HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Most akkor a férfiak használnak pacsulit vagy sem?

2010.03.19. 08:00 Csomag Olga

A kozmetikumok hagyományosan nőknek szólnak, hiszen a szépség maga is hagyonmányosan női tulajdonság. De igaz ez manapság? A boltok polcain csak nőknek szólnak ezek a termékek?  Nem, nem igaz. Az utóbbi időben a férfiak is megjelentek nagy számban a kozmetikumot vásárlók körében annyi különbséggel, hogy az eddigi szépségápolási termékek (beauty care vagy beauty products) helyett  ápoló készítményeket (grooming products) vásárolnak.

A Férfi kozmetikumok piaca 2003 és 2009 között 70%-kal bővült, sőt, még a válságban is nőttek az eladások. A fiatalok orientálta világban már nem csak a nőknek, hanem a férfiaknak is fiatalabbnak és fittebbnek kell kinéznie, a jótanácsokat pedig férfiaknak is celebritások, például David Beackam osztják. Ezen trendek hatásaként a férfiak 61%-a szeretne jobban kinézni de még mindössze 27% hajlandó ezért többet is kifizetni, állítja egy P&G kutatás. Ezért a L’Oreál taktikája, hogy a reklámjaiban a férfi kozmetikai termékeknél a nőket szólítanak meg, hiszen az ápolási termékek vásárlásának feléért még mindig ők felelősek, mint ez a 25 legjelentősebb férfi kozmetikumról szóló cikk pozícionálásán is látszódik.

A férfiak vásárlási szokásai sokban eltérnek a nőkétől: sokkal kiszámíthatatlanabb és lustább fogyasztók, de ha egyszer valamivel elégedettebbek, nehezebb átcsábítani őket másik márkához, sokkal hűségesebbek maradnak. Ezért is szinte alig lehet a vállalatoknak a korábbi – nők szépészeti fogyasztási szokásait elemző – tapasztalatokat felhasználni. A két szegmens nagyon eltérő vásárlási szokásokkal rendelkezik.

Természetesen az eltérés a csomagolásra is igaz. 4 alapvető különbséget lehet megfogalmazni, ha a csomagolás kialakításakor a férfiak az elsődleges célcsoport:

1. Elsősorban máshogy hívják a termékeket: míg a nőknél ránctalanító krémről beszélünk, a férfiak hidratálót használnak, a barnító krémet is csak nők kennek magukra, a barnulni vágyó férfiak bronzulnak (például power bronze a L’Oreálnál) valamint a jó öreg szemránckrém helyett az eye-roll-on a kelendő inkább férfitársaink szemkörnyéki ápolására.

2. A csomagolás legfőbb különbsége a színhasználatban van. A női termékek pasztell és elegáns színhasználata mellett élesen kitűnnek a férfias és erős sötétkék-bordó-szürke-fekete-barna csomagolások. Emellett a termékeknek egyszerűeknek kell lennie, lehetőség szerint férfias képeket és szófordulatokat felhasználva mind a reklámokban, mind magén a csomagoláson.

3. Harmadik szabály, hogy nem szabad a férfiakat megzavarni sok ajánlattal és magyarázattal, mert úgysem olvassák vagy hiszik el. Azonban az alapvető, a termék használata miatt elérhető hasznot egyszerű nyelvezettel szerepeltetni kell rajta.

4. Végül, de nem utolsó sorban a kiszerelés sem mindegy. A trükkös, újabb és újabb megoldások nem válnak be a férfiaknál, a borotválkozásból ismert és megszokott kiszerelési formákat általában jobban tolerálják.

Tehát ha a pacsuli termék férfiaknak szól, akkor ilyen egyszerű szablyokat elég betartani a csomagolás kialakításakor. Bár azt be kell valljam, hogy számomra viszonylag kevés kreativitást mutatnak ezek a kenceficék és a termékek nagyon hasonlóak néznek ki, mint ahogy az alsó képen is látszik. 

Kedves Férfi Olvasók! Tényleg megvehetők vagytok ilyen olcsó trükkökkel, mint a szín és szóhasználat vagy azért szofisztikáltabban választjátok ki a kozmetikumaitokat?

4 komment

Címkék: férfi csomagolás kozmetikum csomagolásszemle csomagolás trend

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr121844194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chabba (törölt) 2010.03.19. 09:29:39

dehogy érdekel a csomagolás. De ha érdekelne, egyébként is jobban bejönne pl. a Biotherm narancssárga csomagolása, mint ezek a sötét színek.

A hozzáállás az alábbi:

sajnos az olcsóbb termékek (pl. Nivea, Vichy, L'Oreal) nem váltak be (pl. pattanást okozott, hámlott a bőröm, stb.), ezért általában a legolcsóbb/éppen leárazott "elit" márkát veszem (pl. Boss, Biotherm, Lancome), aminek kellemes az illata, de nem túl erős, és így nem kavarodik össze a parfümmel.

Sajnos a drágábbak közül is van olyan, ami nem hogy hatástalan volt, de egyenesen ártott, így a Boss szemkencéi, valamint a Clinique termékek tiltólistán vannak.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.03.19. 10:03:25

@chabba: igen a minőségről nem esett szó :-) azzel foglalkozzanak egy szépségblogban inkább. Örülök, hogy nem csak a sötét színek jönnek be, szerintem is jobban a szinesek és a nem sötétkékek.

zaq 2010.03.21. 14:56:56

én elég márkahű vagyok. a csomagolás színénél nálam fontosabb a márka, a tapasztalat, hogy ez eddig is bejövős volt. persze, ha most kezdenék szétnézni a piacon, bizonyára befolyásolna az is valamelyest.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.03.21. 21:37:38

@zaq: Igen, ezt írtam, ha egyszer egy férfi megszeretett egy márkát, nincs visszaút... De mielőtt megszeretted?