HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Politikusok a csomagoláson?
    Politikusok a csomagoláson?A politikus és csomagolás nem túl megszokott együtt, mégis megesik, hogy politikus vigyorog egy terméken. A most véget ért önkormányzati választás kapcsán nézzük meg, milyen típusai vannak a...
  • Néma csomagolás
    Néma csomagolásA Cadbury csokoládékról időszakosan eltűntek a szavak, hogy így hívja fel a figyelmet a csokoládégyártó az időskori magányra. Limitált csomagolás Angliából, a jó ügy érdekében. A kampányban az #AgeUK...
  • A Kikkoman könnycseppje
    A Kikkoman könnycseppjeA Kikkoman szójaszósz csomagolása változatlan közel 60 éve, amit igazából még a Coca-Cola sem mondhat el magáról. Vagyis maradandóbbnak bizonyult a legtöbb tárgynál, ami ma egy átlagos háztartásban...
  • Ikonikus csomagolások: Tiffany kék doboza
    Ikonikus csomagolások: Tiffany kék dobozaHa kapsz egy babakék dobozt a kedvesedtől, tudod mi fog következni. És azt is tudod, hogy mindenki a te gyűrűdet fogja irigyelni, mert az egy Tiffany eljegyzési gyűrű lesz. És ehhez nem kell mást...
  • Ikonikus csomagolások: a maciméz
    Ikonikus csomagolások: a macimézHa vettél vagy ettél mézet, akkor biztosan ismered a macimézet, hiszen 60 éve a világ minden táján ott van a polcokon a mackó alakú csomagolásban a méz. Ez a méz típusától és a márkától független,...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Vásárlók megszégyenítése a szatyorral

2019.06.12. 19:17 Csomag Olga

Egy kanadai kereskedő (East West Market) azzal akarja rávenni a vásárlóit az újraszatyrok használatára, hogy nagyon égő, egyszer használatos műanyag szatyrokat ad csak a vásárlóinak. Olyan feliratokkal, mint 'Belezavarodva a furcsa a felnőttfilmes áruházba*', vagy 'Bibircsók kenőcs nagykereskedő'.

David Lee Kwen, a bolt tulajdonosa szerint az embereket elég nehéz kényszeríteni a környezetbarát magatartásra (és milyen igaza van), ezért inkább a humorhoz nyúltak, mint motiváló eszközhöz. Így születtek meg az égető szatyrok a vicces feliratokkal. 

Az igazsághoz tartozik, hogy a kereskedőnek nem ezt volt az első próbálkozása a műanyag szatyrok mennyiségének csökkentésére, korábban 5 centes áron kezdte adni a műanyag szatyrokat, de az nem bizonyult sikeresnek, ugyan annyi szatyor fogyott, mint ingyen. Ezután kezdett bele a vicces megszégyenítésbe, ami szerinte nem is igazán megszégyenítés, hanem vicces. 

“We wanted to give them something humorous, but also something that made them think at the same time. It’s human nature not to want to be told what to do. [...] It’s a double-edged sword. We wanted to address an issue, but we’ve also made something popular, so it’s turned out great.” David Lee Kwen, tulajdonos

Az új szatyrokat is 5 centért adta, de csak limitált példányban állnak rendelkezésre, és saját pénzen nyomatta rá a szöveget. Tervei szerint a közeljövőben textil szatyrokra fog hasonló vicces szövegeket nyomatni.

Mellesleg marketingeszköznek sem volt utolsó ez az akciója, hiszen hír lett belőle. Sőt, Justin Trudeau egyszerhasználatos műanyagszatyrokat érintő kijelentése után bejelenteni, igazán tehetséges húzás volt.

Az elgondolás nagyszerű, de ha egy ilyet látnék, szeretnék belőle egyet, amivel tovább növelném az egyszer használatos papírzacskók forgalmát... Vagyis nem biztos, hogy elérte a célt az aktivitás. Vagy egyedül lennék ezzel? 

Via Guardian BP

* UPDATE: alternatív fordítás kommentre reagálva: "Odáig vagyok a felnőttfilmes videótékáért".

vicces_szatyor1.jpg

vicces_szatyor2.jpg

szatyor_vicces3.jpg

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

39 komment

Címkék: vicces műanyag szatyor csomagolás kereskedő

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr3914891240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ComLo 2019.06.14. 02:48:43

Ez pusztán önreklám. Ha nagyon tenni akarnának a környezetért, szimplán csak újrahasznosított, és környezetbarát csomagolást adnának. Ez csak arra volt jó, hogy most a fél világon körbement a cég neve. Ügyes marketingfogás.
Amúgy szerintem kifejzetten poén lenne ilyen zacskóval mászkálni, nekem még a retro design is bejön, úgy meg aztán pláne, hogy a fél világ már tudja hogy igazából mi van a háttérben.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.06.14. 06:40:35

arrol miert nincs cikk mi kerul a szatyorba...
mert jobbara az is szemet...

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.06.14. 06:45:57

@szamaritánus:

Nem jött össze a tegnapi pedóest a Soros-romkocsmában?

acycloren 2019.06.14. 07:26:57

@ComLo: Így van, ez egy önreklám, vírusmarketing. Nem baj, engem nem zavarna, hogy

Van rokonom, aki a 90-es években egészségügyben dolgozott, rengeteg orvoslátogatós szóróajándékot kapott, jutott nekünk is belőle. Tena inkontinencia betétet reklamozó szatyor. Herpesz meg lábgomba elleni krémeket reklámozó műanyag tollak, amiket én gimiben és egyetemen is használtam. Pont leszartam, hogy a mellettem ülő tudta, hogy mi az a Canesten vagy Zovirax.
Voltak hüvelykúpot meg hasfogót reklamozó fehér pólóim is. Sportoláshoz, testnevelés órára pont jó volt.
Én voltam az, aki megvette a haveroknak is a pornóújságot, majd később a kotont, mert engem nem érdekelt, hogy a boltos vagy a sorban mögöttem álló öregasszony mit gondolt rólam.

Ha a posztoló szerint az "Into the Weird Adult Video Emporium" azt jelenti, hogy Belezavarodva a felnőttfilmes áruházba, akkor sürgősen kezdjen el angolul tanulni, valamint ha van angolból nyelvvizsgája, akkor azt adja vissza a Rigó utcában vagy ahol vette.

Minden Jobbikos Büdös Zsidó Cigány 2019.06.14. 07:33:57

@MAXVAL bircaman közíró: De, @nyád k.rva jól sz@p! 2x is teleraktam a száját 'nedűvel'... :-))

Mr.paksimogyoró 2019.06.14. 08:06:08

@MAXVAL bircaman közíró: Te már csak tudod, nem neked volt valami pedo ügyed?

mocser48 2019.06.14. 08:17:21

@MAXVAL bircaman közíró:

Nehéz úgy pedofil bulit szervezni, ha nem hívják meg rá a FIDESZ-KDNP álkeresztény tagozatát. Nélkülük csak fiatalok buliznak.

láplidérc 2019.06.14. 08:19:56

@MAXVAL bircaman közíró: mondja ezt egy frusztrált mikropéniszű kettyós.

szepipiktor 2019.06.14. 08:46:59

Ja.. sima marketingfogás.
Hatása a szatyrok használatára nulla.
Én amikor a cigisdobozkra feltették a betegségek fotóit, meg a feliratokat, elkezdtem gyűjteni azokat...

Könyveslány 2019.06.14. 08:56:15

David Lee Kwen! A megszégyenítés nem vicces, remélem tönkremegy a boltod és meg is döglesz záros határidőn belül. Az ilyen zöldfasiszta hozzáállás redukálja a valódi környezetvédelmi törekvéseket.

Tralfamador75 2019.06.14. 09:22:16

"Tervei szerint a közeljövőben textil szatyrokra fog hasonló vicces szövegeket nyomatni."
Szóval ebből látszik, hogy ez az egész szatyrosdi marketingfogás.

Tralfamador75 2019.06.14. 09:26:16

@Könyveslány: Jaja, és temessék el arccal lefelé összedrótozott kezekkel és hintsék be sóval a boltjának és házának a helyét, az utódait hetedíziglen büntessék és miegyéb.
Van gond, nem mondom.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2019.06.14. 09:32:39

@ComLo: @Tralfamador75: @szepipiktor: @acycloren: egyetértek, marketingnek sem volt utolsó. Sajnos a környezetbarát fogyasztás elterjedése - és erről sokat vitázunk szakmai fórumokon - egy nagyon komplex folyamat, főleg azért, mert a fogyasztók kényelmesek, nem akarják a kényelmüket feláldozni a 'zöldségért'. Több megoldás van a gyakorlatban, amivel változtatni lehet: pozitív ösztönzés, adsz pénzt, olcsóbban adod a zöld terméket, büntetsz, nagyon drága a nem zöld termék és edukálod a piacot, elmagyarázod miért jó a zöld. Vagyis reklámokkal, tájékoztató anyagokkal megpróbálod menővé tenni a zöld fogyasztást, hogy megváltoztasd a vásárlók attitűdjét. A fenti akció, bár biztos jó a kanadai kereskedőnek is rövidtávon, ismét egy olyan hír, mellyel a zöld vásárlást népszerűsítik. Hosszútávon - és itt évtizedekről beszélek - összeadódnak a kis hírek és talán szép lassan tudatosabban, zöldebben kezdenek el vásárolni a fogyasztók. Talán. Reméljük :-)

Graves 2019.06.14. 09:37:09

Maxval birka a fideszkomcsi mindenhova beleoklendezi a beltartalmat, o ilyen allat, ne bantsatok, fideszbirka. Primitiv allatfaj. Osei is azt gondoltak, vilagforradalomban gyozedelmeskednek majd. Annak is vege lett.

Snedronningen 2019.06.14. 09:39:48

Műbalhé. Simán adhatna papírzacskót, ahogy normális helyeken teszik. Az egész szívószálas-zacskós műbalhé csak arra jó, hogy megadja a plebsznek a cselekvés illúzióját. Valójában nem oszt-nem szoroz, de lehet miatta posztokat gyártani, tüntizgetni, aláírásokat gyűjteni, mert ez egy számukra is átlátható, megfogható dolog. Valójában az ipari szennyezés nagyobb, de az nagyságrendjében és komplexitásában nagyobb, ostbobenkó poszterek azt nem látják át, hát kapnak gumicicát, amin rágódhatnak. Most a poszter hisztizhet a kommentek miatt is, beszólogathat, és úgy érezheti, hogy ő jó ember, bezzeg mindenki más milyen gonosz. Pedig ez csak egy pszichológiai játszma, amivel az ipari szereplők lekötik és elterelik a bugrisok figyelmét. Az pl nem tűnik fel a sztoriban, hogy az üzlet úgy küzd a műanygzacskók ellen, hogy műanyagzacskókat ad? Unalmas.

Irbisz 2019.06.14. 09:52:55

@Csomag Olga:
" Hosszútávon - és itt évtizedekről beszélek - összeadódnak a kis hírek és talán szép lassan tudatosabban, zöldebben kezdenek el vásárolni a fogyasztók. Talán. Reméljük :-)"

jogos a remény, de itthon ebben kár reménykedni, az állam ugyanis kb. mindent leépít ami környzetevédelemmel kapcsolatos. Természetesen akkor, ha ebből ők személyesen bármiféle anyagi hasznot tudnak megkaparintani. Ha az nincs, akkor akár maradhat az előző állapot. De pozitív irányban nagyon minimális amit tesznek - azt is akkor ha a hátországuk anyagi hasznot húzhat belőle.

HabonyArpad 2019.06.14. 10:24:35

"Belezavarodva a furcsa a felnőttfilmes áruházba', vagy 'Bibircsók kenőcs nagykereskedő'."

Ez nagyon gyenge duma. Azt kéne ráirni, hogy :
"MOCSKOS SOROSBÉRENC, HAZAÁRULO LIPSI VAGYOK."
Na attol mindenki undorodna.

John Doe3 2019.06.14. 10:44:29

Miért kell küzdeni a műanyag zacskók ellen? Én szemeteszsákként utóhasznosítom őket. Mennyivel a jobb a környezetnek, hogy pénzért külön kell megvenni a szemetest?

Terézágyú 2019.06.14. 10:48:36

@John Doe3:
"Miért kell küzdeni a műanyag zacskók ellen? Én szemeteszsákként utóhasznosítom őket."

Ott a pont.

Mondjuk én először újrahasználom őket a normál célokra, vagy éppen a fagyasztóba teendő cuccok tárolására, és aztán kerül (harmadik felhasználásra) bele a szemét.

Metálvörös 2019.06.14. 10:54:06

Akinek nagyon kell a szatyor, bármilyen felirattal megveszi, de ha kínosnak érzi mutatkozni vele, akkor biztos, hogy csak egyszer fogja használni. Szóval lehet, hogy kissé kontraproduktív a dolog.

Albert Ejstejn 2019.06.14. 11:54:43

Az tenyleg egy degeneralt fasz, aki azert kepes nejlon szatyrot venni, hogy a napi bevasarlasat abban vigye haza. Az ilyet nem megszegyeniteni kene, hanem a helyszinen fobe loni a gatlastalan primitivsege miatt.

midnightcoder2 2019.06.14. 12:48:23

@Irbisz: Pontosan. Ahogy az egész zöldmozgalom igazából arról szól, hogy a birkák szavazzanak a humán értelmiségi zöld politikusokra akik aztán elrepülhessenek a világ túlsó oldalára konferenciázni, ahelyett hogy szerényen árulnák a hambit a mekiben amire a képességeik alapján valójában alkalmasak.

Amúgy az valahol nem baj, hogy az emberek nem használnak feleslegesen szívószálat, mûanyagszatyrot, stb. csak ez egy civilizált országban, ráadásul szárazföld közepén kb. semennyire nem befolyásol semmit, mert hogy ezek gyakorlatilag 100%-ban tárolókban kötnek ki, Egy tengerparti fejlõdõ oszág már más téma, de õk nem fognak ilyen feliratos zacsit venni.

Azaz annyiban pozitív a dolog, hogy lassabban telnek a tárolók - más kérdés, hogy egy vászonszatyor elõállítása annyival több CO2 mint egy mûanyagé, hogy vagy 20 évig kellene használnod hogy ebbõl a szempontból is megérje.

steery 2019.06.14. 13:05:09

Hosszú élettartamú, kimosható, évekig használható műanyag zacskókat és szatyrokat kéne gyártani. Régen ez még ment. 20 éve vettem egy spáros nagy műanyag szatyrot. Már nagyon kopott, a felirata kifakult, de még mindig jó, nem szakadt el és máig használom. Évente egyszer elég kimosni. Ellenben a piacon, boltokban kapható könnyű, vékony műanyag zacskók kifejezetten szakadékonyak. Bármennyire vigyázok rájuk, akkor is 3-4-5 használat után kilyukadnak, elszakadnak.

Digitális Dzsihád 2019.06.14. 13:32:16

Én azt nem értem, hogy miért kell blogpostot írni egy olyan hírből, ami egy hete már volt az index szines hírek rovatában.

lutria 2019.06.14. 13:46:03

A boltos azt elfelejtette hogy akit zavar a felirat az kifordítja és mások máris nehezebben olvassák a poénos szövegeket-a vászonszatyroknál meg sehogy...

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2019.06.14. 14:38:04

"korábban 5 centes áron kezdte adni a műanyag szatyrokat, de az nem bizonyult sikeresnek, ugyan annyi szatyor fogyott, mint ingyen"

ha azt akarná, hogy ne használják akkor adná 5$-ért. De azzal nem lehetne körbehaknizni az internetet.

teéjesenmindegy 2019.06.14. 23:57:14

@Csomag Olga: Talán arról kéne beszélgetni a szakmai fórumokon, hogy mi az isten haragjáért kell több csomagolóanyagot használni mint a termék súlya. Hát a néptömeg követeli, hogy 10 deka kolbászt felvágva 20 deka műanyagba kell csomagolni? Vagy azt, hogy egy összetekert HDMI kábelt vastag átlátszó műanyag dobozba?
Epret szemenként kell becsomagolni?
Igényli ezt bárki is?
A nyomorult nejlonzacskón megy a nyekergés, közben naponta fél köbméter szemetet csinál minden háztartás? És nincs más opciójuk, ugye?
Lehet kólát üvegben venni?

Willkommenskultur 2019.06.15. 00:11:01

Ezek a zacsik nem szennyezik a kornyezetet, csak rondak es rendetlenseget csinalnak. 100%-ban es olcson ujrahasznosithatok, ez az egyik legkevesbe artalmas szemet a vilagon. Valo igaz, hogy nem bomlik el, de ennyi.
A koolaj se bomlik el, amibol csinaljak, a termeszet ajandeka.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2019.06.15. 12:24:07

@teéjesenmindegy: Mert a fogyasztóknak az kell. Mert ha nincs becsomagolva akkor azt hiszik, hogy alacsonyabb minőség. És akkor a márka kevesebbet ad el belőle. Források:
www.researchgate.net/search.Search.html?type=publication&query=overpackag

Irbisz 2019.06.17. 10:41:26

@eßemfaßom meg áll: mármint kinek a részéről?
a hozzád hasonló hülye fogyasztók oldaláról, vagy a hülye fogyasztói igényt kielégítő gyártói oldalról? :)
kissé nehéz a fogyasztókat "nevelni", és a cég oldalról nézve ha ez kimutatható anyagi veszteséggel jár, a legzöldebb gondolkodású vezető is kétszer meggondolja.

teéjesenmindegy 2019.06.19. 12:02:14

@Csomag Olga: Már bocs, ne haragudj, de szerintem ez egy baromság.
Bemész a mediamarktba, és veszel bármilyen kábelt, pendrive-ot, LEDes izzót, és kemény átlátszó műanyag dobozban van. Amit késsel alig lehet kinyitni. Ha nem tudod miről beszélek, akkor nézz körbe.

www.bestmarkt.hu/natec-nka-0556-genesis-premium-hdmi-14-ps3ps4-kabel-18m-fekete-p304458
Nincs ember, aki ne utálná ezt a kinyithatatlan szart. Ki ne találja senki, hogy a váráslók akarják. A csomagolástechnikai mérnökök akarják. Minek? Egy darab drótról beszélünk.

Azt is kizártnak tartom, hogy a vevők követelnék, hogy a szeletelt kolbászt fél kiló műanyagba csomagolják. Amit hazaviszel, felvágsz és kidobsz. Persze, ha csak ez van, akkor ezt veszik.

És igen, ha szemenként csomagolt epret árulsz akkor azt is megveszik. Nyilván lehet rá találni valami nyakatekert filozófiát, hogy miért kell az a népnek.

Az ilyen kutatások meg semmire sem jók. Ha az egyik kirakatban petárdák durrognak, meg táncoslányok vannak, akkor azt fogják nézni többen, de nem azt jelenti, hogy ha ez nem lenne, akkor senki nem nézne be a boltba.

Ez az egész egy szánalmas magyarázkodás. Pont mint amikor az autógyártók amcsiban 6 literes motorokat csináltak, meg 2 tonnás autókat, aztán magyarázták, hogy mert a nép ezt akarja. Persze. Az volt az összes kínálat, az eladók meg meggyőzték a vevőt, hogy 8 henger alatt nincs élet.