HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Beszéljünk a betétdíjas PET palackokról!
    Beszéljünk a betétdíjas PET palackokról!Amikor a hírekben azt olvashatjuk, hogy a Szentkirályi vezére szerint betétdíjasak lesznek a PET-palackok, akkor valószínűleg már késő erről társadalmi vitát indítani Magyarországon, főleg a szinte...
  • Akciós a Csomagolásmenedzsment könyv
    Akciós a Csomagolásmenedzsment könyvHa eddig még nem vetted volna meg, most érdemes beszerezni a Csomagolásmenedzsment könyvet, mert a Libri-ben és a Bookline-on is akciósan kapható, most csak 3495 Ft-ért. A karantén alatt nincs is...
  • Túlélheti a hulladékmentes mozgalom a koronavírust?
    Túlélheti a hulladékmentes mozgalom a koronavírust?A zéró hulladék reklámozása a koronavírus kitörése óta lényegesen kevesebb figyelmet kapott, sőt, helyette a cégek újra az egyszer használatos tárolókat és zacskókat ajánlják. Vajon megakaszthatja a...
  • 20 millió felesleges doboz
    20 millió felesleges dobozMi értelme van még egy dobozba csomagolni a fogkrémes tubust? Ezt kérdezi Alan és ennek megszüntetéséért indított petíciót (#NOBOXTOOTHPASTE). És igaza van. A fogkrémes doboz tényleg egyszer...
  • Ideje különbséget tenni a jó és rossz csomagolás között!
    Ideje különbséget tenni a jó és rossz csomagolás között!Ki a nagyobb környezetbarát, aki csomagolt, vagy aki csomagolatlan uborkát vesz? Úgy tűnik, hogy jelenleg a csomagolt uborkavásárlók mégis kicsivel környezetbarátabbak, mert akkor kevesebb uborkát...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

A leghipszterebb sör

2015.08.27. 11:36 Csomag Olga

churchkey_can_company5.jpgA világszinten évente elfogyasztott közel másfél milliárd hektoliter sör nagyrészét négy nagy konszern gyártja, de jó hír, hogy a 80-as években csúcsosodó amerikai sörforradalom következtében az amerikai piac 4-5 százalékát már az ún. kézműves sörök teszik ki. A mikrofőzdék piaci részesedése 1-2 százalékkal nő évente. Tehát akarat van, a kérdés, hogyan lehet kitűnni és magára felhívni a figyelmet egy új sörfőzdének. Persze a finom sör a legfontosabb jellemző, amit tudni kell, de talán a különleges csomagolás is segíthet. Erre példa a Churchkey Can Company.

A pilseni jellegű sört kínáló sör ízében talán nem nagyon különbözik másik pilseni sörtől, azonban a nyitási technológiája egészen különleges. Vagyis különlegesnek számít 2015-ben. Ugyanis a sört nem a megszokott letépős füllel látták el, hanem egy úgynevezett churchkey-vel lehet kinyitni.

A churchkey italos dobozok felbontására volt használatos, úgy hogy két háromszög alakú nyílást lehetett vágni vele a doboz tetejére: egy nagyobbat a folyadék kitöltésére, míg a kisebb a levegő beáramolhatásáért volt felelős. A használata viszonlyag egyszerű volt, de nyilvánvalóan nehéz volt felpattintani egy sört, ha éppen nem találtuk a nyitót. Ezért is találták fel a szomjas emberek a letépős fület, de ez egy következő sztori. (Magyar szavam nincs a churchkeyre sajnos, ezért maradt az angol, a képe bal fent látható. A nyitási módok evolúciójáról itt van több infó.)

A kulcsot, vagyis nyitót minden 6-pack-hez csomagolja a gyártó.  A megoldás rafinériája, hogy mivel nem ők találták ki ezt a nyitási módot (az acél dobozos sörök megszokott nyitási módja volt ez a korai időszakban, kb. 1920-as évek után), a retro design mellett a sör kinyitása is nagyon retro lett ezzel. 

A Churchkey Can Co. így egy designos és nagyszerű megkülönböztető eszközt talált magának a csomagolás segítségével, mellyel egyszerűen márkázta is magát. Persze a nyitási megoldás fogadtatása nem volt egységesen pozitív, nem mindenkinek tetszett az egyértelműbben bonyolultabb nyitási megoldás, de kit érdekel, ha ezzel kiérdemelte a gyártó a "leghipszterebb sör" címet, nem?

Forrás: wiki, CK beer

churchkey_can_company4.jpg

 

churchkey_can_company1.jpg

churchkey_can_company2.jpg

churchkey_can_company3.jpg

7 komment

Címkék: sör alkohol vicces alupalack churchkey

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr267565702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ComLo 2015.08.30. 06:06:42

Egyrészt: nekem bejön, tényleg egyedi, ha az ember vesz egy 6-os packot haverokkal akkor a nyitó sem fog eltünni amíg tart a sör. Mindenapi használatra persze alkalmatlan.
Másrészt: a borokkal ellentétben a kézmüves sörök kevésbé ünneplendőek. Van köztük jópár különleges és tényleg jó, de az esetek 99%-ban, a "kézmüves sör" azt jelenti (Mo-on), hogy prémium sörnél 10-80%-al drágábban kapsz, Kőbányainál szarabb söröket.

y Azvedo 2015.08.30. 08:40:58

@ComLo: Ez így igaz! (Sajnos...) Ráadásul a magyar kézműves sörök mellé - nyitó helyett - általában "instant fejfájást" csomagolnak... :-)

lobster thermidor 2015.08.30. 09:40:37

@ComLo:
@y Azvedo:
Na egyszer egy hasonló hozzászólásért engem csúnyán ledorongoltak a kézműves sörök fanatikus kedvelői. Azt már mondanom sem kell, hogy ebből a felvetésből is sikerült világnézeti kérdést csiholniuk, miszerint vannak a "piszkos multik", és a nagyszerű hazai kistermelők.

jet set 2015.08.30. 09:44:04

"a "kézmüves sör" azt jelenti (Mo-on), hogy prémium sörnél 10-80%-al drágábban kapsz, Kőbányainál szarabb söröket."

Ez nagyon találó!

y Azvedo 2015.08.30. 10:00:02

@lobster thermidor: Van egy olyan sanda gyanúm, hogy itt is megkapjuk a magunkét... :-D Csak addig kell várni, amíg elmúlik a tegnap esti "kézművesek" által okozott kínzó, hasogató agygörcs. :-D

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2015.08.30. 10:53:06

A nyitót a falba kell beépíteni rögtön a hűtőszekrény mellé. Finnországban így csinálják.

evil demon satan devil 2015.08.30. 11:13:14

@jet set: múltkor sörfesztiválon 7-800 ft-okért olyan húgy állagú szarvasi(?) sört ittam, hogy inkább egy jó hideg dobozos soproni :)