HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Mi a legújabb termék csomagolás trendek?

2010.02.24. 08:00 Csomag Olga

A csomagolásnak három fő funkciója van. Az első a logosztikai, ami a tárolást, védelmet foglalja magában. A második a menedzseri, hogy az illeszkedjen a stratégiába, innovatív legyen és manapság már lehetőleg környezetbarát is. A harmadik - és szerintem legfontosabb - funkció a marketing. A terméket el kell adni a csomagolás segítségével, és sokan ezért is nevezik a csomagolást a néma eladónak (silent salesman).

Ahhoz, hogy a csomagolás betöltse a neki szánt marketing funkciókat, alkalmazkodnia kell a célcsoporthoz, akinek a terméket szánták. De mit akarnak a fogyasztók? Milyen trendek vannak, aminek meg kell felenie 2010-ben egy csomagolásnak? 4 fő irányzatot különböztethetünk meg a nagyvilágban.

 

1.Információtartalom és tudatosság

Már többször volt szó a csomagoláson található információról itt. Nem véletlenül, mert egyre inkább központi eleme a csomagolásnak. A fogyasztók  igénylik és keresik is az egyre teljesebb tájékoztatást a termékről. A vásárlás helyén, amennyiben az adott termék érdekli őket és idejük engedi, elolvassák a címkét és a vásárlási döntés során felhasználják azt. Ennek a tendenciának figyelembevételével alakítják ki a termék külső megjelenését, csomagolását, ügyelve a feltünő, és minél teljesebb információtartalomra.  

A funkcionális élelmiszer az egyik terékkategória, ahol ezek a tartalmak bőségesen megjelennek. A funkcionális élelmiszerekre ugyanis jellemző, hogy valami többet nyújtanak, mint a hagyományosok, aminek jelölésére kiváló eszköz a termék csomagolása. Ez lehet tápanyagtartalom, egészségre vonatkozó állítások, bármi, ami az élelmiszerek tartalmához és hatásaihoz közelebb vihet. A csomagoláson dominálnak ezek a részek és meghatározzás a kinézetét is.

  

2. Realisztikus és egyszerű 

A második trend az előzőnek pontosan az ellentéte. Magyarországon még nem érhető tetten olyan mértékben mint külföldön, de már jelen van.

 

Egyszerű vonalvezetés, realisztikus képek, letisztult tipográfia jellemzi ezeket a csomagolásterveket. Csak a legszükségesebb tartalommal találkozhatunk ezeken a termékeken, az is eldugva valahol a hátán szerepel. A csomagolás nem az értelemre hat, hanem az érzelmekre, nem akarja megmagyarázni, hogy ez miért jó, vagy hasznos, csak a szépérzékre hat és az egyserűségével varázsol el.

 

3. Elfeledett érzelmek

Sok márka egyet jelent az érzelmekkel. Az üzletben ugyanis nem egyszerűen szomjoltót veszünk, hanem életérzést, örömöt, az életstílusunk meghatározó darabjait visszük a péztárhoz. Emellett a termék maga is érzelmeket, asszociációkat válthat is. Ha azt mondom, hogy burn, akkor tűz, ha azt hogy tortilla, akkor erő. Mindig asszociálunk valamire, ha kapcsolatba kerülünk egy márkával, és jó esetben a csomagolás is konzisztens ezzel a termékpolitikával.

 

És miért ne jelennének meg tömegesen az asszociációk és érzelmek a csomagoláson is? A csomagoláson a pozicionálásnál alkalmazott karakter visszaköszön és egyszerre konzekvensé teszi a vállalat reklámban elhangzott üzenetét. A z energiaital annyira feltüzel, hogy majdnem elégsz, a tortillán a mexikói a pisztollyal szerepel.

 

4. Becsület és nyíltság

 A reklámokkal és marketing üzenetekkel túlzsúfolt környezetben neház újat mondani. Mivel nagyon sok termékre az van ráírva, hogy "még jobb íz", "még újabb formula", alapvetően örülünk már egy nem ilyen üzenetnek. Ez az utolsó trend pont erre talált megoldást azzal, hogy az üzenetet a lehető legnyilvánvalóbban fogalmazza meg. Nem utal arra, hogy az miért jó neked.

 

Nem köntörfalaz, azt mondja, hogy "Egyél!". vagy hogy ez a papír csomagolás jobb a természetnek, vagy hogy lebomlik. Nincs szükség más, kifacsart pszichológiai elméletekre, hogy a fogyasztókhoz eljusson az üzenet, hanem egyszerű nyelvezettel, nyíltan leírja azt, amit kell. A grafikai elemeket is minimálisan használják ennél a trendnél, mert az egyszerű üzenet mellett arra sincs szükség.

 

 

2 komment

Címkék: összehasonlítás csomagolásszemle csomagolás trend

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr641749847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.28. 18:17:57

egyedi és szép:) ez a lényeg:)

nomegpersze könnyű legyen előállítani és könnyen bomoljon le

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.03.07. 11:57:24

Sok-sok feltételnek kell megfelenie. De ez inkább most a designről szólt...