HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Védekezés a koronavírus ellen a csomagolással
    Védekezés a koronavírus ellen a csomagolássalA koronavírus-járványra nem voltak felkészülve a védőmaszkok gyártói, így sajnos nagyon gyorsan hiánycikk lett a világ több részén, így itthon is. De a túlélni akaró emberek megtalálták a megoldást,...
  • Magyarországon mindenki tudja...
    Magyarországon mindenki tudja...... mit rejt az a vaniliás fagylalt csomagolás. Könnyed évindító mém a csomagolásokról és a magyar virtusról. Ugye nem kell kibontani Magyarországon azt a csomagolást ahhoz, hogy tudjuk, a Coca Colás...
  • Hihetetlen kreatív karácsonyfák hulladékból
    Hihetetlen kreatív karácsonyfák hulladékbólItt az idő gondoskodni a karácsonyfáról. De az örök kérdés: milyen legyen a fa?! Már tudjuk, hogy a műfenyő rossz. Marad a vágott vagy a földlabdás. Nem lenne helyette még jobb megoldás egy 'újra...
  • Szellemek a palackon: halloween-i csomagolások
    Szellemek a palackon: halloween-i csomagolásokMinden ünnep jó ünnep egy különleges, limitált csomagolás piacra dobásához. A halloween sem kivétel ez alól a szabály alól, a csomagolások szellemesek lesznek egy rövid időre - minden értelemben. A...
  • Gyerekek helytelen pózban, csücsörítő szájjal
    Gyerekek helytelen pózban, csücsörítő szájjalBiztos recept nincs arra, hogy miről fognak beszélni a fogyasztók és maguktól írni az újságírók egy vállalatról, de példákat lehet mutatni, amikor valamiért (véletlenül vagy szándékosan) mégis...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Per a mogyoróvaj csomagolásért

2019.08.12. 08:00 Csomag Olga

Mindig tanulságos olyan perekről olvasni, amikor egy csomagolás a per tárgya. Az ausztrál Kraft-Bega per jól mutatja, hogy a csomagolás egy vállalat (vagy márka) legfontosabb vagyontárgya lehet, melyet minden eszközzel védeni kell. Vagyis ha van egy sikeres sárga mogyoróvaj csomagolásod, azt ne add el, még ha a receptet el is adod. Ki tudja mi lesz a jövőben.

Habár Magyarországon nem túl gyakran eszünk mogyoróvajat, az angolszász konyhákban a termék nagyon népszerű. És az egyik legismertebb mogyoróvaj - legalábbis Ausztráliában - a 'sárga üveges'. A sárga üveges mogyoróvaj hosszú évekig a Kraft tulajdonában volt, egészen addig, míg a cég kettévált, és megalakult a Modelez, ami többek között a mogyoróvajat is megkapta. Azonban 2017-ben a Mondelez ausztráliai részlege inkább a csokoládé biznisszel (lásd Cadbury és Oreo márkák) volt elfoglalva, így eladta a mogyoróvaj részlegét. Az ausztrál Bega kapva kapott az alkalmon és $460 millióért megvásárolta a Port Melbourne-i gyárat, a terméket és a receptet, de a márkanevet nem Nyilvánvaló okokból a Kraft név nem volt az üzlet része, így a Bega a csomagolást és receptet megtartva, de Bega márkanévvel gyártotta tovább a terméket.

Egy idő után ez nem tetszett a Kraftnak, és beperelte e Begát a csomagolás használatáért, azzal érvelve, hogy az nem volt része az üzletnek. Azzal érveltek, hogy eladták a teljes üzletágat, de nem a csomagolást, a jellegzetes sárga kupak, egyedi formájú üveg és címke a Kraft tulajdonában maradt. De miért erősködött a Kraft ennyire, miután eladta a teljes divíziót? Mert - akkor már a Heinz-cel egyesülve - rájött, hogy hiba volt kilépni a $110 milliós ausztrál mogyoróvaj piacról, aminek kétharmada az övék volt addig. És vissza akartak kerülni, amihez szükségük volt az ismert csomagolásra.

Miközben perelt, a Kraft kifejlesztett egy új mogyoróvaj receptet, és a régi üvegre - melyet már a Bega is használt - nagyban hasonló csomagolásban piacra dobták az új terméküket. Sőt, a termékre azt is ráírták, hogy 'Loved since 1935', vagyis '1935 óta szeretjük'. Ami végülis igaz volt, mert kis szünettel a Krafttol mogyoróvaj azóta kapható volt.

Végül a bíróság - meglepő módon - 2019 májusában nem a Kraftnak, hanem az ausztrál Begának adott igazat, mivel úgy látták, hogy a márkanév kivételével megvásárolták a teljes üzletágat, amibe a csomagolás is beletartozik. Ráadásul a szlogent is nagyon félrevezetőnek tartották, mert az a termék, melyet 2018-ban vezettek be, nem létezett 1935 óta, az ugyanis már új recept. A régit meg a Bega tulajdonolja már. A döntés értelmében innentől kezdve Ausztráliában kizárólag a Bega jogosult a csomagolást használni a magyoróvajhoz és nem a Kraft.

“For us, at the end of the day, we were always clear on what we purchased, and we knew that those colours were important in the purchase, and what the judgment has said is that all belongs to the business and was part of the goodwill of the business, and that has now been confirmed as ours,’’ Barry Irvin, Bega executive chairman, The Australian.

A történet egy dologra világosan rámutat. Teljesen mindegy, mi a recept, teljesen mindegy mi a márkanév, ha a csomagolás a tied, valószínűleg a fogyasztóidat is meg tudod tartani. Ugyanis olyan FMCG terméknél, aminek magas az ismertsége és rutinvásárlással veszik a fogyasztók, a csomagolás sokkal fontosabb vagyontárgy, mint minden más márkaelem. 

A döntés viszonylag friss (idén májusi), így nem tudjuk, hogy a Kraft mit fog lépni válaszul, de vélhetően el fog gondolkozni azon, mi keresnivalója van az '1935 óta szeretett' csomagolása nélkül az ausztráliai piacon. Valószínűleg semmi, vagy nagyon sok pénzt kell invesztálnia az új csomagolásának megismertetésébe.

Via HS news

 

mogyorovaj.jpg

mogyorovaj2.jpg

mogyorovaj3.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: per csomagolás mogyoróvaj

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr3314890806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.