HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Transpack interjú: még mindig a meglepetés a nyerő
    Transpack interjú: még mindig a meglepetés a nyerőA Transpack 2020 I. számában kérdeztek többek között a páratartalom és csomagolás kapcsolatáról, a multimodális érzékelésről, a Sopron-Bécs különbségről, a Csomagolásmenedzsment könyvről és hogy mi...
  • Védekezés a koronavírus ellen a csomagolással
    Védekezés a koronavírus ellen a csomagolássalA koronavírus-járványra nem voltak felkészülve a védőmaszkok gyártói, így sajnos nagyon gyorsan hiánycikk lett a világ több részén, így itthon is. De a túlélni akaró emberek megtalálták a megoldást,...
  • 20 millió felesleges doboz
    20 millió felesleges dobozMi értelme van még egy dobozba csomagolni a fogkrémes tubust? Ezt kérdezi Alan és ennek megszüntetéséért indított petíciót (#NOBOXTOOTHPASTE). És igaza van. A fogkrémes doboz tényleg egyszer...
  • Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv!
    Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv!Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv! Hiszem, hogy hiánypótló mű a marketing, menedzsment és csomagolás határterületén. Szó van benne sok elméletről, példákkal illusztrálva és többek között arról,...
  • Miért ne csapolhatnánk a mosószert is?
    Miért ne csapolhatnánk a mosószert is?Mindenki tudja, hogy a csapolt sörnek jobb íze van, mint az üveges sörnek, aminek jobb íze van, mint a dobozos sörnek (amit kutatások is bizonyítanak). De vajon a csapolt mosószer is van olyan jó,...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

'No name' csomagolás, márkátlan márka

2019.09.30. 08:00 Csomag Olga

noname5.jpegMindig öröm látni különleges márkák, jól felismerhető csomagolásait. Ebbe a sorba illeszkedik a 'no name' márka Kanadából, a maga egyszerűségével és sárga egyencsomagolásával.

A sárga sajátmárkás márkacsalád szinte minden termékkategóriában kínál terméket, és mindegyiket sárga egyenszínben, rajta leíró névvel (kisbetűs, vastag Helvetica betűtípussal), melyet mind angolul, mind franciául szerepeltetnek a csomagoláson. Vagyis mindössze annyit látunk a csomagoláson, hogy 'öblítő', és körülbelül ennyi is a design. De miért lett sikeres, hogyan lett népszerű ez a márka és csomagolás?

A sárga csomagolást a 70-es években a kanadai Loblaw kisker vezette be a növekvő infláció miatt és mert a fogyasztók sokat panaszkodtak a magas élelmiszerárak miatt. Az új 'sárga termékek' egyszerű, mindennapi termékek voltak, egyszerű csomagolásban, jó ár-érték aránnyal és a 10-40% spórolás ígértével. A figyelemfelkeltő, lényegre törő és őszinte termékeket egyszerű volt megtalálni a polcon a márkázott termékek mellett, ezért a fogyasztók a kezdetektől fogva imádták.

"basic products in plain packaging at down-to-earth everyday low prices"

A bevezetés hatalmas siker volt, legyűrte a versenytárs Dominion sajátmárkás termékeit mindössze 24 óra alatt, és már két hét alatt egymillió egységet adtak el belőle. És habár az eredeti elképzelés egy időszakosan piacra dobott márkázatlan termékpaletta volt 16 különböző termékkel, a sárga termékek akkora siker arattak, hogy végül megtartották. Sőt, kibővítették, és mára körülbelül 3000 különböző termékkategória kapható kapható 'márkátlanul'. Vagyis ez nem igaz, mert közben levédették a 'no name' márkát, ami azóta a csomagoláson is szerepel. A mai napig számtalan kereskedelmi láncban kaphatók ezek a termékek.

Vagyis egy olyan különleges márka ez, melynél a csomagolás volt előbb és nem a márka. Jól bizonyítva ezzel, hogy egy feltűnő csomagolás vetekedhet a nagynevű márkákkal is, és hogy bizonyos esetekben teljesen felesleges a felirat a csomagolásokon.

noname1.jpeg

noname2.jpeg

noname3.jpeg

noname4.jpeg

2 komment

Címkék: történelem csomagolás eset saját márkás

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr2015037990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kermi 2019.10.09. 16:04:02

Nekem tetszik. Olyan, mintha valami gondos háziasszony címkézte volna fel őket. Az egyszerűség legtöbbször nyerő. Szerintem.