HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Csodálatos aszimmetrikus design üvegek, melyek teljesen piacképtelenek

2015.02.19. 09:00 Csomag Olga

Egy különleges, aszimmetrikus formájú, egyedi üvegnél nincs jobb csomagolási megoldás a piacon, legyen az bármilyen termék. Teljesít mindent, amit egy csomagolásnak kell: figyelemfelkeltő,  jó PR eszköz, mágnesként vonzza eladóhelyen a fogyasztókat, utána a fogyasztó megfogja és hazaviszi (ha teheti) és kirakja, újrahasználja. Mégsincs sok ilyen termék a piacon. Miért?

A különleges egyedi csomagolási koncepció sok esetben felmerül a differenciáló stratégiaalkotás folyamán. Persze elméletben nincs is egyszerűbb, mint azt mondani, hogy majd egy különleges és szép üvegben dobjuk a piacra. Aztán valahogy nincs sok ilyen megoldás a piacon. Ugyanis amikor elkezdenek számolni, akkor rájönnek sokan, hogy nem annyira éri meg, max limitált szériásan.

De nézzük, hogy a legismertebb aszimmetrikus üveg designok hogy teljesítenek:

- BEEloved (Njegos Lakic Design, Tamara Mihajlovic): egy online agyondicsért méz csomagolási koncepció, melynek fb honlapja van, de termék még nem került a piacra. Absztrakt üveg, a kaptárra emlékeztető struktúra figyelemfelkeltő és egyedi a méz kategóriában. Persze legyártatni nem éri meg sajnos.

- AQUA CARPATICA (Christiano Giuggioli): egy szintén agyondicsért versenygyőztes (AQUA CARPATICA CONTEST) design ásványvíz csomagolási koncepció, mely szintén nincs piacon valamiért.

- ANESTASIA VODKA (Karim Rashid): A, V és K betűk inspirálták az aszimmetrikus design üveget, mely szintén elnyert egy tonna design aranyérmet. Ez a termék ténylegesen piacon volt és megvásárolható (kb. 40 USD), habár jó kritikákat nem kapott, és 2013-ban újra kellett gondolni a termékkoncepciót.

Tanulság? Igen a design csomagolás az nagyon szép és jó dolog, de csak nagyon kevés termékkategória engedheti meg magának hogy ilyenbe csomagolja a terméket anyagi megfontolásból: lásd parfüm vagy alkoholos ital, ahol a csomagolás előállítási költsége többszörösen meghaladhatja a termékét. Ezen belül kevés termék engedheti meg magának, mert egy ilyen különleges csomagolás nagyon különleges terméket kell tartalmazzon, mert egy vicc lesz, ha az exkluzív külső felejthető belsőt takar. Harmadrészt a teljes marketingnek a design koncepcióra kell épülnie és támogatnia kell azt, ami szintén nehéz ügy.

Tehát indig szép a Behance-n ilyen koncepciókat látni, de a valóság ettől kicsit más, és a csomagolás még mindig egy alkalmazott művészeti ág, ahol a funkció és költségszámolás azért előbb jön.

Forrás: itt itt itt

uveg_design.png

uveg_design2.png

uveg_design4.png

Szólj hozzá!

Címkék: design üveg csomagolás

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr776980043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.