HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • 'No name' csomagolás, márkátlan márka
    'No name' csomagolás, márkátlan márkaMindig öröm látni különleges márkák, jól felismerhető csomagolásait. Ebbe a sorba illeszkedik a 'no name' márka Kanadából, a maga egyszerűségével és sárga egyencsomagolásával. A sárga sajátmárkás...
  • Gyerekek helytelen pózban, csücsörítő szájjal
    Gyerekek helytelen pózban, csücsörítő szájjalBiztos recept nincs arra, hogy miről fognak beszélni a fogyasztók és maguktól írni az újságírók egy vállalatról, de példákat lehet mutatni, amikor valamiért (véletlenül vagy szándékosan) mégis...
  • Néma csomagolás
    Néma csomagolásA Cadbury csokoládékról időszakosan eltűntek a szavak, hogy így hívja fel a figyelmet a csokoládégyártó az időskori magányra. Limitált csomagolás Angliából, a jó ügy érdekében. A kampányban az #AgeUK...
  • A csomagolásfelirat, ami miatt a legtöbbet pereskedtek
    A csomagolásfelirat, ami miatt a legtöbbet pereskedtekBizonyára sokan röhögtetek már a csomagolásokon szereplő bugyutának, szükségtelennek és túl elővigyázatosnak tűnő feliratokon. Ilyen többek között a  'vigyázz forró', vagyis a ‘Caution Hot’...
  • Ikonikus csomagolások: Tiffany kék doboza
    Ikonikus csomagolások: Tiffany kék dobozaHa kapsz egy babakék dobozt a kedvesedtől, tudod mi fog következni. És azt is tudod, hogy mindenki a te gyűrűdet fogja irigyelni, mert az egy Tiffany eljegyzési gyűrű lesz. És ehhez nem kell mást...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

A Kikkoman könnycseppje

2019.08.05. 08:00 Csomag Olga

A Kikkoman szójaszósz csomagolása változatlan közel 60 éve, amit igazából még a Coca-Cola sem mondhat el magáról. Vagyis maradandóbbnak bizonyult a legtöbb tárgynál, ami ma egy átlagos háztartásban megtalálható. Ettől igazán ikonikus ez a csomagolás.

A márka ikonikus csomagolását Kenji Ekuan, japán ipari formatervező tervezte, aki a hiroshimai pusztítást egy vonatablakból nézte végig. Karrierje során az Akita vonat és Yamaha motorok tervezésében is részt vett, mégis legismertebb műve a szójaszósz kiöntő. Az 1961-es bevezetése óta a csomagolás folyamatosan gyártásban van és sokszáz millió darabot adtak el belőle több, mint 70 országban.

A csomagolás megalkotása Ekuannak és csapatának három évébe került és közel 100 prototípust teszteltek, míg megtalálták a ma is használatos könnycsepp alakú formát. Az indusztriális és praktikus design, az átlátszó üveg alapanyag, a piros műanyag (teáskanna ihlette) cseppmentes kiöntőnyílása nagyszerűen mutatja a japán eredetet, amire Ekuan is nagyon büszke volt.

"For me it represents not the new Japan, but the real Japan. [...] The shape is so gentle. Of course, during the war, we were forced into acting differently. But for a long time, some 1,000 years, the history of the Japanese people was very gentle." - Kenji Ekuan, New York Times, 2002

A csomagolás a külföldi ízekre éhes amerikai és később más országok háztartásaiban gyorsan az asztal díszévé vált praktikussága és esztétikus kinézetének köszönhetően. Ikonikusságát mi sem mutatja jobban, mint hogy fennállása óta nagyon kevésszer engedtek limitált csomagolást bevezetni a piacra, az sem volt más, mint a Hello Kitty Kikkoman Special Edition.

kikkoman_sok.jpg

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

Szólj hozzá!

Címkék: design történelem csomagolás ikonikus Hello Kitty Kikkoman

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr214866446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.