében van nem ok nélkül. Nem csoda, hogy egyre több, innovatív megoldás születik a kiváltására (korábbi itt és itt). A Corona...
  • Büszke csomagolások a büszke hónapban
    Büszke csomagolások a büszke hónapbanJúnius hagyományosan a meleg büszkeség hónapja (Pride Month), melyről idén Trump is megemlékezett. Így tesz számtalan márka is, ünnepelnek a büszke, szivárványos csomagolásokkal (is). Nézzük, mely...
  • Vásárlók megszégyenítése a szatyorral
    Vásárlók megszégyenítése a szatyorralEgy kanadai kereskedő (East West Market) azzal akarja rávenni a vásárlóit az újraszatyrok használatára, hogy nagyon égő, egyszer használatos műanyag szatyrokat ad csak a vásárlóinak. Olyan...
  • Újrahasználat, újratervezés és innováció
    Újrahasználat, újratervezés és innovációMindennapos téma, hogy mit lehet tenni az egyre jobban elhatalmasodó műanyag-problémával a világon. Az érzelmes képek elrettentő alkalmazása mellett érdemes végiggondolni azt is, hogy a szakértők mit...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Miért aggódunk vásárláskor?

2010.02.15. 14:05 Csomag Olga

A megfelelő csomagolás kialakításakor fontos  figyelembe venni a fogyasztók ismereteit, meggyőződését és tévhitét.

Az INCPEN megbízásból készült tanulmány - ami az angliai fogyasztók csomagolásokkal kapcsolatos véleményét hivatott feltárni - eredménye szerint a válaszadók 51%-a aggódik a csomagolások mennyiségét illetően. Sokkal jobban aggódik ezért, mint az állatjólét (33%) vagy az élelmiszerek által megtett út (24%) miatt. Ez utóbbi címke már nyugaton számos terméken megtalálható és azt jelöli, hogy az adott terméket, általában élelmiszert, milyen messziről hozták. De erről már korábban betettem egy képet.

Nemcsak aggódnak a mennyiséget illetően, hanem véleményük szerint a gyártók túl sok csomagolóanyagot használnak fel. A leginkább túlcsomagoltak közül a húsvéti tojást, az elektronikos kütyüket és az előre csomagolt zöldség és gyülölcsöket tartották.

Azonban a nagy aggodalmak mellett megkérdezték őket a gyakorlatiibb dolgokról is. Az eredmény kiábrándító volt, hiszen kiderült, az aggodalom nem párolsul igazán proaktív környezetvédelemmel. Ugyanis 55% állította, hogy nehézségekbe ütközik a papíron és üvegen kívüli csomagolóanyagok felhasználás utáni sorsáról dönteni. Emellett 44%-a a fogyasztóknak nem igazodik ki a termékek csomagolásán lévő hieroglifák alapján az újrahasznosítás feladatairól a műanyagoknál. Ezért a bizonytalanság a nem-cselekvést eredményezi, az elvileg újrahasznosítható hulladék megy a közösbe.

De szerencsére, vannak tudatosabb és képzett szegmensei is a fogyaszrtóknak. Sokan gondolják úgy, hogy nem kell feltétlenül csomagolást is vásárolni a termék mellé, hiszen vannak alternatív megoldások is. 64%-a a fogyasztóknak általában visz magával újrahasználható bevásárlószatyrot, 49%-a sokszor csomagolás nélküli terméket választ, 35%-a igyekszik elkerülni a túlcsomagolt termékeket, és mindösszesen 32%-a keres aktívan környezetbarát csomagolású terméket, 20% pedig megnézi a terméken az újrahasznosítási jeleket is.

Mi a tanulság ezek alapján? Aggódunk, hogy sok a csomagolás, hogy az a környezetre ártalmas, de amint aktívan cselekedni kell, már csak az emberek egy kis része képes rá. pedig nem nagy dolgokról van szó: amikor nagybevásárolni megyünk, akkor viszünk pár textil zacskót  vagy kosarat és nem kérjük a (még) ingyenes Tescosat. Ha gyümölcsöt veszünk, akkor inkább a hazai, darabosat választjuk és nem az import bedobozolt-csomagoltat. Valamint ha megtehetjük, akkor inkább az újrahasznosított, lebomlót válasszuk a nem környezetbarát helyett.

Szólj hozzá!

Címkék: kutatás fogyasztók környezetbarát jelölés

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr601760176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.