HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Kinek kell, ha túl lányos?
    Kinek kell, ha túl lányos?Van-e létjogosultsága a női és férfi csomagolásoknak? Kutatások szerint működik a gendermarketing, ha a női csomagolások mások, mint a férfiaknak szólók. Egy nőknek szánt csomagoláson jellemzően...
  • Ideje különbséget tenni a jó és rossz csomagolás között!
    Ideje különbséget tenni a jó és rossz csomagolás között!Ki a nagyobb környezetbarát, aki csomagolt, vagy aki csomagolatlan uborkát vesz? Úgy tűnik, hogy jelenleg a csomagolt uborkavásárlók mégis kicsivel környezetbarátabbak, mert akkor kevesebb uborkát...
  • Miért ne csapolhatnánk a mosószert is?
    Miért ne csapolhatnánk a mosószert is?Mindenki tudja, hogy a csapolt sörnek jobb íze van, mint az üveges sörnek, aminek jobb íze van, mint a dobozos sörnek (amit kutatások is bizonyítanak). De vajon a csapolt mosószer is van olyan jó,...
  • Politikusok a csomagoláson?
    Politikusok a csomagoláson?A politikus és csomagolás nem túl megszokott együtt, mégis megesik, hogy politikus vigyorog egy terméken. A most véget ért önkormányzati választás kapcsán nézzük meg, milyen típusai vannak a...
  • Számháború a WC papíron
    Számháború a WC papíronTegye mindenki a szívére a kezét és árulja el őszintén, hogyan választ WC papírt az eladóhelyen. De ha nem is teszitek, a csomagoláson szereplő feliratok alapján is egyértelmű, hogy választ az...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Sun Chips környezetbarát csomagolásának bukása

2010.11.14. 08:00 Csomag Olga

A Sun Chips (PepsiCo.,  Frito-Lay) az első, 100%-osan lebomló csomagolóanyagban árult snack a világon. A csomagolóanyag 14 hét alatt lebomlik ideális körülmények között. Vagyis bomlott volna, amíg vissza nem tértek az eredeti csomagoláshoz.

Az idén év elején bevezetett csomagolást 4 évig fejlesztették. A csomagolási szakma is elismeréssel díjazta, számos versenyen és megmérettetésen ért el díjat, kitüntetést.

Azonban a fogyasztóknak nem tetszett a csomagolás, mert túl hangosnak tartották. Nem kevesebb, mint 33000 Facebook felhasználó tüntetett az új csomagolás ellen, (lásd a második videót) követelve a régihez való visszatérést.

A "SORRY BUT I CAN’T HEAR YOU OVER THIS SUNCHIPS BAG" közösségi kezdeményezés igen hatékonynak bizonyult, ugyanis nemrég visszavonták a lebomló csomagolást és egy ízesítés kivételével visszatértek a régi, nem környezetbarát csomagolashoz.

A történet igazán elgondolkodtató. A vállalatok (legalábbis a nagyok, mint a Pepsi) már készek pénzt és időt invesztálni a környezetvédelembe, azonban a(z amerikai) fogyasztók még nem jutottak el odáig, hogy a környezetvédelmet a kényelmük elé helyezzék. Érdekes tanulság ez a Pepsi részére is, aki bár nem hagyott fel a lebomló chipses zacskók kifejlesztésével, inkább hallgat a többség véleményére és a nem környezetbarát megoldást használja a profitmax miatt.

Kérdésem: megtehetjük fogyasztóként, hogy a kényelmünket előtérbe helyezzük a környezet rovására?

1 komment

Címkék: technika újdonság pepsi csomagolás eset régi vs. új sun chips

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr562447042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

voodoux 2011.08.16. 15:27:43

ne egyél csipszet zacskóból. csipszestálba vele!