HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Transpack interjú: még mindig a meglepetés a nyerő
    Transpack interjú: még mindig a meglepetés a nyerőA Transpack 2020 I. számában kérdeztek többek között a páratartalom és csomagolás kapcsolatáról, a multimodális érzékelésről, a Sopron-Bécs különbségről, a Csomagolásmenedzsment könyvről és hogy mi...
  • Hihetetlen kreatív karácsonyfák hulladékból
    Hihetetlen kreatív karácsonyfák hulladékbólItt az idő gondoskodni a karácsonyfáról. De az örök kérdés: milyen legyen a fa?! Már tudjuk, hogy a műfenyő rossz. Marad a vágott vagy a földlabdás. Nem lenne helyette még jobb megoldás egy 'újra...
  • Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv!
    Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv!Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv! Hiszem, hogy hiánypótló mű a marketing, menedzsment és csomagolás határterületén. Szó van benne sok elméletről, példákkal illusztrálva és többek között arról,...
  • 'No name' csomagolás, márkátlan márka
    'No name' csomagolás, márkátlan márkaMindig öröm látni különleges márkák, jól felismerhető csomagolásait. Ebbe a sorba illeszkedik a 'no name' márka Kanadából, a maga egyszerűségével és sárga egyencsomagolásával. A sárga sajátmárkás...
  • Néma csomagolás
    Néma csomagolásA Cadbury csokoládékról időszakosan eltűntek a szavak, hogy így hívja fel a figyelmet a csokoládégyártó az időskori magányra. Limitált csomagolás Angliából, a jó ügy érdekében. A kampányban az #AgeUK...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Copycat csomagolások

2015.01.08. 09:00 Csomag Olga

A márkázás során létező és gyakran használt stratégia a versenytárshoz igazodás, vagy copycat stratégia. És hogy ez mennyire gyakori, azt a lenti tucatnyi példa is mutatja: szinte minden termékkategóriában előfordul.

Niche piacra betörni elég nehéz és kockázatos. Nem beszélve arról, hogy ha valami egyedit akarunk alkotni márkázás területén, az még költséges is és nagyon hosszú ideig eltarthat. Éppen ezért nem csoda, hogy sokan ezt kikerülve, a piacvezetőt utánozva, annak a farvizén próbálnak részesedést szerezni. 

Kutatások azt mutatják, hogy ez a fogyasztóknak ez a gyakorlat azért nem tetszik annyira, ugyanis azok, akiket már a copycat márkák már megvezettek, azok közül 30% becsapva érezte magát, 38% pedig bosszúsan.

Különböző grafikai megoldások következnek (pl: Lurpak vs. Aldi Norpak, Herbal Essences vs. Boots Fruit Essence stb.), de a lényeg ugyan az, szemüveg nélkül, nem odafigyelve, messziről mind nagyon hasonló. 

copycat_csomagolas1.png

copycat_csomagolas10.png

copycat_csomagolas11.png

copycat_csomagolas12.png

copycat_csomagolas13.png

copycat_csomagolas14.png

copycat_csomagolas3.png

copycat_csomagolas4.png

copycat_csomagolas5.png

copycat_csomagolas6.png

copycat_csomagolas7.png

copycat_csomagolas8.png

copycat_csomagolas9.png

copycat_csomagolas.png

copycat_csomagolas15.png

copycat_csomagolas16.png

 

Szólj hozzá!

Címkék: csomagolás copycat csomagolásszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr96975887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.