HTML

Csomagolás Blog

A terméket veszi meg a fogyasztó, de a csomagolás segítségével figyel fel rá, tájékozódik és csábul el. A blog célja csomagolásos híreket, érdekességeket és elemzéseket megosztani és a csomagolást, mint hatékony marketinges eszközt bemutatni.

Ízelítő korábbról

  • Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv!
    Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv!Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv! Hiszem, hogy hiánypótló mű a marketing, menedzsment és csomagolás határterületén. Szó van benne sok elméletről, példákkal illusztrálva és többek között arról,...
  • Origamis KitKat csomagolás
    Origamis KitKat csomagolásAz egyszer használatos műanyagok betiltása elindított egy zöldülést a csomagolós szakmában és az FMCG piacon. Erre újabb példa a KitKat (Nestlé) Japán kezdeményezése, amiben - egyetértésben a Nestlé...
  • Gyerekek helytelen pózban, csücsörítő szájjal
    Gyerekek helytelen pózban, csücsörítő szájjalBiztos recept nincs arra, hogy miről fognak beszélni a fogyasztók és maguktól írni az újságírók egy vállalatról, de példákat lehet mutatni, amikor valamiért (véletlenül vagy szándékosan) mégis...
  • Néma csomagolás
    Néma csomagolásA Cadbury csokoládékról időszakosan eltűntek a szavak, hogy így hívja fel a figyelmet a csokoládégyártó az időskori magányra. Limitált csomagolás Angliából, a jó ügy érdekében. A kampányban az #AgeUK...
  • A csomagolásfelirat, ami miatt a legtöbbet pereskedtek
    A csomagolásfelirat, ami miatt a legtöbbet pereskedtekBizonyára sokan röhögtetek már a csomagolásokon szereplő bugyutának, szükségtelennek és túl elővigyázatosnak tűnő feliratokon. Ilyen többek között a  'vigyázz forró', vagyis a ‘Caution Hot’...

Népszerű címkék

Szerzői jogok

Creative Commons Licenc

Ideje különbséget tenni a jó és rossz csomagolás között!

2019.12.01. 11:25 Csomag Olga

friss_brokkoli.jpgKi a nagyobb környezetbarát, aki csomagolt, vagy aki csomagolatlan uborkát vesz? Úgy tűnik, hogy jelenleg a csomagolt uborkavásárlók mégis kicsivel környezetbarátabbak, mert akkor kevesebb uborkát kell kidobni. Tanulság: el kell gondolkodni azon, hogy mikor hasznos és mikor káros egy csomagolás, és eszerint kell vásárolni.

Az egyszer használatos műanyag törvény azok ingerküszöbét is elérte, akik eddig magasról tettek a csomagolásra. És a csomagolásokat övező eddigi teljes érdektelenségből hirtelen gyűlölethullám lett. Habár éveken keresztül tonnaszám fogyasztottuk a kényelmi (műanyag) csomagolásokat, most hirtelen sokan utálni kezdték a csomagolásokat és nem hajlandóak csomagolt termékeket venni.

Ez történt Németországban is, ahol nagy ellenállásba ütközött az uborka műanyag (zsugorfólia) csomagolása. A vásárlók nem voltak hajlandóak megvenni a csomagolt uborkát, így azt a kereskedelmi láncoknak ki kellett vonniuk a forgalomból és csomagolatlan uborkával kellett helyettesíteni. Azonban ez egy idő után másfajta problémát eredményezett: a csomagolatlan uborkát nagy arányban kellett kidobni, mert az a boltokra rothadt. Egy kereskedő számításai szerint a rothadó uborka elszállítása tehergépjármű-rakományonként 25 000 EUR veszteséget termelt (nem beszélve a tehergépjármű-utak CO2 kibocsátására), ami messze meghaladta a csomagolás elhagyásának nyereségét. Így nemrég a legtöbb boltba visszakerültek a csomagolt uborkák.

És hogy ez mégis hogyan lehetséges? A magyarázat igen egyszerű. A nyári időszakban, amikor a legtöbb országban közelről (országon belülről) szállítják az uborkát, annak szállítási ideje (és az értéklánc) viszonylag rövid, a termék gyorsan a polcokra kerül, így az sokáig frissen és ropogósan tárolható a zöldségpulton. Sőt, ha hazavisszük, akkor otthon  is tökéletesen eláll még pár napig csomagolatlanul. Azonban télen, amikor Európa nagy részében déli országokból (jellemzően Spanyolországból) származó uborka kerül a polcokra, az uborkát kamionokkal szállítják, és akár egy hét késéssel kerülnek a polcokra, vagyis az áruházaknak ennyivel kevesebb idejük van eladni a terméket. És amit nem tudnak eladni, az megrohad, így kidobják. Azonban ha műanyagba csomagolják az uborkát, akkor akár 2 héttel is meghosszabbodik annak eltarthatósága (ezt nevezzük a polc élettartamnak). (Csak zárójelben teszem hozzá, hogy ez igaz a brokkolira, a csomagolt, MAP felvágottra és sok egyéb termékre is és ezt kutatások is alátámasztják.)

Vagyis ha a terméket a gyártás után rögtön becsomagolják, akkor az tovább őrzi meg frissességét, és tovább eladható, fogyasztható. Ha a termelés egészét nézzük, a csomagolás  sokszor, sokat segít a termék élettartamának növelésében és ezáltal sokkal kevesebb élelmiszer hulladék keletkezik, ami olcsóbb és jobb minőségű élelmiszert eredményez áttételesen. Az uborka-gate megmutatta, hogy a fogyasztók hozzáállása lassan, de változik, a csomagolás (hiánya) egy fontos vásárlási tényező lett, amire a kereskedőknek is reagálniuk kell. De azt is el kell fogadnunk, hogy a csomagolást minden esetben elkerülni sem lehet és érdemes (főleg ha télen uborkát akarunk enni), csak a tényleg felesleges csomagolásokat (excess packaging) kell kiiktatni a vásárlásaink során.

Ezzel a probléma persze messze nem megoldott, mind a gyártók, mind a kereskedők nagy erőkkel keresik a mindenki számára megnyugtató megoldást, ami csökkenti is a műanyag csomagolás mennyiségét és hosszú élettartamot is biztosít a termékek számára. Eddig felmerült több alternatíva is, például a teljes termelési lánc átszervezése vagy új, alternatív (lebomló, növényi alapanyagú) csomagolások kifejlesztése. Sajnos egyik sem egyik napról a másikra történik. Egy a biztos, hogy ha valóban kicsit tenni akarunk a környezetünkért, akkor érdemes tájékozódni csomagolás témában is, és tudatosabban kell dönteni a teljes értéklánc figyelembevételével, hogy melyik az a csomagolás, melyet megvenni érdemes és melyiket nem.

Vásárolsz uborkát télen?
Csak csomagolva, úgy tovább eláll!
Ha nincs rajta fólia!
Kivárom a tavaszt a magyar uborkáért!
Kit érdekel az uborka!

Érdekel a csomagolás téma? Olvasnál még hasonló esetekről, történetekről? Keresd a Csomagolásmenedzsment könyvet a Kossuth Kiadótól (vagy a könyvesboltokban itt vagy itt). És keress meg, ha csomagolással kapcsolatos kutatásra, tanácsadásra lenne szükséged!

2 komment

Címkék: uborka csomagolás környezetbarát eset műanyagmentes

Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv!

2019.11.19. 20:58 Csomag Olga

Megjelent a Csomagolásmenedzsment könyv! Hiszem, hogy hiánypótló mű a marketing, menedzsment és csomagolás határterületén. Szó van benne sok elméletről, példákkal illusztrálva és többek között arról, vajon tényleg jobb ízű-e az üveges sör és mitől vásárolnak több tejet a középkorú férfiak. Jó szórakozást hozzá!

Ha egy kozmetikum extra puha csomagolását kap, a használók tudat alatt megerősítést kapnak, hogy a termék is gyengéd lesz majd a bőrükkel. Egy innovatív, műanyag-mentes környezetbarát chips csomagolást 4 évig fejlesztettek, de a fogyasztók kiutáltak a piacról, mert túl hangosnak tartották - bebizonyítva ezzel a szakmának, hogy a vásárlók számára a kényelem sajnos még mindig sokkal fontosabb a környezetvédelemnél. Az is tény, hogy ha megkérdezik a sör szerelmeseit, az üveges söröket jobb ízűnek gondolják, mint a dobozost, pedig a vakteszteken soha nem fedeznek fel különbséget. Sőt, ha a kép a csomagolás jobb oldalán szerepel, a terméket a fogyasztók többnek gondolják és magasabb árat hajlandók fizetni érte.

És ez csak pár példa abból a többszázból, mely könyvben bemutatja, milyen fontos szerepe és hatása van a csomagolásoknak a vásárlókra, valamint azt miért és hogyan kell a vállalatnak egyre tudatosabban kialakítani, újratervezni, koordinálni és az eladóhelyen kihelyezni, ha versenyképes akar maradni a piacon. 

A könyvben a szakmai ismeretanyag mellett hazai vonatkozású, valós vállalati esetek is szerepelnek a fejezetek végén. Többek között a Coca-Cola, Sió, Riska, Soproni, Bacardi, Ilcsi és Auchan saját márkás termékcsomagolásainak kulisszatitkaiba kaphatunk betekintést. Megtudhatjuk, hogyan kell a Star Wars szereplőket a tejesdobozokon úgy szerepeltetni, hogy a középkorú férfiak is több tejet vegyenek; hogyan segíti a csomagoláson a piros-fehér-zöld szín az eladásokat; hogyan aktivizálhatnak a csomagolások majdnem minden fogyasztót mindössze azáltal, hogy meglátják a saját nevüket a csomagoláson; miként lehet a karácsonyi időszakban sokkal több röviditalt eladni egy termékkel összecsomagolt ajándék pohárral; hány dobozt kell összecsomagolni ahhoz, hogy a fogyasztók több sört vegyenek; miként lehet a csomagolás segítségével a glutén és laktózmentességet hatékonyan kommunikálni; és hogyan kell újratervezni egy kozmetikumot úgy, hogy környezetbarátabbnak tűnjön.

302 oldal, 5 fejezet, 16 esettanulmány, 137 ábra a csomagolásokról, menedzsmentről és marketingről. A könyv megvásárolható közvetlenül a Kossuth Kiadónál, és a nagyobb kereskedőknél (Libri, Bookline). 

Szólj hozzá!

Címkék: könyv sajtóközlemény csomagolás Csomagolásmenedzsment Csomagolásmenedzsment könyv csomagolasmenedzsment

Miért ne csapolhatnánk a mosószert is?

2019.11.10. 10:01 Csomag Olga

Mindenki tudja, hogy a csapolt sörnek jobb íze van, mint az üveges sörnek, aminek jobb íze van, mint a dobozos sörnek (amit kutatások is bizonyítanak). De vajon a csapolt mosószer is van olyan jó, mint a csomagolt mosószer? Csomagolásmentes megoldások a gyakorlatban és egy szavazás: Te meddig mész el a csomagolásmentességért?

A napokban jelent meg a hír, hogy Csehországban kísérleti jelleggel a Henkel és Rossmann együttműködésében utántöltő állomást állítottak fel a Persil és Silan termékeiknek. Vagyis a kiválasztott tíz drogéria egyikében Persil mosószert csapolhatunk magunknak a kihelyezett utántölthető palackokba, vagy a sajátunkba. Számításaik szerint 12-20%-kal csökkenthető lesz ezáltal a csomagolási hulladék. A hír mutatja, hogy már nem csak a kereskedők, de a márkázott termékek gyártói is elindultak a csomagolásmentes úton: próbálkoznak megoldásokkal, hogy csökkentsék a csomagolások mennyiségét. 

De nem ők az egyetlenek, akik az utántöltés és újrahasználatos csomagolás valamilyen formájával próbálkoznak. Mára már szinte az összes kereskedőnél megtalálhatók az utántöltő állomások néhány kiválasztott termékkategóriában. Sőt, Romániában már 2014-ben lédig kihelyezett mirelit árut lehetett kapni. Spar is nagy sikerrel kínálja az újrahasználható zöldség-gyümölcs zsákját, hogy minél kevesebb egyszer használatos hulladékot használjunk a lédig kihelyezett termékekhez. Nem beszélve a kifejezetten csomagolásmentes üzletekről, melyek Magyarországon is megtalálhatók, és ahol csak utántöltős/lédig termékek vannak. A Terracycle is beszállt kísérleti jelleggel a dezodorosember-koncepcióval az újratöltős iparágba, hogy elősegítse a csomagolás újrahasználatot. Végül nem szabad elfeledkezni a koncentrált termékek piacáról sem, amikor a termékből kivonják a felesleges vizet és csak a hasznos anyagot csomagolják, így használva kevesebb csomagolóanyagot.

Vagyis látható, hogy nagyon sok lehetőség van a csomagolás kiváltására, csökkentésére és elkerülésére. Azonban a kérdés mindig az, hogy a vásárlók mennyire akarják ezt.  Vagyis Te meddig mennél el a csomagolásmentességért?

Te meddig mész el a csomagolásmentességért?
Csomagolásmentes üzletben is szoktam vásárolni.
Vásárolok lédig, újratöltős árukat a kihelyezett zacskókba.
Viszem magammal a saját tároló(i)mat (doboz, zsák, stb).
'Utántöltős', csomagolt termékeket vásárolok.
'Újrahasználatos' bevásárlószatyrot viszek magammal.
Nincs ilyenekre lehetőségem.
Nem hiszek a csomagolásmentességben.

11 komment

Címkék: környezetvédelem csomagolás újrahasználat csomagolás nélkül csomagolás mentes

Szellemek a palackon: halloween-i csomagolások

2019.10.29. 09:08 Csomag Olga

Minden ünnep jó ünnep egy különleges, limitált csomagolás piacra dobásához. A halloween sem kivétel ez alól a szabály alól, a csomagolások szellemesek lesznek egy rövid időre - minden értelemben.

A halloween a mindenszentek napját megelőző este (október 31), ami elnevezés az angol „All Hallows Eve” (mindenszentek előestéje) rövidítéséből ered. A kísértetek és démonok pogány kelta ünnepe az angolszász országokban az ijesztő kosztümökről (és értékesítésről is) szól, így érthető, ha a termékek is ijesztő, kreatív és szellemes csomagolásokba burkolóznak.

Az idei halloweenos csomagolások is nagyon jól sikerültek (korábbiak se rosszak mondjuk), jöjjön hát egy válogatás, mivel riogatják a márkák a fogyasztókat.

Via Interpack, Bustle, Candyindustry, Goodhousekeeping

 

Szólj hozzá!

Címkék: halloween csomagolás ünnepi

Csomagolások '56-ból

2019.10.23. 12:01 Csomag Olga

56os_csomagolas.jpgAz 1956-os forradalom 63. évfordulója alkalmából korabeli csomagolások következnek: amerikai adományok csomagolásai, korabeli hazai termékek csomagolásai és egy kis kitekintő a külföldi 50-es évekbeli csomagolásokra. Jó nosztalgiázást!

Az egyszer használatos műanyagokkal kapcsolatos törvénymódosítás rávilágította a figyelmet a műanyag alternatíváira, mint például a papírra és üvegre. Ezen két alapanyagot a műanyag elterjedése előtt előszeretettel alkalmaztak csomagolási alapanyagként. Éppen ezért, miközben azon gondolkodunk, hogy a műanyag hogyan váltható ki, inspirációul érdemes megnézni, hogy a műanyag elterjedése előtt milyen csomagolási megoldások voltak a piacon.

Az 56-os szabadságharc alkalmából következzenek - hazai és külföldi - csomagolások az 50-es évekből. 

Az első galériában a tavaly megrendezésre került 'Emlékezzen 1956-ra a Magyar Nemzeti Múzeumban!' kiállítás során bemutatott élelmiszeradományok csomagolásai láthatóak, melyeket az amerikai Vöröskereszten keresztül küldtek amerikai emberek a magyar embereknek (via Femina és Packradar).

Második galéria néhány, az '56-ban Magyarországon elérhető termékek csomagolásait mutatja, vagyis egy képet ad arról, hogy milyen termékeket lehetett vásárolni és azok hogyan néztek ki a szabadságharc idejében (via Savaria és Darabanth).

Végül a harmadik galéria nemzetközi csomagolásokat mutat, melyek közül már Magyarországon is kapható jópár márka, habár ezek '56-ban még elérhetetlenek voltak a magyar emberek számára (PoW). 

2 komment

Címkék: csomagolás ünnepi 56-os forradalom

Politikusok a csomagoláson?

2019.10.15. 17:42 Csomag Olga

A politikus és csomagolás nem túl megszokott együtt, mégis megesik, hogy politikus vigyorog egy terméken. A most véget ért önkormányzati választás kapcsán nézzük meg, milyen típusai vannak a politikusos csomagolásoknak, és milyen sikerrel szerepeltek. (Spoiler: nem túl nagy sikerrel.)

1. A cég önként teszi ki a politikus képét a csomagolásra. Egy versengő cégnek elég nagy kockázat bevállalni egy politikust a csomagoláson, néha mégis megteszik. 2010-ben egy merész húzással a Ben and Jerry's házi fagyit készítő angol vállalat a csomagoláson a közelgő választás legesélyesebb jelöltjeit tüntette fel. A különböző ízesítésű fagylaltok neveibe is bekerültek a jelöltek nevei, mint például Cameron Chew vagy Gordon Fudge Brownie vagy Cheesecake Cleg. A kampány sikeres volt, talán azért, mert a cég nem volt egyik jelölt felé sem elfogult. További példák például az 'Obama őrület' alatt született csomagolások, melyek nem csak Amerikában jelentek meg és szintén nagyon kreatívok voltak.

ben_cameron.jpeg

obama_japan.jpeg

2. A politikus önként teszi fel a képét a csomagolásra. Persze a terméket és magát a csomagolást nem csak a gyártó címkézheti fel, hanem a politikus is. A 2019-es önkormányzati választás hajrájában Tápiószele polgármestere, Kovács Ferenc a saját arcképével ellátott ingyen sört osztogatott. Másik példa Németh Szilárd, aki arcképével ellátva osztogatott Csíki sört egy csepeli rendezvényen a 2018-as parlamenti választások előtt. A két csomagolás nem befolyásolta a választást, úgy látszik, a csomagolás nem mindenható politikai marketinges eszköz hazánkban.

politikus_a_csomagolason.jpg

politikus_a_csomagolason_3.jpg

politikus_a_csomagolason_4.jpg

3. Csomagolásos mémek politikussal. Nem szabad elfeledkezni a kreatív fogyasztókról, újságírókról sem, akik előszeretettel adnak önkényesen hangot véleményüknek politikusokról, amihez a csomagolást , mint felületet használják. A Hírcsárda is így tett a közelmúltban a cigis dobozokkal.

politikus_a_csomagolason_2.jpg

4. Politikusok a múltból. Végül nem szabad elfeledkezni letűnt politikusokról sem, akik már-már ikonikusak a maga nemükben és ideológiájukkal egy-egy termék eladhatóvá válik. Ilyen a hazai gyártású diktátor pálinka, vagy a Hitleres óvszer.

diktator_palesz_01.jpg

terror_gumi.jpg

Vagyis a fenti példákból látszik, hogy a csomagolás mégis összefér a politikával, de választást azért ne alapozzunk rá. Akinek van további jó (hazai) találata, ne tartsa magában!

Szólj hozzá!

Címkék: politika választás csomagolás

Számháború a WC papíron

2019.10.07. 08:00 Csomag Olga

Tegye mindenki a szívére a kezét és árulja el őszintén, hogyan választ WC papírt az eladóhelyen. De ha nem is teszitek, a csomagoláson szereplő feliratok alapján is egyértelmű, hogy választ az átlagfogyasztó: kiszámolják, hogy mennyi fogy átlagosan és az alapján döntenek.

De ez a számolás az utóbbi években kezdett egyre bonyolultabb lenni a különböző minőségű és jellegű papíroktól. Ugyanis manapság már figyelembe kell venni a gurigák számát, a papír vastagságát és minőségét, a vágások hosszát és a gurigára feltekert teljes papír hosszát. Nem egyszerű a feladat, nem? A gyártók, hogy megkönnyítsék ezt a számolási feladatot, segítségül elkezdték felírni a csomagolásra, hogy az adott WC papír guriga hány 'hagyományos' gurigának felel meg. Például 6 nagy guriga=12 kis átlagos guriga.

Ennek a versenynek az eredménye pedig egy kegyetlen számháború lett, melyet egy lelkes reddit felhasználó jól összegzett is egy képen. A számokból és 'egyenletekből' látszik, ember legyen a talpán, aki megérti - ki tudja számolni - mennyi is az annyi a WC papír piacon. És a legszörnyűbb, hogy még azonos márkák azonos termékein se jön ki a matek.

wcpapir.jpg

2 komment

Címkék: címke csomagolás wc papír összehasonlítás jelölés

'No name' csomagolás, márkátlan márka

2019.09.30. 08:00 Csomag Olga

noname5.jpegMindig öröm látni különleges márkák, jól felismerhető csomagolásait. Ebbe a sorba illeszkedik a 'no name' márka Kanadából, a maga egyszerűségével és sárga egyencsomagolásával.

A sárga sajátmárkás márkacsalád szinte minden termékkategóriában kínál terméket, és mindegyiket sárga egyenszínben, rajta leíró névvel (kisbetűs, vastag Helvetica betűtípussal), melyet mind angolul, mind franciául szerepeltetnek a csomagoláson. Vagyis mindössze annyit látunk a csomagoláson, hogy 'öblítő', és körülbelül ennyi is a design. De miért lett sikeres, hogyan lett népszerű ez a márka és csomagolás?

A sárga csomagolást a 70-es években a kanadai Loblaw kisker vezette be a növekvő infláció miatt és mert a fogyasztók sokat panaszkodtak a magas élelmiszerárak miatt. Az új 'sárga termékek' egyszerű, mindennapi termékek voltak, egyszerű csomagolásban, jó ár-érték aránnyal és a 10-40% spórolás ígértével. A figyelemfelkeltő, lényegre törő és őszinte termékeket egyszerű volt megtalálni a polcon a márkázott termékek mellett, ezért a fogyasztók a kezdetektől fogva imádták.

"basic products in plain packaging at down-to-earth everyday low prices"

A bevezetés hatalmas siker volt, legyűrte a versenytárs Dominion sajátmárkás termékeit mindössze 24 óra alatt, és már két hét alatt egymillió egységet adtak el belőle. És habár az eredeti elképzelés egy időszakosan piacra dobott márkázatlan termékpaletta volt 16 különböző termékkel, a sárga termékek akkora siker arattak, hogy végül megtartották. Sőt, kibővítették, és mára körülbelül 3000 különböző termékkategória kapható kapható 'márkátlanul'. Vagyis ez nem igaz, mert közben levédették a 'no name' márkát, ami azóta a csomagoláson is szerepel. A mai napig számtalan kereskedelmi láncban kaphatók ezek a termékek.

Vagyis egy olyan különleges márka ez, melynél a csomagolás volt előbb és nem a márka. Jól bizonyítva ezzel, hogy egy feltűnő csomagolás vetekedhet a nagynevű márkákkal is, és hogy bizonyos esetekben teljesen felesleges a felirat a csomagolásokon.

noname1.jpeg

noname2.jpeg

noname3.jpeg

noname4.jpeg

2 komment

Címkék: történelem csomagolás eset saját márkás

Origamis KitKat csomagolás

2019.09.23. 08:00 Csomag Olga

Az egyszer használatos műanyagok betiltása elindított egy zöldülést a csomagolós szakmában és az FMCG piacon. Erre újabb példa a KitKat (Nestlé) Japán kezdeményezése, amiben - egyetértésben a Nestlé 2050-re kitűzött hosszútávú plasztikmentes víziójával - mostantól papírral helyettesíti a kis kiszerelésű műanyag KitKat csomagolásokat. 

A bónusz pedig az origami segédlet a hátoldalon, aminek segítségével a csokoládé fogyasztók hajtogathatnak valami szépet a csomagolóanyagból (már ha nem lett csokis gondolom a belseje...). A kezdemenyezés ettől az origami-ötlettől kerülhetett be a médiába, mert nagyszerűen felhívja a figyelmet a papírra és azokra a lehetőségekre, amit egy kreatív fogyasztó (az első) papír csomagolással tehet - ellentétben a műanyaggal.

Becslések szerint csak ebben az országban és ezzel a termékvariánssal 380 tonna plasztikkal termel majd kevesebbet a Nestlé. Tervek szerint a csokoládé gyártó szép fokozatosan minden termékkategóriában és régióban hasonló változtatásokat tervez a csomagolásokkal, vagyis papírra fogja cserélni a műanyag csomagolásokat.

“Plastic waste is one of the biggest sustainability issues the world is facing today. Tackling it requires a collective approach. We are committed to finding improved solutions to reduce, re-use and recycle. Our ambition is to achieve 100% recyclable or reusable packaging by 2025.”  Mark Schneider, CEO, Nestlé

Sajnos részleteket nem osztottak még meg még az új csomagolásról, sőt, a fogyasztói (felhasználási) reakciók sem ismertek, így arról nem lehet tudni, hogy milyen hosszútávú hatása lesz ennek az ötletnek a környezetre.

Az ötlet fogadtatása viszont már most vegyesnek tűnik. Fogyasztók és környezetvédelmi aktivisták egyszerre üdvözlik, de közben kevésnek is tartják ezt a megoldást a világ egyik legnagyobb egyszer használatos műanyag felhasználójától.

Via Independent, Hyperbeast

kitkat1.jpg

kitkat5.jpg

kitkat4.jpg

2 komment

Címkék: csokoládé csomagolás nestlé egyszer használatos műanyag

Gyerekek helytelen pózban, csücsörítő szájjal

2019.09.16. 08:00 Csomag Olga

Biztos recept nincs arra, hogy miről fognak beszélni a fogyasztók és maguktól írni az újságírók egy vállalatról, de példákat lehet mutatni, amikor valamiért (véletlenül vagy szándékosan) mégis megtörtént a csoda, és a fogyasztók önként hirdetnek. Például a McDonald's 'egymásba szeretni' pohara ilyen.

A McDonald's Japánban egy új nyári üdítőt, a McFizzt egy cuki, figurás pohárba töltötte, melynek a témája 'egymásba szeretni' volt. Az üdítő egy-egy oldalán egy kislány és egy kisfiú teljes alakos képe volt látható csücsörítő szájjal. Miután a pohár kiürült, a gyerekek csókolózhattak. Legalábbis ez lehetett a McDonald's grafikusainak a terve. De a(z unatkozó és) szürcsölgető vendégek addig-addig forgatták a poharakat, amíg nem megfelelő pózba került a két gyerek, és egymást a nem megfelelő helyen érintették vagy puszilták meg.

Persze az internet egyszerűen imádta a huncut tréfát, és a poharakat végtelen kombinációban tartották, fotózták és osztották meg, így adva a világ tudtára a McFizz bevezetését a Japán piacra. Vagyis ez egy nagyszerű újabb példa arra, hogyan lehet szinte ingyen (akaratlanul?) hírverést generálni egy cuki nyári limitált pohárral.

mcfizz1.jpg

mcfizz2.jpg

mcfizz3.jpg

mcfizz4.jpg

mcfizz5.jpg

mcfizz6.jpg

mcfizz7.jpg

mcfizz8.jpg

mcfizz9.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: mcdonalds pohár csomagolás eset limitált