HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Elmebeteg feliratok a csomagoláson
    Elmebeteg feliratok a csomagolásonA megszokott, előírt felirat a csomagoláson nemcsak a fogyasztónak, de néha a marketingesnek, grafikusnak is unalmasnak tűnhet. Talán éppen ezért néha kreatívak és viccesek az apróbetűs részek.  Ha...
  • Palack a borítón
    Palack a borítónA csomagolás a mindennapi életünk részévé vált, elválaszthatatlan lett a társadalomtól, művészettől, tudománytól és a kultúrától. Mindezt mi sem mutatja jobban, mint ha - akár átvitt értelemben -...
  • Büszke csomagolások a büszke hónapban
    Büszke csomagolások a büszke hónapbanJúnius hagyományosan a meleg büszkeség hónapja (Pride Month), melyről idén Trump is megemlékezett. Így tesz számtalan márka is, ünnepelnek a büszke, szivárványos csomagolásokkal (is). Nézzük, mely...
  • Felelős egy csomagolás a túladagolásért?
    Felelős egy csomagolás a túladagolásért?Egyre több olyan termék van, ahol a csomagolás legalább olyan fontos, mint maga a termék. Vagy legalábbis a csomagolás nélkül a termék nem használható rendeltetésszerűen. Többek között...
  • Három hibás csomagolás
    Három hibás csomagolásBecsHibás csomagolás-megoldások: a csomagolt pucolt (!!) tojás, az erőszakolós (grape)szőlőlé és a kivágás rossz elhelyezése a dobozon. Ezekhez a csomagolásokhoz több magyarázat nem is kell. Te...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Az örökéletű Coca-Colás üveg

2010.05.19. 08:00 Csomag Olga

A Coca-Cola vegyik védjegye az üveg maga. Az egyedi formáját Earl R. Dean üvegtervező dolgozta ki 1915-ben, miután a Coca-Cola Company versenyt írt ki a palackozóüzemek között egy olyan üvegre, amelynek segítségével a Coca-Cola ránézésre is más lesz, mint a többi ital. A kiírás egy olyan üvegtervet keresett, „amelyről egy ember még a teljes sötétben, tapintás alapján is meg tudja mondani, miféle, és amiről ha eltörik, egy pillantás alatt meg lehet mondani, milyen üvegpalack volt.” Az üveg formáját az ital két összetevőjéből, a kokalevélből és a kóladióból alakították ki. 

1915-ben szabadalmaztatták az üveg formáját. 1916-től már ebben az üvegben is árultak Coca-Colát, 1920-ra pedig már csak ilyenben. Napjainkban a Coca-Cola üveg formája a világ egyik legismertebb körvonala.

Az üveg karrierje pedig azt gondolom, hogy minden csomagolástervező legvadabb álma lehetne. Nincs más más csomagoló-termék a világon, ami ennyi ideig majdhogynem változatlan formában jelen lenne a piacon úgy, hogy a fogyasztói és a vállalat is elégedettek és boldogok az eredménnyel. (Ti elégedettek vagytok vele?)

Az üveg népszerűségét mutatja például, hogy filmet is forgattak róla. És most nem reklámfilmről beszélek. A legismertebb és legnagyobb reklám az üvegnek talán az "Istenek a fejükre estek" c. film volt, amiben az üveg játszotta a főszerepet. Gondolom mindenki emlékszik a kólásüveg körül játszósó filmre., ami egyben az egyik legnagyobb termékpromó is volt az amerikai filmtörténelemben.

Ezért (is) merész vállalkozás a Coca-Colának új üvegdesignt fejleszteni. A Coca-Cola is csak ritkán jön ki speciális promócióval, ahol nem az eredeti üvegben adják az üdítőt. Egyik ilyen volt karácsonykor a karácsonyfadísznek "álcázott" üveg például. Mexikóban és Argentínában árulták, fent látjátok a képet.

Ezen kívül csak néhányan voltak olyan szerencsések, hogy  különleges alkalmakra limitált számú üveget tervezzenek. Ne kis nevekre gondoljatok, hanem olyanokra, mint Manolo Blahnik, Roberto Cavalli, Natalia Rykiel és Karl Lagerfeld lásd a képen). A designer üvegek nem kerültek be a tömeggyártásba, csak a rajongók és gyűjtők vették.

De nem csak a Coca-Cola felkérésére, hanem egyéb projektként  és koncepcióként is hivogató vállalkozás a design újratervezése. Sőt, nem csak az üveg, hanem az alu palack is. Az alu palack újragondolásának egyik oka a környezetvédelem, hiszen például a szintelen alu palack környezetbarátabb, mint a színes. Ez az elképzelés Harce Lee nevéhez fűződik. Egy másik koncepció a Samal Design tervezőasztaláról származik. Ők egy geometrikus  alupalackban gondolkodtak, ami helytakarékosabb megoldás a jelenleginél.

 De vissza az eredeti témához, az üvegekhez, ugyanis az üveg újragondolását vitte véghez nemrég Andrew Kim egyetemi hallgató is, akinek terve igazán zöldre sikeredett (lásd a képeket legalul): számításai szerint a Coca-Colánál  rengeteget megspórolhatnának az üvegváltással a takarékosabb szállítás és újrahasznosítás miatt. Véleménye szerint a klasszikus üveg szép, de nem környezetbarát, tehát nem "menő".

Összegzésképpen elmondhatjuk, hogy a kreativitás és tettvágy buzog a tervezőkben, amikor a klasszikus üvegről vagy annak újragondolásáról van szó, de eddig még nem sikerült olyan tervet készíteni, amelyik leváltotta volna azt. Talán soha nem is éljük meg.

Nektek hogy tetszenek a koncepciók? Vennétek másik csomagolásban Coca-Colát? Vagy a Coca-Cola  csak az eredeti üvegben az "igazi"?

 

Szólj hozzá!

Címkék: újdonság üveg öko coca cola csomagolás különleges környezetbarát összehasonlítás csomagolásszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr41926512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.