HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Vintage óvszer csomagolások

2018.10.18. 15:21 Csomag Olga

Habár találni funkcionális és nagyon kreatív megoldásokat is, a márkajelzések dominálnak az óvszer csomagolásokon napjainkban, mert jellemzően sietősen vásárolunk óvszert.  Azonban nem volt ez mindig így. 

Vintage óvszer csomagolások következnek nem műanyagban, hanem papírban és fémdobozban a világ különböző helyeiről. Némelyik meg is vásárolható, de csak csomagolásgyűjtőknek, mert a termék - ellentétben a csomagolással - nem maradt meg jó állapotban.

Forrás: Ethan Persoff, hyperallergic, Bp, Aa, Darabanth

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet ősztől, vagy rendeld elő most!

vintage_condom_10.jpg

vintage_condom_11.jpg

vintage_condom_4.jpg

vintage_condom_5.jpg

vintage_condom_6.jpg

vintage_condom_7.jpg

vintage_condom_8.jpg

vintage_condom_9.jpg

vintage_condom_1.jpg

vintage_condom_2.jpg

vintage_condom_3.jpgvintage_condom_12.jpgvintage_condom_13.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: történelem kondom csomagolás csomagolásszemle

Oreo keksz és a csomagolása

2018.10.12. 16:01 Csomag Olga

Egy márka hosszútávú sikeréhez a következetes marketingstratégián túl a megfelelő csomagolás is hozzájárul. Az Oreo keksz egy több mint 100 éves márka, a világ első számú kekszgyártóivá kívánnak válni. A termék, ár, értékesítési csatorna és kommunikációs politikájuk adaptációja mellett a csomagolásokat is folyamatosan megújítják és a helyi piaci igényeknek megfelelően módosítják.

A lenti két esettanulmány videó nagyszerűen bemutatja, hogy az Oreo marketing menedzsereinek folyamatosan dolga van a csomagolásokkal is. Egy nemzetközi márkának nem csak az adagot (csomagolás méretét), de a rajta szereplő információt, márkamegnevezést is piacról-piacra módosítani kell a fogyasztói igényeknek megfelelően amellett, hogy rendszeres időközönként a csomagolásdesign meg is újul globálisan (kép).

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet ősztől, vagy rendeld elő most!

oreo_timeline.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: csokoládé csomagolás esettanulmány Oreo

Levélként küldhető borospalack

2018.10.01. 08:00 Csomag Olga

Garçon Wines együttműködésben a RPC M&H Plastics UK-val egy olyan lapos, levélszekrény kompatibilis, 100%-ban újrahasznosított borospalackot fejlesztett ki, melyet akár fel is adhatsz a postán és biztonságban megérkezik. Következő karácsonykor, vagy más ünnepeken nem kell unalmas képeslapokat küldeni, mehet egy üveg bor a szeretteidnek!

Habár a borok nagyon lassan és nehézkesen váltanak csomagolást (lásd borsüvegek evolúciója), ez a legújabb innováció is talán sikeres lesz, hiszen praktikus és designos egyszerre, habár nem kínál minden borfajtának hozzávaló üveget.

Forrás: PackagingInsider

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet ősztől, vagy rendeld elő most!

postalada_barat_bor_3.jpg

postalada_barat_bor_6.jpg

postalada_barat_bor_5.jpgpostalada_barat_bor_7.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: bor újdonság innováció csomagolás

Amazon újragondolja a csomagolási megoldásait

2018.09.24. 11:00 Csomag Olga

amazon.jpgA csomagolásnak nem kellene felidegesíteni a fogyasztót, vagyis frusztráció-mentesnek kellene lennie (frustration-free packaging). Ebbe állt bele az Amazon, és dolgozik együtt olyan gyártókkal, mint a Hasbro, hogy az online kereskedelemnek is megfelelő, környezetbarát csomagolásokat fejlesszenek ki.

Az Amazon által szeptember 18-án bejelentett és kínált új megoldás (a tanúsított frusztrációmentes csomagolás) nem csak gyorsabban kinyitható, de sokkal kevesebb alapanyagot használ és könnyebben szállítható. Ráadásul a szakma is imádja az ötletet . Az alapötlet igen egyszerű: a terméket nem dobozolják be újra a szállításhoz, hanem a gyártóval együttműködésben készítenek egy olyan csomagolást, mely alkalmas a szállításra és könnyebb kinyitni. Összehasonításképpen egy gyerekjáték esetében az Amazon csomagolást 14 mp alatt, míg az eredeti csomagolást 210 mp alatt lehet kinyitni. (Érdemes a részletekért megnézni ezt a videót is, mely szépen összefoglalja az online vásárlás és a csomagolások kapcsolatát.)

A csomagolási szakmának a kérdés: ez egy új és innovatív korszak kezdete, vagy a gyönyörű, bolti csomagolások végét jelenti? Ezentúl minden terméknek két csomagolást kell tervezni: egyet a polcra, egyet a webshopba?

Forrás: Amazon

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet ősztől, vagy rendeld elő most!

Szólj hozzá!

Címkék: újdonság innováció idegesítő csomagolás Amazon

Milyen csomagolást nem kellene tervezni

2018.09.21. 09:04 Csomag Olga

Hát például olyat nem kellene tervezni, ami úgy néz ki, mint egy másik termék. Nem jó érzés, amikor a fogyasztó véletlenül összekeveri a szemcseppet és a borsmentás légzéskonnyítő cseppeket.

Forrás BP

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet ősztől, vagy rendeld elő most!

funny-fails-bad-luck-4-5b98c0ec3424a_605.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: design csomagolás fail

Innovatív megoldás a plasztik csomagolás mennyiségének mérséklésére

2018.09.12. 18:41 Csomag Olga

Nem utálni kell a csomagolást, hanem innovatívan kell folyamatosan fejleszteni. Itt egy új megoldás (Snap Pack) a műanyag csomagolás csökkentésére a Carlsbergtől, mely inkább összeragasztja a sörös dobozokat, minthogy ráhúzná a műanyag gyűrűt. A 6-packok összetartására ennyi is elég a korábbi gyűrűs megoldás helyett (plastic six-pack rings).

Alig várjuk a magyar piacon is.

Forrás: BeverageDaily

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet ősztől, vagy rendeld elő most!

carlsberg_innovacio.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: sör innováció csomagolás környezetbarát 6-pack

Eldobod az agyad ezektől a csomagolásoktól!

2018.09.03. 08:00 Csomag Olga

Vajon mi idegesíti fel a fogyasztókat leginkább a csomagolással kapcsolatban? Vajon elérte a fogyasztókat az egyszer használatos műanyag elleni küzdelem? Szubjektív gyűjtés az idegesítő, nevetséges és borzalmas csomagolásokról - fogyasztói szemszögből.

Biztosan elérte az ingerküszöböt, ugyanis megszaporodtak az ezzel foglalkozó tweetek és nyilvános vélemények. De hogy a tömegek szintjén a magatartás is megváltozzon, még biztosan hosszú idő. A különböző megosztott tartalmak elemzése után azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a gyűlölet-listát még mindig vezetik az egyesével csomagolt termékek, az általános plasztik túlhasználat, a házhoz szállításos túlcsomagolás, és ha a természetes csomagolásokkal rendelkező termékeket (főleg gyümölcsöket) meghámozzák, majd újracsomagolják.

Forrás és további gyöngyszemek:     

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet ősztől, vagy rendeld elő most!

 

Szólj hozzá!

Címkék: fogyasztó csomagolás

A szemetelés művészete

2018.08.26. 21:24 Csomag Olga

Tegyük fel, hogy szemetelni szeretnénk valami maradandót. Vajon hova kellene eldobni egy tejeszacskót, hogy az a lehető legtovább megmaradjon az utókornak? (A megoldás a poszt végén!)

Két tejeszacskó versenyzőnk van idén csomagolás kategóriában a szemét-díjért. Egyik az erdőből került elő 46 év után, a másik a leapadt Duna medréből került elő 45 év után (DGyG fb). Mit gondoltok, melyik szemetelő művész tejeszacskója került elő jobb állapotban?

Még sincs megoldás a poszt végén. Egyik helyre sem kellene szemetelni. Ha következőleg eldobtok egy PET palackot vagy egy műanyag zacskót, gondoljatok arra, hogy mit hagytok az utókorra. Inkább menjenek el egy csomagolás múzeumba megnézni, hogy nézett ki egy tejeszacskó a 70-es években!

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet ősztől a könyvesboltokban, vagy rendeld elő most!

tejeszacskok.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: történelem tej szemét hulladék csomagolás

Az erkölcstelen nevű túró rudi és társai

2018.08.13. 08:00 Csomag Olga

Magyarországon biztosan kevesen vannak, akik nem szeretik az 'erkölcstelen nevű' túró rudit. És habár csak két cég van, akik hivatalosan használhatják a védjegyet, majdnem minden tejipari vállalatnak van saját rúdja, rudija, gyurija, desszertje, rolly-ja, túrómax-a vagy roládja. A csomagolásaik is hasonlóan sokfélék: (túró) rudi csomagolásszemle következik.

A Túró Rudi ötlete eredetileg a Szovjetunióból származik, ahol „Eszkimó” néven gyártották és sokan „túró mignon” néven hívtáka téglatest alakú, kakaós túrómasszát. 1968-ban a szovjet szabvány módosított változataként kezdte gyártani a Budapesti Tejipari Vállalat a terméket itthon. Klein Sándor kapta a feladatot, hogy 'identitást' adjon a terméknek. A Műszaki Egyetem oktatója és tanítványai alkották meg a pöttyös csomagolást és a nevet. Az eredeti, piros copfos kislány rajzával díszített csomagolást két iparművészeti főiskolás készítette (nevük nem maradt fent). A név valószínűsíthetően a „túrórúd” fajtanévre utal és akkoriban elég sok negatív kritikát kapott pornográf asszociációk miatt. Például a Hírlapkiadó Vállalat visszautasította reklámozását, mondván „erkölcstelen elnevezésű termékük reklámozását a kiadásunkban megjelenő lapokban nem engedélyezzük”.

Azonban a termék reklám nélkül is nagyon népszerű lett a fogyasztók között, a termék diadalmenete csaknem 50 éve tart. Ma ma két cég, a Danone (Pöttyös) és a Friesland (Mizo) birtokolja a Túró Rudi szabadalmát, de a többi tejipari cég is gyárt hasonló terméket, de eltérő csomagolással és névvel.

Hogy melyik a legjobb ízű, azt már sokan próbálták kideríteni (teszt itt itt itt és itt), no de melyik a legjobb csomagolás? A pöttyös az igazi? Képeken az 'eredeti' rudi csomagolásfejlődése, majd az összes rudi csomagolása.

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet ősztől, vagy rendeld elő most!

pottyos.jpg

turo_rudi_2.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: pöttyös túró rudi csomagolás csomagolásszemle ikonikus

Történetmesélés a csomagolással

2018.08.06. 08:00 Csomag Olga

Sok lehetőség van az érzékszervek bekapcsolására a csomagolástervezés során. Az egyik ilyen a történetmesélés a csomagoláson, mely egyre népszerűbb mostanában. 

Történeteket nem csak emberek, de márkák is mesélnek. A leggyakoribbak a a márka eredetét bemutató mesék, mely a márka keletkezéséről szól, elmagyarázza a fogyasztónak, hogy miért is létezik a márka. A történetmeséléssel úgy különböztethető meg a termék a versenytársakétól, hogy érzelmet generál és a fogyasztót szinkronizálja a márkával. A történetek segítenek értelmezni a márkát, kapcsolódnak a fogyasztók álmaihoz, életstílusához azáltal, hogy átélhetővé teszik a vállalati értékeket, valamint szájreklámot generálnak. Hosszútávon elköteleződést és lojalitást épít egy jó történet, így a legtöbb nagy márka alkalmazza. Gondoljunk például Steve Jobs és Apple népszerű anekdotáira, melyekből néhányat szinte mindegyik felhasználó ismer.

Habár a történetmesélés klasszikus médiuma a reklám vagy honlap, ahol lehetőségek széles tárháza áll rendelkezésre, a csomagoláson is egyre gyakrabban megjelennek rövid történetek. A történet a csomagoláson szórakoztat a használat közben, sőt, egy kutatásban azok a fogyasztók, akik egy hosszabb leírást olvastak a termékválasztás előtt, pontosabban tudtak értelmezni egy letisztult, egyszerű, környezetbarát csomagolásdizájnt, jobban is tetszett nekik, és többet is voltak hajlandóak fizetni a termékért, mint azok, akik minden előzetes tudás nélkül találkoztak a csomagolással.

Vagyis miért ne szerepelhetnének a képek és kötelező leírások mellett történetek is a csomagoláson úgy, mint ezeken a példákon itt lent.

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet ősztől, vagy rendeld elő most!

storytelling.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: design csomagolás történetmesélés