HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Politikusok a csomagoláson?
    Politikusok a csomagoláson?A politikus és csomagolás nem túl megszokott együtt, mégis megesik, hogy politikus vigyorog egy terméken. A most véget ért önkormányzati választás kapcsán nézzük meg, milyen típusai vannak a...
  • Per a mogyoróvaj csomagolásért
    Per a mogyoróvaj csomagolásértMindig tanulságos olyan perekről olvasni, amikor egy csomagolás a per tárgya. Az ausztrál Kraft-Bega per jól mutatja, hogy a csomagolás egy vállalat (vagy márka) legfontosabb vagyontárgya lehet,...
  • Elmebeteg feliratok a csomagoláson
    Elmebeteg feliratok a csomagolásonA megszokott, előírt felirat a csomagoláson nemcsak a fogyasztónak, de néha a marketingesnek, grafikusnak is unalmasnak tűnhet. Talán éppen ezért néha kreatívak és viccesek az apróbetűs részek.  Ha...
  • Palack a borítón
    Palack a borítónA csomagolás a mindennapi életünk részévé vált, elválaszthatatlan lett a társadalomtól, művészettől, tudománytól és a kultúrától. Mindezt mi sem mutatja jobban, mint ha - akár átvitt értelemben -...
  • Miért jó a bioműanyag (PLA) csomagolás?
    Miért jó a bioműanyag (PLA) csomagolás?A bioműanyag (bioplastic) széleskörűen alkalmazott alapanyag  a csomagolóiparban is. Többek között a Procter and Gamble (sampon), Nestle/Danone (joghurtos pohár), Heinz és Coca Cola (növényi palack-...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Copycat csomagolások

2015.01.08. 09:00 Csomag Olga

A márkázás során létező és gyakran használt stratégia a versenytárshoz igazodás, vagy copycat stratégia. És hogy ez mennyire gyakori, azt a lenti tucatnyi példa is mutatja: szinte minden termékkategóriában előfordul.

Niche piacra betörni elég nehéz és kockázatos. Nem beszélve arról, hogy ha valami egyedit akarunk alkotni márkázás területén, az még költséges is és nagyon hosszú ideig eltarthat. Éppen ezért nem csoda, hogy sokan ezt kikerülve, a piacvezetőt utánozva, annak a farvizén próbálnak részesedést szerezni. 

Kutatások azt mutatják, hogy ez a fogyasztóknak ez a gyakorlat azért nem tetszik annyira, ugyanis azok, akiket már a copycat márkák már megvezettek, azok közül 30% becsapva érezte magát, 38% pedig bosszúsan.

Különböző grafikai megoldások következnek (pl: Lurpak vs. Aldi Norpak, Herbal Essences vs. Boots Fruit Essence stb.), de a lényeg ugyan az, szemüveg nélkül, nem odafigyelve, messziről mind nagyon hasonló. 

copycat_csomagolas1.png

copycat_csomagolas10.png

copycat_csomagolas11.png

copycat_csomagolas12.png

copycat_csomagolas13.png

copycat_csomagolas14.png

copycat_csomagolas3.png

copycat_csomagolas4.png

copycat_csomagolas5.png

copycat_csomagolas6.png

copycat_csomagolas7.png

copycat_csomagolas8.png

copycat_csomagolas9.png

copycat_csomagolas.png

copycat_csomagolas15.png

copycat_csomagolas16.png

 

Szólj hozzá!

Címkék: csomagolás copycat csomagolásszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr96975887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.