A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.
A Balenciaga a McDonald's-ról másolta inspirálódott a legújabb papucsánál. Vagy nem. Sose derül ki. De nem is ez az érdekes, hanem hogy a svéd McDonald's-nak több se kellett, lecsapott az ingyenreklámra. Az ikonikus krumplis csomagolását legyártja, ha kap elég lájkot.
A Balenciaga piros papucsa (az internet népe szerint) teljesen úgy néz ki, mint a Mekis krumplis csomagolás. A több, mint 500 USD-os (jelenleg nem sok helyen kapható) papucson jókat szórakoztak a vicces kedvű internetezők pár hétig. Hát több se kellett a svéd McDonald's-nak, beleállt a hypeba és megígérték, hogyha ha elérik a 103 ezer lájkot, tényleg legyártják a McBalenciagas-okat.
“If we get 103,042 likes we release these for real.”
Akarhat-e többet egy ikonikus csomagolás, mint valódi papucsként örökké élni? Én személy szerint alig várom, hogy legyen egy McBalenciagas papucsom! Aki szintén szeretne, az lájkoljon gyorsan!
Számos módja van a csomagolásokat kreatívan újrahasznosítani. Itt az öt legújabb, legkreatívabb megoldás, ami bárki által megvalósítható!
1. Kötött teás zacskó madzagok: ki gondolná, hogy sál is készülhet a teászacskók madzagjából. Biztosan nem keveset iszik ez a kötögető nagymama, de a végeredmény nagyon különleges lesz.
2. Megunt kották alkalmasak arra, hogy a szülinapi ajándékokat belecsomagoljuk. És nem is néz ki rosszul
3. Elavult térképeket is fel lehet használni csomagolásra, és talán még pilótának se kell lenni hozzá.
4. Az egyszer használatos műanyag zacskók már nem menők, ha mégis sok lenne belőle még otthon, miért ne csomózzunk egy sokszor használatosat belőle?!
5. Jack Daniel's a fürdőben is tovább élhet, miért ne kerüljön bele tusfürdő, nagyon hipszterül néz ki.
Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsmentkönyvet, vagy rendeld elő most!
Szemetelni könnyű, szemetet szedni nem annyira élvezetes, pedig a plogging, a futás közbeni szemétszedés egy egyre népszerűbb szabadidős időtöltés a svédeknél. Érdemes egy virtuális köszönetet mondani azoknak, akik szabadidejükben hajlandóak a mások által eldobott csomagolási szemetet összeszedni.
A svéd szemétszedő fitness, a plogging a futás közbeni szemétszedés, vagyis a vidd és fuss egy egyre népszerűbb és nemes időtöltés. Persze nem csak futva lehet szemetet szedni, hanem anélkül is. Megpróbáltam összeszedni a követkendő magyar és nemzetközi szemétszedő hősöket, a követendő csomagolási hulladékgyűjtő hőstetteket, hogy így digitálisan mondjak köszönetet a nemes cselekedetekért.
A legnagyobb csomagolási hősök a következők:
1. Tiszai PET hajósok2016-ban 45 ezer darab műanyag palacktól tisztították meg a Felső-Tisza vidékét a Szatmárcseke–Tiszamogyorós folyószakaszon a PET Kupa alkalmából. Ezt 2017-ben is megismételték, akkor a közösségnek közel 8 tonnányi PET palackot és egyéb hulladékot sikerült bezsákolnia, aminek több mint fele, 4500 kilogramm leválogatott és újrahasznosításra alkalmas hulladék lett. Sőt, a PET Kalózok télen sem alszanak, aki csatlakozni akar, íme a következő kihívás: "2018. február 22–25. között egy nagy erdőtakarítást tartunk a tiszaszalkai ártéren. Keresünk 10 elszánt önkéntest, aki sárban, fagyban és hidegben felveszi velünk a harcot, és segíti 20 fős csapatunkat a kb. 2 hektáros terület megtisztításában.”
2. Gellérthegyi önkéntesek 2018 szeptemberében közel 50 zsáknyi szemetet szedtek összea magyarországi World Cleanup Day első budapesti eseményén 50 lelkes önkéntes közreműködésével.
3. Texasi búvárok 4 óra munkával, 4 hajóval, 30 búvár egy texasi tóból 181 kiló csomagolási hulladékot szedett ki (leginkább sörösüvegeket és alu sörösdobozokat).
4. A névtelen túrázó a túrázás alatt gyűjti és a hátizsákjára fűzi a mások által eldobált palackokat. A kupakokat a táskájára fűzve még nem is megerőltető az összegyűjtött palackokat cipelni.
5. Szemétgyűjtő strandoló, aki 10 perc alatt bebizonyította, hogy sok egyszer használatos szívószál van eldobva a természetbe. 10 perc alatt ugyanis egy vastag markéknyit gyűjtött.
A példák magukért beszélnek, szemétszedésre fel!
Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsmentkönyvet, vagy rendeld elő most!
Nem csak Liptai Claudiát, de a csomagolásokat is elérte a 10 éves kihívás. És ha rosszindulatú szeretnék lenni, Claudiával ellentétben vannak csomagolások, melyek nem sokat változtak az elmúlt 10 évben.
Szomorú, de ez van.
Forrás: BP
Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsmentkönyvet, vagy rendeld elő most!
Egy elképzelés arról, milyen lenne a 21. században (újra) bevezetni a többutas csomagolásokat, melyek házhoz jönnek. Immáron nem csak a tej, de többek között a dezodor, papírkendő, sampon és narancslé is.
A cím pontosabban úgy hangzik, hogy a tejes UPS-es jön majd. Ugyanis a TerraCycle az újrahasznosítás helyett az újrahasználat mellett tette le a voksát több nagy nemzetközi márkával (Procter & Gamble, Unilever, Nestlé, PepsiCo, Danone, Mars Petcare, Mondelēz International) karöltve. A koncepció lényege, hogy többutasra terveznek több csomagolásukat, mert az újrahasznosítás mégse működik (lásd hulladék hierarchia). Vagyis újra házhoz jöhet a tej.
Több nagyvállalat egy évig pilot projektként megváltoztatja néhány terméke csomagolását, hogy kipróbálják, működik-e a betétdíjas elképzelés. A kiválasztott városok, ahol majd ezek a termékek kaphatóak lesznek New York és Párizs. Általában fémet és üveget használnak a megszokott műanyag csomagolások helyett, és cél, hogy legalább 100 használatot megérjenek. Az értékláncot a partnerek működtetik, ők szállítják házhoz és gyűjtik vissza a terméket, majd teszik újrahasználhatóvá. A projektet persze érte sok kritika is a szállítás miatt, de a próbaév pont erről fog szólni, hogy megmérjék, melyik a jobb módszer a természet (és gyártók) szempontjából. A forrásban van egy hosszabb videó is az elképzelésről, és a lenti képeken láthatók a többutas csomagolások, melyeket bevezetni terveznek a két nagyvárosban.
A lent látható többutas csomagolások érdekessége, hogy szinte teljesen elvesztették az eredeti jellegüket (formájukat, márkaszíneiket). Ami persze érthető, mert így univerzálisabb a konténer, vagyis több termékre alkalmazható és vélhetőleg az értéklánc is hatékonyabban tudja kezelni (szállítani, tárolni, tisztítani, stb.), mint egy egyedi terméket. A házhoz szállítás során már nem feladata a csomagolásnak meggyőzni a fogyasztót a forma vagy esztétikus design segítségével. Ami persze további kérdéseket vet fel a csomagolás jövőbeli szerepével kapcsolatban, amikor a házhoz szállítás sokkal elterjedtebbé válik.
Ti kipróbálnátok a 21. századi tejes/dezodorosembert, ha lehetőségetek lenne rá?
Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsmentkönyvet, vagy rendeld elő most!
A csomagolás nagyrészt azért van, hogy megvédje a terméket. De vannak olyan próbatételek, melyeket egy jól kiválasztott és megtervezett csomagolás sem tud kivédeni. Mit lehet tenni akkor, ha a postások kényük-kedvük szerint dobálják a feladott csomagokat a szállítás során és rendszeresen eltörik az árut? Át kell ejteni őket egy trükkel...
Mit tesz a gyártó, ha a szállítás során gyakran sérül a termék? Csomagolási laboratóriumban teszteli azt, hogy mik lehetnek a gyenge pontok a szállítás során, majd újratervezteti a csomagolását. Azonban ez nem csak költség, de időigényes folyamat is.
Azonban a dán VanMoof, mely egy drága bicajokat gyártó start-up, mást talált ki, miután arra lettek figyelmesek, hogy nagyon sok csomag - és benne a termék - megsérül a helytelen szállítás következtében. A fogyasztók közel 30%-a jelentett valamilyen sérülést a kiszállítás után.
A megoldásuk egyszerű volt és nagyszerű, nem a csomagolással volt gond, hanem azzal, ahogy a csomagolásokat kezelték az amerikai piacon. Így mivel a becsomagolt kerékpárok doboza megegyezett a lapos tévék dobozával, egy tévét ábrázoló képet tettek a csomagolásra, hogy aki csak felületesen nézi és olvassa a csomagot, az tévének és ne kerékpárnak nézze. A tévére pedig mindenki nagyon figyel.
Az egyszerű design trükk (outsmart the city) bevált, a csomagolás újragondolása óta alig sérültek a feladott kerékpárok, sőt, gerillamarketingnek sem rossz. Már csak arra kell vigyáznia a gyártónak, hogy a postások nehogy rájöjjenek, hogy a doboznak semmi köze sincs a tévékhez...
Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a nemsokára megjelenő Csomagolásmenedzsmentkönyvet, vagy rendeld elő most!
Volt már jó 5 éve egy kreatív pizzás doboz szedet itt a blogon, de a világ változik, azóta megjelentek újabb, még kreatívabb megoldások. Íme a legújabb, legkreatívabb pizzás dobozok gyűjteménye.
Van itt minden: fontos instrukciók, kényelmi megoldások és vicces grafikák.
Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsmentkönyvet, és rendeld elő most!
Újra Hungaropack verseny diákoknak! Jelentkezés márciusig, ne maradj le!
A Csomagolási Világszövetség által szervezett WORLD- STAR STUDENT világversenyhez kapcsolódó hazai megmérettetésre nevezhet egyéni nevező (hallgató), illetve kollektíva (hallgatói csoport), aki(k) felsőfokú tanulmányaikat folytatják és azt legkorábban 2019-ben fejezi(k) be. Nevezni lehet a pályázók által, a tanulmányi idejük alatt tervezett, grafika, makett formájában kidolgozott ötletekkel, új csomagolószer, illetve csomagolási megoldásokkal. A versenyre 2018 augusztus után készült pályamunkákkal lehet nevezni. Nevezési határidő 2019. március 29. Eredményhirdetésre a CSAOSZ éves közgyűlésén, 2019. április 9-11 között kerül sor. A hazai megmérettetésen díjazott diákok lehetőséget kapnak a világversenyen való indulásra.
A verseny célja, hogy lehetőséget kapjanak a felsőfokú tanulmányaik keretében csomagolástechnikát tanuló hallgatók a tanulmányaik során kidolgozott tervek, makettek, elképzelések külső, szakértők előtti bemutatására, a kreatív ötleteik kidolgozására.
A CSAOSZ 2009 óta szervezi meg a HUNGAROPACK Student Csomagolástervezési Diákversenyt. A Student pályázaton díjazott egyetemi, főiskolai hallgatók tanulmányaik befejeztével a szakmában nemcsak elhelyezkednek, hanem a „felnőtt” versenyen való indulást is természetesnek tartják, és igen rövid idő alatt kiemelkedő hazai és nemzetközi eredményeket érnek el.
Nevezési okmányok és a részletes felhívás letölthető innen.
A HUNGAROPACK Student 2018 díj nyertese Boda Stefánia volt a következő munkával (karkötő e-kereskedelmi csomagolása változtatható méretű betéttel):
Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsmentkönyvet, és rendeld elő most!
Újabb szedet felháborító és szörnyű csomagolásokból, melyek kiverik a biztosítékot a fogyasztóknál. Tanulság: a bevezetés előtt legalább egy pár fogyasztónak mutassuk meg, és akkor talán elkerülhetőek ezek a hibák.
Személyes kedvencem az az alsógatya csomagolás, amin a férfi altestét kell simogatni.
Forrás: BP, válogatás további szörnyű design hibák közül
Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsmentkönyvet, és rendeld elő most!
A cím (borosüvegpohár) nem helyesírási hiba, ez egy üveg, amire rápasszol egy pohár, így eggyé válik a pohár és az üveg. Kicsit magányossá teszi az iszogatást a találmány, de utazáshoz például praktikus, vagy annak, aki utál önteni. És mindenkinek, aki figyel arra, hogy egy üveg bort egyedül megigyon.
Itt a karácsony, nagyszerű ajándék lehet borszerető ismerősöknek. Guzzle Buddy-nak hívják és szállítással 25 USD-ért már a mienk is lehet az Amazonról.
Forrás: köszi ivo
Szeretnél még csomagolással kapcsolatos érdekességeket, újdonságokat, kutatási eredményeket olvasni? Keresd a Csomagolásmenedzsmentkönyvet, és rendeld elő most!