HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Szellemek a palackon: halloween-i csomagolások
    Szellemek a palackon: halloween-i csomagolásokMinden ünnep jó ünnep egy különleges, limitált csomagolás piacra dobásához. A halloween sem kivétel ez alól a szabály alól, a csomagolások szellemesek lesznek egy rövid időre - minden értelemben. A...
  • Hogyan halad az egyszer használatos szívószál kiváltása?
    Hogyan halad az egyszer használatos szívószál kiváltása?Szinte mindenki értesült róla már, hogy az EU az egyszer használatos műanyag szívószálat betiltja 2021-től (az egyszer használatos evőeszközök, tányérok, fülpiszkálók, és egyéb pálcikák mellett)....
  • Elmebeteg feliratok a csomagoláson
    Elmebeteg feliratok a csomagolásonA megszokott, előírt felirat a csomagoláson nemcsak a fogyasztónak, de néha a marketingesnek, grafikusnak is unalmasnak tűnhet. Talán éppen ezért néha kreatívak és viccesek az apróbetűs részek.  Ha...
  • Gomba az új műanyag
    Gomba az új műanyagManapság sok környezetbarát, lebomló csomagolás fejlesztéséről lehet olvasni. Következik egy újabb, melyet többek között állítólag az IKEA is alkalmazni szándékozik a jövőben: a gomba alapanyagú...
  • Palack a borítón
    Palack a borítónA csomagolás a mindennapi életünk részévé vált, elválaszthatatlan lett a társadalomtól, művészettől, tudománytól és a kultúrától. Mindezt mi sem mutatja jobban, mint ha - akár átvitt értelemben -...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv!

2019.11.19. 20:58 Csomag Olga

Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv! Hiszem, hogy hiánypótló mű a marketing, menedzsment és csomagolás határterületén. Szó van benne sok elméletről, példákkal illusztrálva és többek között arról, vajon tényleg jobb ízű-e az üveges sör és mitől vásárolnak több tejet a középkorú férfiak. Jó szórakozást hozzá!

Ha egy kozmetikum extra puha csomagolását kap, a használók tudat alatt megerősítést kapnak, hogy a termék is gyengéd lesz majd a bőrükkel. Egy innovatív, műanyag-mentes környezetbarát chips csomagolást 4 évig fejlesztettek, de a fogyasztók kiutáltak a piacról, mert túl hangosnak tartották - bebizonyítva ezzel a szakmának, hogy a vásárlók számára a kényelem sajnos még mindig sokkal fontosabb a környezetvédelemnél. Az is tény, hogy ha megkérdezik a sör szerelmeseit, az üveges söröket jobb ízűnek gondolják, mint a dobozost, pedig a vakteszteken soha nem fedeznek fel különbséget. Sőt, ha a kép a csomagolás jobb oldalán szerepel, a terméket a fogyasztók többnek gondolják és magasabb árat hajlandók fizetni érte.

És ez csak pár példa abból a többszázból, mely könyvben bemutatja, milyen fontos szerepe és hatása van a csomagolásoknak a vásárlókra, valamint azt miért és hogyan kell a vállalatnak egyre tudatosabban kialakítani, újratervezni, koordinálni és az eladóhelyen kihelyezni, ha versenyképes akar maradni a piacon. 

A könyvben a szakmai ismeretanyag mellett hazai vonatkozású, valós vállalati esetek is szerepelnek a fejezetek végén. Többek között a Coca-Cola, Sió, Riska, Soproni, Bacardi, Ilcsi és Auchan saját márkás termékcsomagolásainak kulisszatitkaiba kaphatunk betekintést. Megtudhatjuk, hogyan kell a Star Wars szereplőket a tejesdobozokon úgy szerepeltetni, hogy a középkorú férfiak is több tejet vegyenek; hogyan segíti a csomagoláson a piros-fehér-zöld szín az eladásokat; hogyan aktivizálhatnak a csomagolások majdnem minden fogyasztót mindössze azáltal, hogy meglátják a saját nevüket a csomagoláson; miként lehet a karácsonyi időszakban sokkal több röviditalt eladni egy termékkel összecsomagolt ajándék pohárral; hány dobozt kell összecsomagolni ahhoz, hogy a fogyasztók több sört vegyenek; miként lehet a csomagolás segítségével a glutén és laktózmentességet hatékonyan kommunikálni; és hogyan kell újratervezni egy kozmetikumot úgy, hogy környezetbarátabbnak tűnjön.

302 oldal, 5 fejezet, 16 esettanulmány, 137 ábra a csomagolásokról, menedzsmentről és marketingről. A könyv megvásárolható közvetlenül a Kossuth Kiadónál, és a nagyobb kereskedőknél (Libri, Bookline). 

Szólj hozzá!

Címkék: könyv sajtóközlemény csomagolás Csomagolásmenedzsment Csomagolásmenedzsment könyv csomagolasmenedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr6615314346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.