HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Elmebeteg feliratok a csomagoláson
    Elmebeteg feliratok a csomagolásonA megszokott, előírt felirat a csomagoláson nemcsak a fogyasztónak, de néha a marketingesnek, grafikusnak is unalmasnak tűnhet. Talán éppen ezért néha kreatívak és viccesek az apróbetűs részek.  Ha...
  • Gomba az új műanyag
    Gomba az új műanyagManapság sok környezetbarát, lebomló csomagolás fejlesztéséről lehet olvasni. Következik egy újabb, melyet többek között állítólag az IKEA is alkalmazni szándékozik a jövőben: a gomba alapanyagú...
  • Ikonikus csomagolások: Tiffany kék doboza
    Ikonikus csomagolások: Tiffany kék dobozaHa kapsz egy babakék dobozt a kedvesedtől, tudod mi fog következni. És azt is tudod, hogy mindenki a te gyűrűdet fogja irigyelni, mert az egy Tiffany eljegyzési gyűrű lesz. És ehhez nem kell mást...
  • Miért jó a bioműanyag (PLA) csomagolás?
    Miért jó a bioműanyag (PLA) csomagolás?A bioműanyag (bioplastic) széleskörűen alkalmazott alapanyag  a csomagolóiparban is. Többek között a Procter and Gamble (sampon), Nestle/Danone (joghurtos pohár), Heinz és Coca Cola (növényi palack-...
  • Megoldás a 17 millió tonnás hulladék problémára
    Megoldás a 17 millió tonnás hulladék problémáraA 6-pack-okat összetartó műanyag gyűrű régóta a környezetvédők célkeresztjében van nem ok nélkül. Nem csoda, hogy egyre több, innovatív megoldás születik a kiváltására (korábbi itt és itt). A Corona...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

'No name' csomagolás, márkátlan márka

2019.09.30. 08:00 Csomag Olga

noname5.jpegMindig öröm látni különleges márkák, jól felismerhető csomagolásait. Ebbe a sorba illeszkedik a 'no name' márka Kanadából, a maga egyszerűségével és sárga egyencsomagolásával.

A sárga sajátmárkás márkacsalád szinte minden termékkategóriában kínál terméket, és mindegyiket sárga egyenszínben, rajta leíró névvel (kisbetűs, vastag Helvetica betűtípussal), melyet mind angolul, mind franciául szerepeltetnek a csomagoláson. Vagyis mindössze annyit látunk a csomagoláson, hogy 'öblítő', és körülbelül ennyi is a design. De miért lett sikeres, hogyan lett népszerű ez a márka és csomagolás?

A sárga csomagolást a 70-es években a kanadai Loblaw kisker vezette be a növekvő infláció miatt és mert a fogyasztók sokat panaszkodtak a magas élelmiszerárak miatt. Az új 'sárga termékek' egyszerű, mindennapi termékek voltak, egyszerű csomagolásban, jó ár-érték aránnyal és a 10-40% spórolás ígértével. A figyelemfelkeltő, lényegre törő és őszinte termékeket egyszerű volt megtalálni a polcon a márkázott termékek mellett, ezért a fogyasztók a kezdetektől fogva imádták.

"basic products in plain packaging at down-to-earth everyday low prices"

A bevezetés hatalmas siker volt, legyűrte a versenytárs Dominion sajátmárkás termékeit mindössze 24 óra alatt, és már két hét alatt egymillió egységet adtak el belőle. És habár az eredeti elképzelés egy időszakosan piacra dobott márkázatlan termékpaletta volt 16 különböző termékkel, a sárga termékek akkora siker arattak, hogy végül megtartották. Sőt, kibővítették, és mára körülbelül 3000 különböző termékkategória kapható kapható 'márkátlanul'. Vagyis ez nem igaz, mert közben levédették a 'no name' márkát, ami azóta a csomagoláson is szerepel. A mai napig számtalan kereskedelmi láncban kaphatók ezek a termékek.

Vagyis egy olyan különleges márka ez, melynél a csomagolás volt előbb és nem a márka. Jól bizonyítva ezzel, hogy egy feltűnő csomagolás vetekedhet a nagynevű márkákkal is, és hogy bizonyos esetekben teljesen felesleges a felirat a csomagolásokon.

noname1.jpeg

noname2.jpeg

noname3.jpeg

noname4.jpeg

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

1 komment

Címkék: történelem csomagolás eset saját márkás

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr9415037990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kermi 2019.10.09. 16:04:02

Nekem tetszik. Olyan, mintha valami gondos háziasszony címkézte volna fel őket. Az egyszerűség legtöbbször nyerő. Szerintem.