HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Szükség van csomagolási menedzserre?

2010.04.07. 08:00 Csomag Olga

A csomagolás feladatai közül a logisztikai után a menedzseri funkciók következnek itt a blogon. A csomagolás ezen feladatai mondhatók talán a legtrükkösebbnek, hiszen nem tiszta teljesen, hogy ki felelős érte a vállalaton belül vagy hogy ki találja ki.

Alapvetően azonban stratégiai döntésekről van szó, olyan termékelőnyök megalkotásáról, ami a termék lényegét, a versenyelőnyt szolgálhatják, ezért tartoznak véleményem szerint menedzseri hatáskörbe.

De elsőként egy kis bevezető, hogy miért is van szükség menedzseri feladatokra. A modern életstílus társadalmunkban számos maradandó változást okozott és természetesen a csomagolóipar sem mentes a változásokhoz való igazodástól, alkalmazkodni kell a modern fogyasztói igényekhez:

1. Kisebbek és önállóbbak lettek a háztartások, ami a kisebb, egy-kétszemélyes adagokat tette szükségessé.

2. Mobilabbak vagyunk, a rohanó életvitellel is megváltoztak fogyasztási szokásaink, szükségesek az út közben, szabadidőben fogyaszható ready-to-eat termékek, a félkész termékek, amit esetlegesen a csomagolásban készítenek el és tálalnak.

3. Alapvetően kényelmesebbek lettünk, mindent szeretünk tisztán, munka néklül megkapni.

A menedzseri szemlélet és a csomagolás menedzseri feladatai pedig abból állnak, hogy ezeket a változásokat felismerik a vezetésben és a csomagolás kialakításakor alkalmazzál. Lássunk néhány példát:

0. Először és csakis profitmax. Általános menedzseri törekvés a gazdaságosság. Az elsődleges csomagolásnak nem csak a fogyasztó megfelelő kiszolgálása a feladat, hanem pontosan és gazdaságosan kell illeszkednie a másodlagos csomagolásba is, ami a harmadlagosba és így tovább. A csomagolási folyamatban költséget kell a csomagolással csökkentsen és profitot realizálni. Ez alap

De a klasszikus menedzseri törekvések, mint profitmax mellett megjelennek már más, de versenyelőnyt eredményező célok is aminek egy csomagolásnak meg kell felenie.

1. A mini háztartások mini miniadagokat akarnak. A csomagolás funkciója, hogy a fogyasztónak lehető legjobban illeszkedő adagot adja, tehát adagolás is fontos szempont a csomagolás kialakításakor. A tömegtermeléssel nagy mennyiségeket előállító vállalatok a termékeket egyre kisebb adagokban kell a fogyasztóknak prezentálniuk az értékesítés helyén, ami némiképpen túlcsomagolást okoz némely esetekben.

2. A kényelmi funkció, aminek egy szemléletes példája a cseppmentes csomagolás. Emellett a kényelmes felhasználáshoz szervesen hozzátartozik a forma és dizájn, aminek feladata, hogy könnyen használható legyen. A ketchup ergonomikus kell legyen, kézre kell álljon és könnyen ki lehet pattintani a tetejét.

3. A jó öreg környezetvédelem. Megjelent a fogyasztói társadalom részéről az ellenreakció is a csomagolásra: a környezetvédelem. Habár még a visszaváltható, újrafelhaszálható csomagolás helyett, a mainstream a lehető legkönnyebb és legegyszerűbb felhasználást igénylő eldobható, a környezetvédelem is egy menedzseri döntés eredményeképpen felvállalt funkció. Legyen a mi termékünk az, ami a környezettudatos szegmenst kitalálja - gondolja a menedzser és újrapapírba kerül a termék.

Ezek alapján azt kell mondjam, igenis szükség van csomagolási menedzserre, aki kitalálja, mely stratégiai célokat kell a termék csomagolásának kiszolgálnia.

Bónusz kérdés: van olyan menedzseri funkció, ami übereli a többit? Ne válaszoljatok még erre a kérdésre, mert a következő részben a marketing funkciók következnek, és ezzel azt hiszem, meg is válaszoltam a költői kérdésemet...

2 komment

Címkék: környezetbarát csomagolás trend csomagolóipar csomagolás funkciói menedzseri funkciók

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr531856659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZNy · http://www.kep.tar.hu/zny 2010.07.07. 21:09:31

Nagy cégeknél szerintem is jó, ha van egy olyan ember, aki speciálisan a csomagolásokkal foglalkozik.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.07.07. 21:29:53

A kisebbek pedig outsourceolják legtöbb esetben. Egyszer megalkotják és utána sokáig nem is foglalkoznak vele sajnos...