HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

A Jásztej új designja - koncepció

2010.04.16. 12:53 Csomag Olga

A Jásztej is megelégelhetné az unalmas tejesdoboz designt és a Fontos Graphic Design-nal együttműködve előrukkolhatnának egy nagyszerű szortimenttel. A Stúdió (Oláh Máté munkája) ugyanis egy nagyszerű koncepcióval állt elő.

A design-koncepció annyira jól sikerült, hogy több külföldi és hazai szakblog is foglalkozott vele. Külön kiemelném az oldalán lévő ablakot, amivel megkönnyítik a főzést.

Gratulálunk!

13 komment

Címkék: újdonság tej koncepció hazai csomagolás jásztej

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr231926622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chabba (törölt) 2010.04.16. 14:02:07

remélem, tényleg gyártani fogják és nem csak egy concept

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.04.16. 18:58:24

Igen, én is várom. Végre egy friss koncepció a sok unalmas és egyforma után. Talán az eladások is megugranak...

Goldmann&Sachs 2010.04.17. 18:12:55

Nagyon jó ez a letisztult forma és a színekkel való határozott elkülönítés. Nincs többé kapkodásban elvétett másfeles tej a hűtőben. Talán a tejen azt a tejmilk feliratot húznám szét valahogy - ahogy azt a joghurton szuperül megoldották -, mert így egy kissé zavaró a szemnek elsőre. Egyébként zsír! Az oldalablak már egyenesen klasszisteremtő!!!

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.04.20. 14:00:59

Kíváncsi leszek, mikor lesz a többin is oldalablak...

ebetomos 2010.10.04. 02:04:12

Nagyon tuti, instant get, de tegye fel a kezét akinek szintén Telenor utánérzete van a logó láttán..

betax 2010.10.16. 14:56:18

Az üveges csomagolásnak különösen örülnék, főleg, ha működne betétdíjas rendszerben! : )

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.11.17. 22:15:53

@betax: Sajnos a logisztikája elég nehézkes. Meg az üveg maga is nehéz...

betax 2010.11.17. 23:01:19

A@Csomag Olga: A hulladék logisztikája még nehezebb.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.11.18. 08:37:24

@betax: De az már nem a fogyasztó dolga. A fogyasztót addig érdekli, hogy fel tudja-e emelni a 6-os gyűjtőt és haza tudja-e vinni. Új csomagolás bevezetése előtt sokszor tesztelik a terveket, és így kiderül, hogy melyik a legjobban eladható. Pont most írtam a Sun Chipsről, ahol a tesztelés ellenére is bebukott a környezetbarát csomagolás. Nemhogy üveget nem emelgetnek a fogyasztók, de még ha jobban zörög a zacsi, azt sem bírják. Még ennyit sem ér meg a természet.

Amúgy készítettek kimutatásokat arra vonatkozóan is, hogy melyik (palack,tetra pack doboz, újra üveg) legkevésbé káros a természetre (életciklus elemzés) és különböző eredményekre jutottak. Elég erős lobbitevékenység áll mindegyik mögött.

betax 2010.11.18. 08:48:11

@Csomag Olga: "De az már nem a fogyasztó dolga." Ezért kell a fogyasztót tájékoztatni és megfelelő eszközökkel (termékdíj, kterhelési adó, differenciált és arányos hulladékszállítási díj, stb) úgy alakítani az árképzést, hogy érdekelté váljon benne a fogyasztó.

Az LCA-k (életciklus elemzések) körül tényleg van zavar, de ez nem csak a lobbi tevékenységnek köszönhető, hanem annak, hogy az egyes vizsgálatok mit tartanak vizsgálati szempontnak, mit nem, ill. mit súlyoznak jobban. Ha a hulladék kérdést nézzük - ami pedig marhára visszavezethető szinte bármi másra! -, a betétdíjas csomagolás a nyerő.
Jó lenne kilépni már, a fogyasztók szájának betömésén és elkezdeni gondolkodni ahelyett, hogy csak a minél nagyobb eladást nézzük. (és itt nem (csak) mikro-, hanem makrogazdasági ésszerűség hiányzik).

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2010.11.19. 14:35:28

@betax: Egyetértek. Szép lassan eljut a fogyasztókhoz is a lényeg. Kutatásainkban mindenki környezetvédőnek tartja már magát, de ha cselekedni kell (visszavinni az üveget) akkor már messze nem környezetvédők. De pár év, pár szabálymódosítás és talán a gyakorlatba is átkerülnek az elméleti környezetvédők. Én bizakodok.

A profitmax a jelenlegi gazdasági és társadalmi berendeződés mellett kikerülhetetlen. De előnye is van: ha a fogyasztók akarják a környezetbarát terméket, akkor magasabb az innováció, verseny és jobb, környezetbarátabb termékek lesznek. Persze kell az állambácsi, és civil kezdeményezések. Együtt könnyebb lenne változtatni. Nyugaton már alakul, pár év(tized) múlva nálunk is tapasztalható lesz...