HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Elég szemfüles fogyasztó vagy, hogy kiszúrd a különbségeket?

2010.03.28. 08:00 Csomag Olga

Biztosan játszottatok ti is kiskorotokban "ki szúrja ki a hibát először" játékot. A feladat általában nem nehéz, van két vagy több kép, amik között apróbb eltéréseket lehetett felfedezni. Nem nehéz játék, csak idő és türelem kérdése.

Azonban a felnőttek hasonló játéka ennél sokkal nehezebb. Először is nem két kép van, hanem több ezer. Másodsorban nem látod az összes képet, mert néhány csak a memóriádban él. Harmadszorra pedig nincs annyi időd már erre a játékra, mint gyerekkorban. De a játékot naponta eljátsszuk azért több vagy kevesebb lelkesedéssel. Mert amikor elindulunk vásárolni, nagyjából hasonlóan szúrjuk ki a kedvenc termékeinket, csomagolásukkal együtt a boltok polcain..

És ha ennyi nehezítás még nem lenne elég, a vállalatok pár évente még a csomagolásokat is módosítják, megújítják, hogy a figyelmetlen vásárló végképp összezavarodjon. Ez ugyebár felveti a kérdést, hogy mikor beszélhetünk sikeres termék csomagolás módosításról? Ha felismerhető marad a termék első pillantásra is. Nem kell keresni a polcon a terméket, hanem rögtön kiszúrjuk, bár ban egy érzésünk, hogy megváltozott. Megváltozott, de a márkajel, színhasználat ugyan az, vagy csak hajszálnyival tér el. A változás tetszik is, mert jobb, modernebb, letisztultabb hatást kapunk az új termékkel. Emellett nem szabad, hogy a piacon lévő többi termékhez nagyban hasonlítson, vagy hasonuljon. Nagyjából ennyi szabály van, csak hogy ne unjuk meg a vásárlást...

A Nivea termékcsomagolásai igen következesen változnak, mindig csak egy kicsit. Döntsétek el Ti, hogy jól csinálják-e? Példaként a Nivea Soft tégelye testápolót hoztam, aminek nemrég fellelhető volt a polcokon egy újabb koncepciója. Vajon melyik az? Kiszúrjátok a különbségeket?

 

2 komment

Címkék: design összehasonlítás nivea csomagolásszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr661856739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Franci1969 2010.03.30. 08:14:32

szia,
először is gratulálok a bloghoz, érdekesnek találom.
a kérdésre: a képből indulok ki, mivel nem vásárolom. legutolsó emlékeim szerint a nivea soft színében nem volt rózsaszín.
számomra a tégelyes kialakítás (felső, kiálló perem) is új látványelem.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.03.30. 18:17:43

Köszönöm :-)

A rózsaszínek és az alsó három kék csomagolás speciális kiadás, Magyarországon én nem találkoztam még vele. De máshol sem ez a szokásos.

A maradékok között a peremesek mind újabbak. A Nivea soft logójában is volt változtatás a középső sor utolsó egy régebbi, ott a két kék négyzet "kockásabb".

A legújabb pedig a középső sor jobboldali. Ezt én még sehol sem láttam eddig, két hete először az egyik hipermarketben. Mondjuk remélem nem végleges, és csak egy véletlen szériáról van szó, mert mind a logó, mind a színhasználat rosszabb, mint az eredeti. Ráadásul sokat is változtattak egy jól bevált terméken. Annyit lehet az új design melletti érvnek felhozni, hogy a soft-pihepuha-pille ábra a könnyedségre enged asszociálni, ami a kék Nivea mellett érthető. De a kivitelezés botrányos.