HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Gyerekek a csomagolás hatása alatt

2010.04.09. 08:00 Csomag Olga

A reklámok gyerekekre való hatását sokan kutatják. Az, hogy a reklámok hatással vannak rájuk, bizonyított tény. A  nekik szánt termékeket igenis rájuk pozícionálják, az üzenetet nekik fogalmazzák meg, mert fogékonyak rá és nagy befolyással bírnak a  szülőkre a vásárlások során. De nem csak a reklámok, a csomagolás is hatással van a véleményükre, preferenciáikra. Márkahűek lesznek, különbséget tesznek márkák alapján a termékek között és ítélkeznek. Ezért nem meglepő, hogy csak a gyerekeknek szóló étel és ital ágazat az Egyesült államokban 10 milliárdos üzletág.

Egy 2007-es Californiai kutatásban, amiben 63 3-5 éves gyerek vett részt. akutatók két-két csak csomagolásában eltérő szendvicset mutattak nekik. A feladat az volt, hogy rábökjenek arra, amelyik jobban izlik nekik. Azt az eredményt találták, hogy a McDonalds papírba csomagolt szendvicsét hatszorta jobbízűnek találta, mint a nem márkás csomagolásban lévőt. A kísérletet megismételték,  répát  és tejet csomagoltak Mekis papírba, de hasonló eredményre jutottak: a gyerekek a márkázott csomagolást érezték jobb ízűnek. Az természetes, hogy a márkázás és külsőségek hatással vannak a gyerekekre, de ennek mértéke a kutatókat is meglepte.

A gyerekek ebben az életkorban felismerik a csomagolást, de sokkal védtelenebbek is, a felismerést ellensúlyozandó még nem alakult ki semmilyen védekező mechanizmus.

Emellett milyen veszélyek és trükkök vannak, amiket érdemes megfigyelni?

1. Az első tipikus eset, az általában rajzolt, aranyos, lehetőleg ismert figurákkal díszített csomagolás. Ha gyűjteni lehet őket, vagy várni a kedvencre, az még plusz jó. A rajz könnyedén kiemeli a tömegből, a figurák pedig belopódnak a szívükbe és ha nem a tigrises innit kapják, akkor már nem is annyira szomjasak.

2. A második a szülőnek szól, amikor a szülő érzi a csomagolást annyira "cukinak", annyira a gyerekhez valónak, hogy elérzékenyül és meg kell vennie azt. Ez a tisztességesebb megoldás megoldás, egyenlő felek játéka.

3. A szülőknek szóló másik verzió, amikor az értelemre próbálnak hatni. Vedd ezt meg, mert ezzel egészséges, okos, életerős lesz a gyereked.

Ti melyik befolyást fedezitek magatokon fel? A gyerek választ? Vagy Ti választjátok helyettük az okosat?

1 komment

Címkék: gyerek ásványvíz csomagolás csomagolásszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr441881900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2010.04.09. 18:52:46

Engem egyelőre még nem érint személyesen a téma, de ha majd aktuális lesz, akkor valószínűleg én fogok diktálni :D
(Persze, persze...)