HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Újra jön a tejesember, de jön a 'dezodorosember' is

2019.01.29. 08:00 Csomag Olga

Egy elképzelés arról, milyen lenne a 21. században (újra) bevezetni a többutas csomagolásokat, melyek házhoz jönnek. Immáron nem csak a tej, de többek között a dezodor, papírkendő, sampon és narancslé is.

A cím pontosabban úgy hangzik, hogy a tejes UPS-es jön majd. Ugyanis a TerraCycle az újrahasznosítás helyett az újrahasználat mellett tette le a voksát több nagy nemzetközi márkával (Procter & Gamble, Unilever, Nestlé, PepsiCo, Danone, Mars Petcare, Mondelēz International) karöltve. A koncepció lényege, hogy többutasra terveznek több csomagolásukat, mert az újrahasznosítás mégse működik (lásd hulladék hierarchia). Vagyis újra házhoz jöhet a tej.

Több nagyvállalat egy évig pilot projektként megváltoztatja néhány terméke csomagolását, hogy kipróbálják, működik-e a betétdíjas elképzelés. A kiválasztott városok, ahol majd ezek a termékek kaphatóak lesznek New York és Párizs. Általában fémet és üveget használnak a megszokott műanyag csomagolások helyett, és cél, hogy legalább 100 használatot megérjenek. Az értékláncot a partnerek működtetik, ők szállítják házhoz és gyűjtik vissza a terméket, majd teszik újrahasználhatóvá. A projektet persze érte sok kritika is a szállítás miatt, de a próbaév pont erről fog szólni, hogy megmérjék, melyik a jobb módszer a természet (és gyártók) szempontjából. A forrásban van egy hosszabb videó is az elképzelésről, és a lenti képeken láthatók a többutas csomagolások, melyeket bevezetni terveznek a két nagyvárosban.

A lent látható többutas csomagolások érdekessége, hogy szinte teljesen elvesztették az eredeti jellegüket (formájukat, márkaszíneiket). Ami persze érthető, mert így univerzálisabb a konténer, vagyis több termékre alkalmazható és vélhetőleg az értéklánc is hatékonyabban tudja kezelni (szállítani, tárolni, tisztítani, stb.), mint egy egyedi terméket. A házhoz szállítás során már nem feladata a csomagolásnak meggyőzni a fogyasztót a forma vagy esztétikus design segítségével. Ami persze további kérdéseket vet fel a csomagolás jövőbeli szerepével kapcsolatban, amikor a házhoz szállítás sokkal elterjedtebbé válik.

Ti kipróbálnátok a 21. századi tejes/dezodorosembert, ha lehetőségetek lenne rá?

Forrás: CNN

loop1.jpg

loop2.jpg

loop3.jpg

loop4.jpg

loop5.jpg

loop6.jpg

loop7.jpg

loop8.jpg

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

Szólj hozzá!

Címkék: pilot újrahasznosítás csomagolás TerraCycle

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr1114588222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.