HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Mit érdemel a sokat fecsegő marketinges?

2010.03.17. 08:00 Csomag Olga

A marketingesek hibája, hogy sokat fecsegnek, és a legtöbbször a marketingesek túlbeszélik magukat. Nem csak a POS, külső plakátok vagy a print médiában, hanem a csomagolásokon (lásd a képen a fontos folyamatábrát) is. Habár a csomagolástechnika gyorsan változik és megújul - már majdnem minden szín, effekt és hatás megvalósítható a csomagoláson - a kommunikációs szakemberek berögződései ugyan azok maradnak, ami elrontja az összképet. A minőségi üzenetek kevés helyen nyomják le a mennyiségi üzenetet. Ennek pedig meg kell változnia, véli Lars Wallentin, csomagolás-szakértő.

Például egy adott felületen miért használnak több logót vagy márkajelet? Ha szöveg van rajta, miért olyan kicsi és sok, hogy nem lehet olvasni és rájönni arra, hogy ki az, aki el akar adni és mit akar eladni? A szöveg miért jelenik meg elöl is meg hátul is? Miért van mindig 2-3 üzenet az egy helyett, mikor kutatások is bizonyították már, hogy egynél többet nem tudnak a fogyasztók feldolgozni? Ezek azok a problémák, amivel a marketinges minden nap szembesül, de sok esetben képtelen megbirkózni és eljutni a megfelelő megoldásig. Az egyre növekvő árudömpingben kell helytállnia a termékének úgy, hogy a csomagolás segítségével a terméket megfelelően kommunikálja, promotálja és eladja. Ami néha lehetetlen feladat.

Íme pár jó tanács, amit csomagolástervezéskor érdemes megfogadni:

Első szabály:

a termék elülső oldalán legyen erős a márkajelzés! A márkajelölés az egyik legfontosabb tulajdonság, ami eladja a terméket, ezért fontos. Az erős márkázás megjelenési formája lehet a nagy logó, márkajelzés, kép, jellemző szín, minta vagy kontraszt, ami mind a termékmárkára való asszociációt segíti elő. De ha nagyban elöl rajta van, akkor nem kell az aljára, az oldalára és a hátára is rátenni más és más formában rajzolva és énekelve. A fogyasztó nem hülye egyből is megérti, ha meg akarja érteni.

Második szabály:

legyen a szövegezés megfelelő! Ez ugyanis új vásárlókat hozhat. Nem szabad megijedni a domináns szövegtől, hiszen annak ordítani kell az áruk viharában, hogy a fogyasztó elolvassa. A jól láthatóság miatt nem baj, ha félkövér és a kép vagy logó felett helyezkedik el. Lehet ihletet venni a napisajtótól, ahol naponta meg kell küzdeni a figyelemért a betűk rengetegében. Ha a szöveg technikai szöveg, azért nem árt, ha érthető is. Ha esetleg az érzékekre hat, akkor a fogyasztónak el kell érzékenyülnie! A hatásvadász szövegek néha hatásosak tudnak lenni. Egy jó copywriter megfizethetetlen, nem szabad azon (sem) spórolni!

Harmadik szabály:

a hátoldalt sem szabad elhanyagolnil! Az éppen olyan fontos, mint az elülső, mivel első vásárláskor a legtöbb vásárló (közel 80%) közelebbről is megnézi a terméket és végigfutja a tartalmat! Hasznos lehet a hátoldalt ezért néha változtatni, mindig új információval megtölteni, mert kétszer ugyan azt a szöveget soha nem olvassák el a fogyasztók. Ne legyen nagyon apró betű, mert az felesleges, csak zsúfolttá teszi az összképet. Amúgy sem tudják elolvasni sokan a nagyon kis feliratot, és persze nem is akarják. A hátoldal egy fajta kiszolgáló felület is, ahol a kapcsolati adatokat elhelyezheted, tehát például a támogató honlapot, ami a megbízható vállalat elengedhetetlen feltétele. Az elérhetőséget biztosítani kell. 

Azért itt meg kell említeni, hogy néhány márka egész jól csinálja a kommunikációs dolgot, például a Mars, Apple, McDonald’s vagy IKEA, de az esetek 80%-ában még mindig úgy gondolom, hogy a cégek túlkommunikálják magukat a csomagoláson.

Ti találkoztatok már feleslegesen fecsegó csomagolással?

5 komment

Címkék: információ jótanács csomagolás trend

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr871836806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Januri hó 2010.03.17. 10:43:21

A marketinges ismerőseim tényleg sokkal többet dumálnak, mint a többiek, nem csoda, ha a csomagoláson is felesleges sok szöveg. Még az üdvédek ilyenek.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.03.21. 11:24:00

@Januri hó: ezt a nézetet fenntartom,énis elég nagydumás vagyok:D

JobbanTudom 2010.03.21. 12:22:59

Én privátban vagyok nagydumás . Munka közben jobban szeretem, ha az ügyfél beszél többet.

Franci1969 2010.03.30. 08:17:28

nem találkoztam. inkább hiányossal szoktam.

azaz pontosítok: olyannal találkozom, amin ugyanaz az (a teljesen felesleges: pl "simává teszi a bőrödet") információ többször is rajta van, míg amit keresek (pl van-e benne ez-az) nem szerepel.
na ez nagyon bosszantó tud lenni.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.03.31. 10:57:21

@Franci1969: Hát az nem csak Téged idegesít, azt kell mondjam...