HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Plasztikmentes sor a szupermarketben

2019.04.15. 08:00 Csomag Olga

plasztik_mentes_sor.jpgEz a harmadik példa (a pucérüzlet és a leveles ázsiai bolt után) arra, hogyan lehet plasztikmentessé tenni egy eladóhelyet. A dán szupermarket lánc egy innováció alapú megoldást tesztel a műanyagháború kellős közepén.

A dán Ekoplaza szupermarket lánc Amszterdamban - Európában elsőként - kitiltott minden műanyagot az egyik sorból. Ebben a speciális sorban összesen 700 terméket kínálnak alternatív alapanyagba csomagolva: papírban, növényi alapú vagy biológiailag lebomló csomagolásban.

Sőt, a termékek nem is drágábbak ebben a plasztikmentes sorban, mert az árkülönbözetet a régi és új, innovatív csomagolású termék között a retailer állja. A fogyasztók tehát ugyan annyiért, de plasztikmentesen vásárolhatnak ebben a sorban, ahol szinte mindegyik termékkategória megtalálható.  Az áprilisban kezdődő akció sikere után minden üzletükben terveznek bevezetni egy ilyen plasztikmentes sort.

“For decades shoppers have been sold the lie that we can’t live without plastic in food and drink. A plastic-free aisle dispels all that. Finally we can see a future where the public have a choice about whether to buy plastic or plastic-free. Right now we have no choice.” (Sian Sutherland, co-founder; Plastic Planet)

És habár a bioműanyag és növényi alapú csomagolások már nem számítanak annyira újnak a csomagolási piacon, az, hogy egy kereskedő felkarolja a kezdeményezést és egy sorba gyűjti az eladóhelyen található nem-plasztik termékeket (ezt nevezzük polchelymenedzsmentnek), az már tényleg jelentős hatással lehet a vásárlói magatartásra a jövőben. Gondoljunk a bio és laktózmentes termékek kihelyezésére hazánkban: aki ezen termékeket keresi, már könnyedén megtalálja egy helyen. Most már nem csak laktózmentes de plasztikmentes sor is lehet egy szupermarketben.

via

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

Szólj hozzá!

Címkék: környezetvédelem műanyag csomagolás retail plasztikmentes

Csomagolj levélbe, ne plasztikba

2019.04.08. 17:27 Csomag Olga

Előző heti népszerű 'pucérüzletes' poszt után itt egy másik példa, hogyan lehet a plasztikot mellőzni az eladóhelyen: az eladóhely lecserélte a zöldség-gyümölcsök (egy részének) csomagolását igazi levelekre. Mindenki eldöntheti, melyik a szimpatikusabb számára.

Az ázsiai (Chiang Mai; Thailand) Rimping Supermarket kínálata nagyon gusztusos és természetes hatású a levél-csomagolásoktól. Látszik, hogy nagyon sok munkát fektettek mind a csomagolásba, mind a polcképbe. És az internet népe imádja. A bolti dolgozókat is meglepte, hogy mennyire, és véleményük szerint a végén a úgyis a fogyasztók döntenek, melyik csomagolás maradjon, ugyanis a vásárlás a szavazatuk.

“I feel it is now up to the shoppers to show the supermarket which they prefer. Because without a doubt if every one opts for the banana leaf packaging then they will stop stocking the items in plastic and this will also drive other great ideas forward.

Csak halkan teszem hozzá, hogy azért ebben az üzletben is sok feleslegesen csomagolt termék van, lásd single csomagolások. Valamint ha minden üzlet levélbe csomagolná a termékeit, akkor a fél világon csomagoláshelyettesítő (banán)fákat kellene ültetni.

via

csomagolasmantes_azsia_1.jpg

csomagolasmentes_azsia_2.jpg

csomagolasmentes_azsia_3.jpg

csomagolasmentes_azsia_4.jpg

csomagolasmentes_azsia_5.jpg

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

Szólj hozzá!

Címkék: környezetvédelem természetes csomagolás környezetbarát retail

Hazugság a csomagolásmenteség és "pucérüzlet"?

2019.04.01. 08:00 Csomag Olga

lush_naked_2.jpgNagyon népszerű a csomagolásmentesség mostanában. Persze látva a rengeteg képet a szennyezett óceánokról, partokról és erdőkről, a jóérzésű emberekben tényleg felmerül, hogy kell-e ennyi csomagolóanyagot használni (és eldobni). Ennek hatására (is) a Lush 'pucér' termékeket dobott piacra. Kérdés, hogy mekkora hazugság ez.

Mivel a zöld igény bizonyos fogyasztói célcsoportnál (és szervezeteknél) megvan, a vállalatok is különböző csomagolásellenesmentes taktikákat alkalmaznak, hogy megnyerjék maguknak a környezetbarát fogyasztókat. Felmerül azonban a kérdés, hogy mennyire igazak ezek a zöld/öko kampányok. 

Az angol székhelyű, etikus Lush korábban is környezetbarát kampányairól volt ismert, azonban tavaly elindította az első "pucérüzletét" (naked store, Milánó, Berlin és idén London), amiben nincsenek (nagyon) csomagolt termékek, sőt még az eladók is pucérak voltak egy ideig.

Aztán idén év elején a korábbi nem csomagolt termékei mellé (szappan, fürdősó, stb) újabb pucér termékeket vezetett be: szilárt tusfürdőt, testápolót és ajakbalzsamot.

“We want our cosmetics, and we want them to be good and then we want them packaging free. And that’s the job of the cosmetics industry – as a consumer you shouldn’t have to worry about how items are recycled or how they’re sourced, that’s our job – and we need to do that as an industry.” (Daniel Campbell; Lush product scientist)

És direkt nem írom, hogy csomagolás nélküli (mint ahogy tette a Lush és mások is), mert az nem lenne igaz. De nézzük miért nem igaz a csomagolásmentes üzlet koncepció, bármennyire is jól hangzik és ordibálják a médiában:

1. Az újonnan bevezetett termékek közül például az ajakbalzsam - habár pucérnak hívják - be van csomagolva. De be van csomagolva az alapozójuk is, mert megfogni sem lehet a kenhető terméket egy tartó (csomagolás) nélkül. Sőt, hogy használni tudják a kevéssé intuitív fogyasztók, még oktatóvideót is készítettek, hogy ki lehessen csomagolni és használni.

lush_naked_1.jpg2. A másik új termékük a pucér tusfürdő, mely - nem viccelek - plasztik flakon csomagolás alakú. Egy ökopradoxon ez, a nagy csomagolásellenesség ellenére a termékek mégis úgy néznek ki, mintha egy műanyag flakonban lennének. A Lush a csomagolást egyszerre elutasítja és marketing célra használja is, vélhetően azért, hogy a szappant és a szilárd tusfürdőt meg lehessen egymástól különböztetni.

3. Végül a tusfürdőt a kijáratnál becsomagolják (bepapírzacskózzák) kérésre. Mert azért a szilárd tusfürdő - hogy szépen az ígéreteknek megfelelően hidratálja a bőrt - kellőképpen olajos, így biztos nem jó berakni a táskába valami csomagolás-szerű nélkül. 

4. Sőt, a pénztárnál mellékerül egy papír is az összetevőkkel, mert a termékeket tájékoztatás nélkül eladni nem lehet az EU-ban. Persze le is lehet fényképezni az összetevők listáját, vagy online elérni egy applikáció segítségével. De a papír ki van már nyomtatva és ki akar még egy kereskedelmi appot letölteni?!

Vagyis vettünk egy csomagolás alakú tusfürdőt, amit bepapíroztunk, egy ajakbalzsamot és alapozót, amit megszabadítva az átmeneti csomagolásától a régi rúzsunk csomagolásába áthelyeztünk, majd betettük egy papír reklámszatyorba és bedobtuk mellé a tájékoztatókat is az összetevőkről. Most akkor tényleg csomagolásmentesen vásároltunk?

Persze ezzel nem azt mondom, hogy rossz, amit csinálnak, mert az irány jó. Nem kellene úgy hirdetni, hogy csomagolásmentes (pucér), mert nem az. Inkább olyan lédig terméknek hívnám, amit a vásárló saját maga csomagolhat, és tárolhat ahogy akar, mert így lenne az igazságnak (de persze nem a marketingosztálynak) megfelelő. 

Csak nem kellene összekeverni a nagy csomagolásellenességben a rossz csomagolásokat a hasznos csomagolásokkal. A nagy csomagolásellenességben elfelejtjük, hogy a legtöbb termék nem tartható, szállítható vagy akár használható (lásd rúzs) a csomagolás nélkül. Elfelejtjük, hogy a csomagolás mértékkel nagyon is hasznos.

A Lush pucér termékeihez hasonló fejlesztések azonban arra nagyszerűek, hogy felhívják a figyelmet - fogyasztókét és versenytárs vállalatokét egyszerre -, hogy van élet a sokszorosan plasztikba csomagolt termékeken túl is. Alternatívák léteznek, és tessék termék/csomagolásfejleszteni, tudatosan vásárolni, hogy minél kevesebb kerüljön a kukába.

De amennyi csomagolás kell, az kell, azt ne tagadjuk le, az nem ciki, kedves Lush!

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

17 komment

Címkék: csomagolás környezetbarát lush csomagolás nélkül csomagolás mentes

Óceán hulladék újra a polcokon

2019.03.25. 08:00 Csomag Olga

Lényegében összeszedik a szemetet a strandokon, majd újra csomagolást készítettek belőle és eladják. A termékek palackja körülbelül 25%-ban tartalmaz újrahasznált csomagolóanyagokat eldobált és széthagyott csomagolásokból (ocean plastic). És ezt nagy betűkkel, humorosan rá is írták a csomagolásra.

A P&G egy több márkát érintő akciójukban (Pantene, Aussiea, Herbal Essences) a Terracycle-lel fogott össze (kiegészülve a Suez hulladékkezelő vállalattal), hogy ezzel segítsék a környezetvédelmet és megtisztítsák a strandokat. A kampányban részt vevő márkák márkastratégiájukkal összefüggésben alkalmazzák a részben újrahasznosított csomagolásokat (lásd a lent a megvalósult termékeket, csomagolásokat). A termékek limitált mennyiségben, térségben és időben elérhetők a részt vevő országok retailjeinek polcain, de ígérik, hogy évente 2,600 tonna újrahasznált műanyagot használnak majd fel a jövőben fél milliárd samponos palackjukhoz. A legelső márka a Head&Shoulders volt, majd idén a víz világnapja alkalmából a Herbal Essences is piacra dob pár limitált csomagolású SKU-t.

“By incorporating beach plastic into their bottles, Herbal Essences is showing that they are committed to doing something and leading by example. I look forward to our continued work together to raise awareness and make a bigger difference.”

(Tom Szaky, TerraCycle, CEO)

A programban részt vevő két cég nagyon büszke lenne arra, ha ezzel is közelebb kerülnének ahhoz, hogy a bolygót meg lehessen tisztítani az eldobált csomagolási hulladéktól. Nem beszélve arról, hogy ez egy nagyszerű marketing eszköz is, hogy kiemeljék a márka környezetbarát, természetes szemléletét és ráüljenek a - szó átvitt értelmében is - a hullámra.

Forrás: Drugstorenews, P&G

herbalesences_1.jpg

ocean_plastic_bottles_1.jpg

ocean_plastic_bottles_2.jpg

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

Szólj hozzá!

Címkék: műanyag óceán csomagolás

Hogy ne edd le magadat a pizzával

2019.03.18. 08:00 Csomag Olga

Sok magyarázat nem kell a képhez. Ha nem tudsz rendesen enni, jobb, ha a nyakadba kötöd a dobozt és nem lesz semmi baj.

Egy újabb gyöngyszem, a kimeríthetetlenül kreatív pizzás dobozok gyűjteményébe.

5c5938754c3a4_yhr12q73qv821_700.jpg

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

Szólj hozzá!

Címkék: csomagolás pizzás doboz

Érthetetlen e számok magyarázata a csomagoláson

2019.03.11. 08:06 Csomag Olga

A csomagoláson annyi felesleges(nek) látszó szöveg van. Persze fontosak, csak sokszor nem tudjuk, mit jelentenek. Ez a gyártó (P&G) megoldotta a problémát: mindegyik "e" és fura összetevő mellé odaírták, hogy pontosan miért is tartalmazza a termék. 

Ezzel az egyszerű trükkel növelni lehet a bizalmat a termék iránt egy olyan termékkategóriában, ahol a csomagolások hátuljának a felét az összetevők felsorolása foglalja el.

5c62e9c6d84a7_m6f1nth28kf21_700.jpg

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

Szólj hozzá!

Címkék: címke csomagolás

Csomagolásnak a legjobb beöltözni

2019.03.06. 08:00 Csomag Olga

Az idei farsangnak hivatalosan vége van a mai nappal (március 6-ával). A farsang búcsúztatása alkalmából felidézzük a legjobb csomagolásos kosztümöket, mert csomagolásnak a legjobb beöltözni.

A legtöbb jelmez könnyedén elkészíthető otthon is, ha nem is idén már, de jövőre biztos. A kedvencem a kismama a Kinder Surprise hassal és a Pom Pom kosztüm, ami a viselője saját az adottságaira épít. De a többi sem rossz.

farsang_14.jpg

farsang_4.jpg

farsang_4_2.jpg

farsang_1.jpg

farsang_10.jpg

farsang_11.jpg

farsang_12.jpg

farsang_13.jpg

farsang_2.jpg

farsang_3.jpg

farsang_5.jpg

farsang_6.jpg

farsang_7.jpg

farsang_8.jpg

farsang_9.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: farsang halloween csomagolás ünnepi

100+ remek ötlet, mit lehet kezdeni egy PET palackkal...

2019.03.04. 08:00 Csomag Olga

... ha éppen nem akarjuk a szelektív kukába dobni. Vagy éppen kreatívkodni lenne kedvünk a tél utolsó napjaiban. 

A DIY videók részletesen elmagyarázzák, hogyan kell a PET palackból valami értelmeset csinálni. Majdnem mindegyiket szuper egyszerű kivitelezni. 100+ millió youtube néző, akik a videókat már megnézték, nem tévedhet.

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

Szólj hozzá!

Címkék: kreatív újrahasznosítás pet csomagolás pet palack DIY

McDonald's lesz a Balenciaga versenytársa a papucsiparban?

2019.02.20. 08:00 Csomag Olga

A Balenciaga a McDonald's-ról másolta inspirálódott a legújabb papucsánál. Vagy nem. Sose derül ki. De nem is ez az érdekes, hanem hogy a svéd McDonald's-nak több se kellett, lecsapott az ingyenreklámra. Az ikonikus krumplis csomagolását legyártja, ha kap elég lájkot. 

A Balenciaga piros papucsa (az internet népe szerint) teljesen úgy néz ki, mint a Mekis krumplis csomagolás. A több, mint 500 USD-os (jelenleg nem sok helyen kapható) papucson jókat szórakoztak a vicces kedvű internetezők pár hétig. Hát több se kellett a svéd McDonald's-nak, beleállt a hypeba és megígérték, hogyha ha elérik a 103 ezer lájkot, tényleg legyártják a McBalenciagas-okat.

“If we get 103,042 likes we release these for real.”

Akarhat-e többet egy ikonikus csomagolás, mint valódi papucsként örökké élni? Én személy szerint alig várom, hogy legyen egy McBalenciagas papucsom! Aki szintén szeretne, az lájkoljon gyorsan!

 

balenciaga_mcdonalds.jpg

balenciaga_mcdonalds_2.jpg

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Om vi får 103042 likes släpper vi dessa på riktigt. �� #FWStockholm #Trendsetter #FashionWeek #McDonaldsSverige #Donken

McDonald's Sverige (@mcdonaldssverige) által megosztott bejegyzés,

Szólj hozzá!

Címkék: divat mcdonalds mém csomagolás ikonikus

Öt kreatív újrahasznosítás: Jack Daniel's a fürdőben

2019.02.18. 08:00 Csomag Olga

Számos módja van a csomagolásokat kreatívan újrahasznosítani. Itt az öt legújabb, legkreatívabb megoldás, ami bárki által megvalósítható!

1. Kötött teás zacskó madzagok: ki gondolná, hogy sál is készülhet a teászacskók madzagjából. Biztosan nem keveset iszik ez a kötögető nagymama, de a végeredmény nagyon különleges lesz.

waste_3.jpg

2. Megunt kották alkalmasak arra, hogy a szülinapi ajándékokat belecsomagoljuk. És nem is néz ki rosszul

waste_4.jpg

3. Elavult térképeket is fel lehet használni csomagolásra, és talán még pilótának se kell lenni hozzá.

waste_2.jpg

4. Az egyszer használatos műanyag zacskók már nem menők, ha mégis sok lenne belőle még otthon, miért ne csomózzunk egy sokszor használatosat belőle?!

waste_5.jpg

5. Jack Daniel's a fürdőben is tovább élhet, miért ne kerüljön bele tusfürdő, nagyon hipszterül néz ki.

waste_6.jpg

Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsment könyvet, vagy rendeld elő most!

Szólj hozzá!

Címkék: kreatív újrahasznosítás recycle csomagolás