HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • 4 érv a csomagolás mellett a koronavírus alatt
    4 érv a csomagolás mellett a koronavírus alattTekintettel arra, hogy amúgy sem érdekel senkit nem koronavíruson kívüli tartalom ezekben a hetekben, jöjjön pár emlékeztető érv amellett, miért is kell mégis szeretni (elviselni) a csomagolásokat és...
  • Pop-up, pop-art remekmű Budapesten
    Pop-up, pop-art remekmű BudapestenA MKKP is rájött - Andy Warhol után szabadon -, hogy nincs maradandóbb művészi emlék, mint egy finom, csomagolt termék, így emlékművet állítottak a májas csomagolásának. A pop-up, pop-art emlékmű a...
  • Termékmix interjú: A jó csomagolás minden érzékszervre hat
    Termékmix interjú: A jó csomagolás minden érzékszervre hatA Termékmix februári számában többek között szó van a környezetvédelemről, környezettudatos csomagolásokról, csomagolásfejlesztésekről és a nemrég megjelent Csomagolásmenedzsment könyvről is. A...
  • Védekezés a koronavírus ellen a csomagolással
    Védekezés a koronavírus ellen a csomagolássalA koronavírus-járványra nem voltak felkészülve a védőmaszkok gyártói, így sajnos nagyon gyorsan hiánycikk lett a világ több részén, így itthon is. De a túlélni akaró emberek megtalálták a megoldást,...
  • Csomagolások '56-ból
    Csomagolások '56-bólAz 1956-os forradalom 63. évfordulója alkalmából korabeli csomagolások következnek: amerikai adományok csomagolásai, korabeli hazai termékek csomagolásai és egy kis kitekintő a külföldi 50-es évekbeli...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Kinek kell, ha túl lányos?

2020.01.26. 13:55 Csomag Olga

Van-e létjogosultsága a női és férfi csomagolásoknak? Kutatások szerint működik a gendermarketing, ha a női csomagolások mások, mint a férfiaknak szólók. Egy nőknek szánt csomagoláson jellemzően pasztel színeket, lágyabb betűtípust, és kerekebb formákat választanak. Azonban a társadalomnak lehet, nincs rá szüksége.

A nem alapján való megkülönböztetés, habár sokszor működik a marketingben, mégse hasznos hosszútávon. Főleg egy olyan társadalomban, ahol következmények nélkül ki lehet mondani, hogy a válások száma csak az egyik nemtől, az ő kinézetüktől függ. Amíg ilyen van, addig a téma nem lerágott csont. A népszerű oldalon (boredpanda) megjelent  genderspecifikus csomagolásokról szóló szedet pont ezért aktuális itthon is, mert a probléma sokkal elfogadottabb és tudat alatt táplált, fenntartott.

Nincs szükség női és férfi látcsőre, se külön férfiaknak szóló törlőkendőre, sem genderspecifikus hibáztatásra.

Érdekel a csomagolás téma? Olvasnál még hasonló esetekről, történetekről? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet a Kossuth Kiadótól (vagy a könyvesboltokban itt vagy itt). És keress meg, ha csomagolással kapcsolatos kutatásra, tanácsadásra lenne szükséged!

37 komment

Címkék: vélemény csomagolás gender marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://csomagolas.blog.hu/api/trackback/id/tr9615428700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erkölcsi hulla 2020.01.26. 22:55:32

"ahol következmények nélkül ki lehet mondani, hogy a válások száma csak az egyik nemtől, az ő kinézetüktől függ."

Milyen következményeket szeretnél? Akasszuk fel? Libsi módon halgattassuk el a nekünk nem tetsző véleményeket?

A válások száma NEM csak az egyik nemtől és a kinézetüktől függ, azonban KÖZREJÁTSZIK benne.

Így jobb?

sure_shot 2020.01.27. 00:43:36

A válások 70 százalékát a nők kezdeményezik. Oszt akkor bekaphattyyyátok:D

daniel.g 2020.01.27. 02:02:47

Nem igazán értem, hogy miért baj hogy létezik "Tündérmesés királylányos" és autós cracker. Éppen úgy szeretheti egy kislány is az autókat mint egy fiú; és egy fiú is szeretheti a "Varázslatos" meséket mint egy kislány.

Nyilván azért nem egy egyszerű barna dobozba csomagolják, amire rá van írva a termék neve, mert a gyerekeket sokkal könnyebben meg lehet célozni azzal, ha Autós, tündéres, star warsos, dínós stb.

Itt sokkal inkább a hőbőrgőnek vannak Gender problémái és előítéletei

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.01.27. 05:35:54

Mindenkinek tetszik egy adott típus. Ha a partner jelentősen megváltozik, az csalódásra ok.

kurafi egyemmeg 2020.01.27. 07:31:03

Gratulálok, pontosan azt csinálod, mint a Norbi. Bizonygatod, hogy a csomagolás a fontos, nem a beltartalom.

Exploiter 2020.01.27. 08:19:36

Ha működik, akkor hasznos, gondolom, különben nem tennék.
Egy nyomorult füldugó csomagolás designernek nem hiszem, hogy társadalommérnöki feladatai lennének.
Ez értelmetlen megjegyzés, de még jó, hogy nem keverted bele a pink taxot, ennyire nem vagyunk nyugat.

Mate12345 2020.01.27. 08:24:49

Inkább azon kellene hőbörögni, hogy már a csomagolás mennyire befolyásolja a gyerekeket. (Cuki/menő figurákkal vacak kaját eladni nem szép taktika. A tojásnál pedig abszurd azzal megszívatni a szülőt, hogy véletlen elvitte a gyerekét.)

A termékek egy másik része szimpla poén és jó ajándék. (Hé haver! Akkora macsó vagy, nesze, itt egy gránát alakú fürdősó.)

A férfi/női tusfürdőn meg ne akadjunk már fel.

Thane99 2020.01.27. 08:46:25

Még jó, hogy különbséget tesznek női és fèrfi termék között.

Még jó, hogy szólás szabadság van. Ez jelenti azt, hogy Te is következmények nélkül rombolhatod a társadalmat ezzel a nagyszerű írással.

Haloperidol 2020.01.27. 09:17:21

1 hónap múlva születik a kislányom, és hálát adok a Jóistennek, hogy egyelőre olyan országban élek, ahol nincsen még kötelező genderagymosás már 6 éves kortól kezdődően.
Mindenesetre elhatároztam, hogy kompromisszumok nélkül nyomni fogom az ellen-genderpropagandát a lányomnak. Kizárólag babákkal, babaházzal, lányos játékokkal játszhat majd, csakis habos-babos rózsaszín tüllruhákat viselhet majd, és mindenfajta kicsit is fiús játék vagy ruha ki lesz tiltva.
Megelőzendő a genderagybajt nem lehet mást tenni egy ilyen őrült korban, amikor a gyerekek már azt sem tudhatják, hogy fiúk vagy lányok.
A poszternek: én igenis csakis a girly girl távcsövet venném meg a lányomnak - habozás nélkül, ha van rajta "pink tax", ha nincs - nem érdekel. Ennyit megér nekem, hogy véletlenül sem ül fel a genderpropagandának, hogy ő ugyanolyan lehet, mint egy fiú.

K.Peter_85 2020.01.27. 09:42:56

Mi az anyád picsájának akarsz te blogot ÍRNI, amikor még a szövegértésed sem elég jó? Senki nem mondta, hogy csak az egyik fél és csak a külsejük. Ha pedig tisztában vagy vele, hogy hülyeségeket írsz egy index címlapért, akkor meg szimplán egy önző köcsög vagy.

De a lényeg, ha csak ennyire futja, akkor maradj csendben, s szebb hely lesz a világ.

K.Peter_85 2020.01.27. 09:45:38

@sure_shot: Azért kezdeményezik a megcsalt, megunt, kielégítetlen, elvert nők a válásokat, mert a férfiak többsége kényelmes. Megvan a fekhely, a vacsora, a viszonylagos nyugalom - közben élheti az életét, ahogy akarja.

Nem szép, nem igazságos - de nehogy azt mondd már, hogy a sok erős nő hagyja ott a béna pasiját, mert egyszercsak rájön, hogy jobbat is kaphatna. Ilyenről szó nincs.

Plusz minden válására jut legalább egy olyan nő, aki szenved tovább a szar kapcsolatban, mert válni sem tud vagy mer.

Szóval kár volt megszólalnod, pláne ilyen stílusban.

Serény Vélemény 2020.01.27. 10:11:54

"mert a probléma sokkal elfogadottabb és tudat alatt táplált, fenntartott."

Tulajdonképpen mi ebben "A Probléma" ami ráadásul "sokkal elfogadottabb"?

Miért baj az, hogy az emberek - még Schobert Norbik is(!) mondhatnak hülyeségeket?

sure_shot 2020.01.27. 10:34:53

@K.Peter_85: Aha. Szóval _szerinted_ minden esetben a férfi tehet a válásról. A saját esetemben és jópár ismerősöm esetében ez kurvára nem így volt... Szerintem neked volt kár belémkötnöd mivel láthatóan nincs megélt, gyakorlati tapasztalatod a témában.

K.Peter_85 2020.01.27. 10:59:49

@sure_shot: Ne fárassz már, könyörgöm. Senki nem írta azt, hogy MINDEN ESETBEN. Sőt, ilyen kb. soha nincs emberi kapcsolatok terén. De azért vannak általános szabályok, főleg egy ilyen országban, ahol a nők többsége függ a férje fizetésétől. A válás csak a legvégső megoldás szokott lenni a nő részéről.

Elhiszem, hogy érzékenyen érint a téma, ha te pont a másik oldalon voltál, de összességében a nők évekig tűrnek, aztán egyszercsak lépnek. Sokszor olyankor, amikor a férfi már meg van róla győződve, hogy végre minden rendben van köztük, de a nőnek pont az utolsó cseppecske volt valami apróság. Vagy pedig már évek óta készen áll egy új kapcsolatra, de pont akkor jelent meg egy jó ajánlat...

Azt látom, hogy a nők "tömegesen hülyülnek meg" mostanában és sokkal több kezd szeretőt tartani, stb... de ha alaposan nézzük a dolgokat, akkor azért mindig ott van, hogy a férfi bőven adott okot az érzelmi eltávolodásra.

aefzuj 2020.01.27. 11:18:36

@sure_shot: persze, hogy a nők kezdeményezik a válások nagyobb részét. A férjnek tökéletesen megfelel, hogy az otthoni tehenet meghágja évi 2 alkalommal, a szeretőt meg szanaszéjjel dolgozza heti több alkalommal is. Minek is akarna egy férfi (nem összekeverendő az adósrabszolga papucs hímmel) elválni? Semmi oka vagy motivációja nincs így rá. És ez már így megy évezredek óta....

Zabalint 2020.01.27. 11:19:20

@Haloperidol:
Ezzel azt igazolod, hogy a "genderagybajosoknak" van igazuk, hiszen ha tévednének, és a nemi szerepek 100%-ban genetikailag kódoltak lennének, nem létezne társadalmi nem, akkor semmi szükséged nem lenne arra, hogy erőltesd, milyen játékokkal játszhat a kislányod, hiszen befolyásolás nélkül is a lányosnak mondott játékokat választaná.

Csak szólok, hogy amúgy voltak korszakok, amikor a rózsaszín számított fiús színnek.

Zabalint 2020.01.27. 11:36:33

@K.Peter_85:
Egyetértek abban, hogy az általad felvázolt jelenség meglehetősen gyakori, hozzáteszem sok esetben azért nem veszi észre a férfi, hogy a nő elégedetlen, mert túl alacsony az érzelmi intelligenciája ahhoz, hogy észrevegye.

Ugyanakkor egyoldalú, hogy pusztán ez indokolná azt, hogy több nő kezdeményez válást, mint férfi. Épp ugyanannak egy másik oldala, ha anyagi biztonságot ad a férfi a nőnek, és a nő nem akar ebből az anyagi biztonságból kilépni, mint fordítva amit felvázoltál, csak nem anyagiak mentén. Illetve ugyanúgy előfordul a férfiak oldalán az, hogy hiába a kényelem, idővel neki lesz elege az elhidegült házasságból. Hogy melyik a gyakoribb eset? Nos, azt többel kellene alátámasztani, mint hogy szerinted az első változat az általános.

midnightcoder2 2020.01.27. 12:00:16

@Zabalint: A genderszerepek 100%-ban kódolva vannak, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehet felülkódolni õket. Ha egy kisfiút bezársz egy üres szobába egy babával, nyilván a babával fog játszani, max. vonatosat. Mondjuk a színek pont nem részei a bekódolásnak, de Pl. az emberszabású majmok kölykeinél is a hímeket az autók érdeklik, a nõstényeket pedig a babák.

Más kérdés, hogy ez azért nem 100%, ezen a téren is lehetnek genetikailag sérültek akik nem a saját nemüknek megfelelõ játékkal játszanak.

Ezt szvsz nem kellene erõltetni. Ahogy Pl. az erõszakról való túlzott leneveléssel és a túlzottan kooperációra alapozással sem biztos hogy jól járnak azok a gyerekek akik abban a világban nõnek majd fel ami várható.

Pink Petsch 2020.01.27. 12:01:42

@Haloperidol: És, ha a kislányod majd autókkal akar inkább játszani, nem babákkal, akkor mit teszel? Kitagadod, vagy elküldöd egy észak-koreai átnevelőtáborba?
Csak kérdem.

CCnick 2020.01.27. 12:23:50

@Haloperidol: "Kizárólag babákkal, babaházzal, lányos játékokkal játszhat majd, csakis habos-babos rózsaszín tüllruhákat viselhet majd, és mindenfajta kicsit is fiús játék vagy ruha ki lesz tiltva. "

Gratulálok, jól kibaszol vele

Fairy Girl 2020.01.27. 12:30:41

@Haloperidol: Én soha a büdös életben nem szerettem a habosbabos cuccokat, se a rószaszínt, se a babákat. Soha, pedig próbálkoztak vele a szüleim. Aztán rájöttek, hogy nem egy gép vagyok, amibe be lehet táplálni valamit, hanem egyéniség, aki el tudja dönteni, mi tetszik neki, mi nem, mivel akar játszani, mivel nem. És ahhoz képest, hogy inkább matchboxoztam meg dömpereztem, meg homokoztam, egész jól sikerült nő lettem többek véleménye szerint (pl. a férjem). Amit te csinálnál, ha így tennéd, ahogy most leírtad (nem így fogod, ezt majd meglátod) ugyanolyan agymosás, mint bármely más, mint amikor anno pl. a bal kéz volt a "rossz", és büntették, ha valaki nem azzal írt, vagy ha egy kisfiú mondjuk foci helyett inkább táncolni akart volna. Ha a kislányod szeretni fogja a rózsaszín habotbabot, akkor mázlid van, de ha nem, akkor bizony újra kell gondolnod ezt a maradi gondolkodást (és figyelem, nem arról beszélek, hogy neveld át, és operálják fiúvá XD csak egyszerűen arról, hogy attól, hogy egy kislány nem szereti a rózsaszínt, még LÁNY marad).

CCnick 2020.01.27. 12:31:06

@K.Peter_85:" de összességében a nők évekig tűrnek"

Vagy a férjük tűr évekig

ne akard 1biten ábrázolni a világot

CCnick 2020.01.27. 12:32:52

@Zabalint: Ha egy hülye megcsinál valami hülyeséget azzal miért igazol egy másik hülyeséget?

CCnick 2020.01.27. 12:42:51

@midnightcoder2: "ezen a téren is lehetnek genetikailag sérültek akik"

Szóval ha egy kisány/kisfiú nem csak babázik/autózik akkor az genetika sérült.

Gratulálok.

Örömhernyó 2020.01.27. 14:06:53

@erkölcsi hulla: A válások nagy része anyagi okokra vezethető vissza. Ezért is van az, hogy nem plasztikai műtétben egyeznek ki a felek a bontóperben, hanem a vagyonmegosztáson marakodnak. Meg a gyerekelhelyezésen, gyerektartáson.
A válóperek nagy részét kibékíthetetlen ellentétek, házassági életközösség megromlása miatt indítják, de a magyar jog szerint a bíróság nem megy bele az okok kutatásába, nincs szükség a felbontáshoz valakinek a hibájára, felelősség megállapítására. A valódi ok elhidegülés, ráunás, szexuális igények eltérő volta, megcsalás, szenvedélybetegség, alkoholizmus, szerencsejáték-függőség, erőszak, pénzügyi viták. Ez van. A kinézet ritkán játszik közre.

Örömhernyó 2020.01.27. 14:33:44

@poszt

"Nincs szükség női és férfi látcsőre, se külön férfiaknak szóló törlőkendőre" - Arra van szükség, amit megvesznek az emberek.
Megveszik az illatosított WC-papírt is, holott a szarszagot az nem nyomja el és semmivel se teszi kívánatosabbá a kakilás utáni popót.
Veszik az illatosított papírzsebkendőt is, holott abba fújja az orrát az ember, nem szagolgatja. Veszik, tankolják a 98+ oktánszámú benzint is a kutyaközönséges kisautókba, mert bedőlnek a reklámoknak, miszerint a Skodájuk Ferrarivá változik a prémium üzemanyagtól.

"Van-e létjogosultsága a női és férfi csomagolásoknak? Kutatások szerint működik a gendermarketing, ha a női csomagolások mások, mint a férfiaknak szólók. Egy nőknek szánt csomagoláson jellemzően pasztel színeket, lágyabb betűtípust, és kerekebb formákat választanak. Azonban a társadalomnak lehet, nincs rá szüksége." - Ha működik az ilyen marketing, akkor talán a társadalom ezzel bizonyítja, hogy nincs ellenére ez az egész.
Én a barátnőmnek odaadtam a filléres, hipermarket sajátmárkás, eldobható borotvámat, hogy azzal borotválja a hónalját. Nem kell neki a drágább, rózsaszín női borotva, mert megmutattam neki, ez is pont ugyanazt tudja. Ugyanazt a semleges illatú hónaljstiftet használjuk. Az én termoszom rózsaszín, mert ingyen jutottam hozzá, nem érdekelt a színe, csak hogy egy 12000 forintos terméket ingyen kapok.
A barátnőm hordja az én testhez tapadó szabású boxeralsóimat télen, ha hidegebb van. Mindketten kizárólag fekete zoknikat hordunk, amik szükség esetén felcserélhetőek lennének, ha nem lennének eltérő méretűek.

Engem csak az ár és minőség érdekel. Az ilyen genderspecifikussá tett termékek általában átverések, silány, céltalan termékek, amikre amúgy nem lenne szükséged. Ilyen távcsövet nem szabad venni, mert silány darab. Mind a férfi, mind a női verzió.
Seggtörlőkendő helyett meg mosni kellene a valagukat mindkét nemnek.

Örömhernyó 2020.01.27. 14:38:58

@Zabalint: Eredetileg a kisfiúké volt a rózsaszín ruha, a kislányoké a babakék. Egészen a 19. század végéig. Aztán a 20. század elején megcserélték ezt.

@Haloperidol: "1 hónap múlva születik a kislányom"
Az majd vérvizsgálattal eldönthető lesz, hogy a tiéd-e a gyerek. És gyerek fog születni, azt majd ő eldönti, hogy lánynak tekinti-e magát, vagy másnak ;P

midnightcoder2 2020.01.27. 14:47:15

@CCnick: Ha mást csinál mint amit a neme alapján kellene, akkor bizony az. Amúgy, lehet hogy nem a génekben van a hiba, szimpla fejlõdési rendellenesség, de igen, ez bizony betegség. Más kérdés, hogy azzal nem fognak segíteni rajta ha autó helyett babát nyomnak a kezébe. A kuruzslás jelen állapota fényévekre van attól, hogy az ilyen bajokon segíthessen.

Anita Nagys 2020.01.27. 15:09:49

@Haloperidol: Kedvenc jatekaim a kartya es az autok voltak. Nem lettem leszbikus...

Serény Vélemény 2020.01.27. 16:01:28

@Örömhernyó: "Veszik, tankolják a 98+ oktánszámú benzint is a kutyaközönséges kisautókba, mert bedőlnek a reklámoknak, miszerint a Skodájuk Ferrarivá változik a prémium üzemanyagtól."

Nézegesd meg egyszer, a RON100 ugyanis igazából E5, a RON95 meg E10. Úgyhogy annyira nem vidám a történet, hogy ki, miben hisz, hanem egyáltalán nem biztos, hogy az E10-et (up to =10% bioetanol) annyira nagyon bírja hosszú távon az a Skoda...

Serény Vélemény 2020.01.27. 16:03:57

@Örömhernyó: "Az majd vérvizsgálattal eldönthető lesz, hogy a tiéd-e a gyerek."

Fő, a bizalom! :)))

Serény Vélemény 2020.01.27. 16:10:24

@midnightcoder2: "Ha mást csinál mint amit a neme alapján kellene, akkor bizony az."

Há' pl, ha férfi létére teherbe esik és szül, akkor télleg mást csinál mint amit a neme alapján kellene... :D
Ha meg nő létére teherbe ejt valakit, akkor ugyancsak. :-D

mentorosh lecsó 2020.01.27. 17:09:02

@Serény Vélemény: mint ahogyan Bródy János is megmondta egy koncerten:
"Tiszteld a feleséged gyermekeit, mert lehet hogy a Tiéd is közöttük van!" :))))

Jómagam a "súlyozott" TV, Youtube és egyéb gyerekeknek célzott reklámokkal nem értek egyet !

CCnick 2020.01.27. 17:31:21

@midnightcoder2: akkor már csak azt kellene meghatározni melyik nemnek mit KELL genetikailag csinálni.

csak kíváncsiságból kérdezem, van gyereked, és /vagy láttál már bölcsis/ovodás csoportot?

Glokta 2020.01.29. 21:26:02

@Haloperidol: "1 hónap múlva születik a kislányom, és hálát adok a Jóistennek, hogy egyelőre olyan országban élek, ahol nincsen még kötelező genderagymosás már 6 éves kortól kezdődően.
Mindenesetre elhatároztam, hogy kompromisszumok nélkül nyomni fogom az ellen-genderpropagandát a lányomnak. Kizárólag babákkal, babaházzal, lányos játékokkal játszhat majd, csakis habos-babos rózsaszín tüllruhákat viselhet majd, és mindenfajta kicsit is fiús játék vagy ruha ki lesz tiltva.
Megelőzendő a genderagybajt nem lehet mást tenni egy ilyen őrült korban, amikor a gyerekek már azt sem tudhatják, hogy fiúk vagy lányok.
A poszternek: én igenis csakis a girly girl távcsövet venném meg a lányomnak - habozás nélkül, ha van rajta "pink tax", ha nincs - nem érdekel. Ennyit megér nekem, hogy véletlenül sem ül fel a genderpropagandának, hogy ő ugyanolyan lehet, mint egy fiú."

Ez valami szatíra akar lenni?
A "genderagymosás" az az, hogy agyba-főbe nyomják óvodában és iskolában azt, hogy jogod van nemet váltani és a "transzneműek elfogadásáról" hablatyolnak (ellhallgatva azt, micsoda károkat okoz ez), nem pedig az, hogyha egy lánynak jobban tetszenek az autók mint a babák (ami előfordul, csak ritka), akkor hagyjuk, hogy előbbiekkel játsszon.
Arról meg nem is beszélve, hogy a férfi meg női távcső mekkora faszság és valószínűleg mekkora ráfizetés.

Glokta 2020.01.29. 21:27:00

@Örömhernyó: "Az majd vérvizsgálattal eldönthető lesz, hogy a tiéd-e a gyerek. És gyerek fog születni, azt majd ő eldönti, hogy lánynak tekinti-e magát, vagy másnak ;P"

DDD
Ez hatalmas volt. :)

Almandin 2020.02.01. 13:02:02

@Haloperidol: Ezt egy kissé túlzásnak érzem. Egyrészt ha egy gyerek érdeklődik lányként pl.az autók iránt, akkor szerinted el kell tiltani? Másrészt praktikus, sportos ruhája se lesz a gyereknek? A játszótéren se játszhat majd nyugodtan, mert bepiszkolja a kis tüllruháját? Ez a mozgásfejlődésnek se tesz jót. Legyen ünneplő tüllruhácskája, de hétköznap nem jó a gyereknek, ha nem mozoghat szabadon, mert folyton a ruhára kell vigyázni.
Másrészt tartok attól, hogy te majd később a pályaválasztását is meg fogod szabni, hogy csak nőies szakmákat választhat, nem lehet pl. rendőr, de akár mérnök se, legyen ápolónő, zongoraművésznő vagy bölcsész. Vagy ha olyat választ, ami szerinted nem nőies, majd nőietlennek fogod titulálni.
Egyszer láttam egy riportot egy magyar, fiatal férfi sztárszakácsról. 11 évesen már hobbiból sütött-főzött otthon. Ha olyan szemléletű szülei lettek volna, mint te, akkor kizavarták volna a konyhából, hogy "mi vagy te, lány, tessék kisautózni meg játék katonákkal játszani" és nem bontakozott volna ki az a tehetsége, ami később sikeres emberré tette.